Covid-19 viktig information!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Finns inget vaccin på marknaden idag som stoppar Omicron.
Man får ganska klena symptom och immunitet och det sprids som fan så frammåt en tid bör det bli svårt att nån större spridning.Tvångsvaccinnering typ.Blir i bästa fallet pandemins slut.Viruset kommer dock i olika former vara säsongsbundet och klinga av under nått år.Man får se

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är inte bara Sverige som håller koll på var invånarna befinner sig. Kanada spårar 33 mobiltelefonanvändare. De fem miljoner invånare som inte har mubil går fria.

Citat: "The public health organization plans to continue tracking population movement for at least the next five years to control “other infectious diseases, chronic disease prevention and mental health,” the unnamed rep said."

Så alla ni hypokondriker, anti-vaxxers, anti-myndighet, anti-anti - se upp så att er mentala hälsa inte bli föremål för utredning av någon som "vet bättre".

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det är inte bara Sverige som håller koll på var invånarna befinner sig. Kanada spårar 33 mobiltelefonanvändare. De fem miljoner invånare som inte har mubil går fria.

Citat: "The public health organization plans to continue tracking population movement for at least the next five years to control “other infectious diseases, chronic disease prevention and mental health,” the unnamed rep said."

Så alla ni hypokondriker, anti-vaxxers, anti-myndighet, anti-anti - se upp så att er mentala hälsa inte bli föremål för utredning av någon som "vet bättre".

Just because you are paranoid doesn’t mean they are not after you.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Dom två sprutorna jag fick i sommras får räcka för mig, åtminstonne är det så långt min solidaritet sträcker sig. Jag anser mig vara fullvaccad nu och jag gillar dessutom inte nålar.

Angående "nära och kära som dör", min mor dog i februari, hon snarkade ihjäl sig på hemmet (strokes). Och jag har under senare år har jag fått besked från Tjeckien om att både mammas tvillingbror Pepek och senast nu hans fru Maria, också gått bort (.. ingen av dom i covid, ha!). Dom var gamla, minst 85 år vet jag. Pepek "orkade inte leva längre, bara ligger och vill inte äta .. ", berättade min favviskusin Ladik, och hans änka Mana stod ut några år till innan hon kastade in handduken.

DET LIGGER I VÅRA GENER ATT INTE LEVA LÄNGRE ÄN SÅ.

Nu är det vi som är äldst i släkten, mina två kusiner har barn, dock inte jag (nog mest för att jag är en stor ungjävel själv), och jag tänker inte dö av nåt spökvirus jag inte ser nåt spår av. Jag tänker dö antingen i strid med svärd i min hand! eller tyna bort av leda pga brist på fantasi och dåliga tv-spel.

Vintern dödar folk, det gör den varje år! Jag känner själv hur den kalla mörka perioden 'försöker sig på' min hälsa, både fysiskt och mentalt. Dock så länge jag har blod i lemmarna och kan syresätta mig genom grådassiga promenader och några knäböj på utegymet, så håller jag vintern i hornen, med eller utan covid är det jag och ingen annan som bestämmer när det är dags att dö.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
The JRE med Robert Malone.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Detta, att ingen kan lita på någon, är den verkliga pandemin. Bra av Janouch! Hon verkar ha plockat några formuleringar av Jordan B Peterson. Inget fel i det.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Klar man kan häva ur sig att det är oproportionerliga restriktioner när man själv inte behöver ta hänsyn till t.ex. följande fakta: "England har det senaste dygnet rapporterat 162572 nya smittade - rekord för femte dagen i rad - samt 154 coviddödsfall, rapporterar BBC.
Chefen för NHS: "NHS kommer inte att kunna behandla de människor som behöver behandlas."

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Klar man kan häva ur sig att det är oproportionerliga restriktioner när man själv inte behöver ta hänsyn till t.ex. följande fakta: "England har det senaste dygnet rapporterat 162572 nya smittade - rekord för femte dagen i rad - samt 154 coviddödsfall, rapporterar BBC.
Chefen för NHS: "NHS kommer inte att kunna behandla de människor som behöver behandlas."
Vad säger dödstalen, jämfört med ett normalt år, sett till en befolkning på 60-65 miljoner? Är de också angivna per dag, som insjuknade?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad säger dödstalen
Min skapare, vad är det man inte förstår om belastningen och begränsningar inom sjukvårdens kapacitet? Om det dör 154 eller 54 pga Covid så vet man iaf att sjukvården hade en sportkepa att hantera de sjuka. Dör det 1154 vet man att sjukvården inte hade möjlighet att ta hand om alla.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min skapare, vad är det man inte förstår om belastningen och begränsningar inom sjukvårdens kapacitet? Om det dör 154 eller 54 pga Covid så vet man iaf att sjukvården hade en sportkepa att hantera de sjuka. Dör det 1154 vet man att sjukvården inte hade möjlighet att ta hand om alla.
Låt mig omformulera. Vet du om dödstalen är angivna över samma tidsperiod som "nya smittade", dvs per dygn?
Här har dessa uppgifter varit en oändlig källa till missförstånd utifrån definitioner och ett kreativt användande av eftersläpningar beroende på vad folkohälsomyndigheten vill förmedla. Är engländarna månne rakare?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag känner också att datan är 'vinklad' till förmån för vissa, och inte alla.

Dessutom undrar jag varför man inte pratar mer om avvecklingen av sjukvården som pågått under en längre tid nu. Kände man att sjukvården inte behövdes i samma utsträckning som typ .. på 60-talet?

Och det här med *beredskap*, det verkar också vara nåt som EU totalt sett inte är så bra på. Inte bara kring "pandemier" utan tänk vilket tur vi ändå har som inte blev invaderade av ryssarna, eller nån annan med fler vapen och folk än lilla vi.

För att tänk vad som faktiskt KAN hända. Hur oförberedda är vi egentligen? Låt "pandemin" då vara en läxa, en varning för vad som verkligen kan göra slut på vår goda lilla nation.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hela spelplanen är ju förändrad med omikron. Allt mer verkar det säkerställas att symptomen verkar vara väldigt lindriga och dödligheten låg. Men spridningstakten är ju extremt hög och därav lär ju dödligheten och antalet inlagda öka de närmaste tiden.
Men dödligheten även i UK är som synes fortfarande väldigt låg trots den extrema ökningen i spridning. Det lär ju vara en viss fördröjning för dödligheten men med tanke på hur lindrig omikron verkar vara så är nog även mörkertalet av okänt smittade väldigt stort.

Bara hoppas att omikron sen ger oss flockimmunitet så världen kan bli normal igen.

Bifogat

• UK.png
    UK.png
    52.6 KB · Visningar: 5
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2