Inte så mycket vaccinen, nähä.Inte så mycket vaccinet...
Det är ju rent farsartat, fanatism rentav.
Inte så mycket vaccinen, nähä.Inte så mycket vaccinet...
Folk har tröttnat på att leva i skräck och en övertro på vaccinens proklamerade förträfflighet. Därtill otrevliga mot den som försöker upprätthålla distans, knör och flockas, flinande. Ser inte många sprita längre. Lokala butikens spritstation utgör en dåligt fungerande trafikdelare. Nu är dessutom korgarna i "filen" för utgående...Vad är förklaringen till att flunsan slår så hårt i år?
Jag fattar det som att den i princip obefintliga(?)förra influensasäsongen 2020/2021 förklarades av att vi distansierade oss, tvättade händer osv och därmed inte tillät viruset att sprida sig. Den var väl låg 2020 och ännu lägre 2020/2021, korrekt?
Har vi slutat med dessa företeelser eller vad är skillnaden nu mot förra året?
Ser jag runt omkring mig verkar de flesta leva som vanligt. Människor som trängs, hostar och nyser i affärer, folk träffas, åker till arbetet, har ungarna i skola och på dagis osv, även om det förstås är julledigt nu. Har man munskydd på sig när man går och handlar är man definitivt ensam om det och folk tittar konstigt på en. Inga som helst problem för influensor och andra virus att spridas under dessa förutsättningar, vilket kanske också förklarar att var och varannan människa just nu är sjuka med förkylningssymptom.Vad är förklaringen till att flunsan slår så hårt i år?
Jag fattar det som att den i princip obefintliga(?)förra influensasäsongen 2020/2021 förklarades av att vi distansierade oss, tvättade händer osv och därmed inte tillät viruset att sprida sig. Den var väl låg 2020 och ännu lägre 2020/2021, korrekt?
Klubben för onödigt vetande meddelar: Min f.d. chef i USA verkar ha plockat ned skylten från byggnaden av någon anledning men reklamskylten står ännu kvar. Han har testat så in i vassen. Det slumpar sig så att ditt användarnamn är lika som deras företagsnamn.
View attachment 467154
View attachment 467153
Vad är förklaringen till att flunsan slår så hårt i år?
Guldfisksyndromet, jag börjar bli gammal. Som någon skrev om pension vid 62, ynka pengar för tre år till om man ens får tre år till. Fan trot i dessa tider. Sitta på loftet hemma och jobba pga Corona eller mecka/köra motorcykel, "tufft" val.Mitt nick har du kommenterat tidigare, vad det nu ger dig.
Fast då förklarade jag inte.Guldfisksyndromet, jag börjar bli gammal. Som någon skrev om pension vid 62, ynka pengar för tre år till om man ens får tre år till. Fan trot i dessa tider. Sitta på loftet hemma och jobba pga Corona eller mecka/köra motorcykel, "tufft" val.
Exempel fråm 2021-12-31:Nejnej.
Hur funkar det då om man tex dör hemma? Testas man i efterhand som död? Eller om man dör i ambulansen påväg till akuten innan man hunnit upp till IVA där man hamnat om man inte dött i ambulansen? Sker det någon testning på döda?
Det här med att vaccinet skulle försämra immunförsvaret nämns då och då i kommentarer på forum och sociala medier. Har inte hittat någon seriös källa angående påståendet men är det tillfälligt eller permanent?
Jag minns tex den kontroversiella Lars Bern nämna att en kvinnlig politiker som var högst delaktig i att folket skulle vaccinera sig mot svininfluensen själv inte skulle göra det just pga försämring av immunförsvaret.
@Two stroke man
Det duger bra. Vill bara läsa något om det, ska försöka hitta din länk.
Ser att det skrivs hela tiden i tråden men jag får inga notiser och har missat en del
Menar du nedsatt immunförsvar generellt och inte endast mot covidsjukdom som följd av vaccinering?@Two stroke man
Det duger bra. Vill bara läsa något om det, ska försöka hitta din länk.
Ser att det skrivs hela tiden i tråden men jag får inga notiser och har missat en del
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|