Covid-19 viktig information!

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag läste någonstans en som på fullt allvar menade att allt var planerat och alla som tog vaccin senare kommer att utveckla aids och dö.
Detta för att få bort överbefolkningen på jorden så bara dom ovaxade skulle bli kvar och ta över.
Jag har aldrig känt mig mer säker på att se till att ta alla sprutor....

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Oj. På julsemester i två veckor och tråden har transformerats totalt.

Att man kan vara skeptiskt till att ny typ av vaccin fungerar, är biverkningsfritt eller för den delen virusets uppkomst kan jag förstå och går att diskutera.

Men när folk tror att viruset är getingar och börjar svamla om att Bill Gates är inblandad och förutspår någonting planerat som är värre än digerdöden nästa år så känns det som jag har hamnat i en tråd på Flashback. Inget fel i det egentligen, dom kan vara ganska underhållande.

Flugsvamp FTW!
Men är det grammatiskt riktigt att kalla en person för folk?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag läste någonstans en som på fullt allvar menade att allt var planerat och alla som tog vaccin senare kommer att utveckla aids och dö.
Detta för att få bort överbefolkningen på jorden så bara dom ovaxade skulle bli kvar och ta över.
Det blir isf rätt jobbigt för de som blir kvar.
I Sverige har över 80% vaccinerat sig.
Bland läkare, företagsledare, akademiker, hög- och medel-inkomst, poliser, ambulanspersonal osv osv ligger vaccinationsgraden upp mot 100% läste jag någonstans.
Dom personerna kan vara bra att ha i ett samhälle känner jag rent spontant...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det blir isf rätt jobbigt för de som blir kvar.
I Sverige har över 80% vaccinerat sig.
Bland läkare, företagsledare, akademiker, hög- och medel-inkomst, poliser, ambulanspersonal osv osv ligger vaccinationsgraden upp mot 100% läste jag någonstans.
Dom personerna kan vara bra att ha i ett samhälle känner jag rent spontant...

Det är den statistiken dom viftar med, men det har även framkommit siffror som pekat på att forskarutbildade personer har vaccinerat sig i betydligt lägre grad.
Den statistiken har ju dock inte någon media nämnt utan det var nåt man kunde se om man verkligen själv läste de första statistiska undersökningarna om den saken.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ny variant?
Det finns sex varianter av virus i Omicron.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Så fånigt, alla vet ju att det är strålningen från 5G.
Jag TROR mer på att det är städerskan hos Magdalena Andersson som muterar och sprider eländet - eller Emma Lennartsson, smittad av IT-gurun Maria Ågren som lämnade ut driften till Tjeckien, som nu ska hantera MSB. Det är mycket skit som sprids inom regeringen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag TROR mer på att det är städerskan hos Magdalena Andersson som muterar och sprider eländet - eller Emma Lennartsson, smittad av IT-gurun Maria Ågren som lämnade ut driften till Tjeckien, som nu ska hantera MSB. Det är mycket skit som sprids inom regeringen.
Eftersom det där är en del av rikets inre säkerhet så tror jag att inrikesminister Morgan Johansson styr upp det. Skulle han ha problem så hör inrikesministern till justitiedepartementet, dvs under justitieministern, Morgan Johansson, och han vet kanske hur det ska göras.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att alla vaccinerade (tex jag själv) kommer att dö skulle jag påstå är 100 % säkert.
Är väl ca 2000 år sedan någon död återuppstod efter börjat snacka om evigt liv, usch !

Och jag har samma prognos för de ovaccinerade, de kommer också dö, 100 % säkert.

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Hoj
2 britter och 1 svenne
Ja alla ska vi dö, vi är redan på väg mot döden ögonblicket vi föds. Krasst men så är det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Bild på dödligheten 2021 med pålagd eftersläpning(4 veckor)
21 dagars glidande medelvärde.

Överdödligheten totalt för 2021 verkar vara obefintlig jämför med medelvärdet för åren 2015-2019.

Medelvärdet för 2015-2019 är 89100 döda/år
Senaste siffran för 2021 säger 88648 döda
Med 4 veckor pålagd eftersläpning blir den uppskattade siffran 88773 döda för 2021.

Bifogat

• mortality_2021_aproximerad.png
    mortality_2021_aproximerad.png
    32.2 KB · Visningar: 11
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Överdödligheten totalt för 2021 verkar vara obefintlig jämför med medelvärdet för åren 2015-2019.
Kikar man på slutenvården och IVA ser man varför många regioner har gått upp i stabsläge igen. Tyvärr saknas de 9 senaste dagarna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kikar man på slutenvården och IVA ser man varför många regioner har gått upp i stabsläge igen. Tyvärr saknas de 9 senaste dagarna.

Ja, omikron sprids ju så in i bomben snabbt så även om den är förhållandevis lindrig så blir det ju ändå den lilla procentandelen svårt drabbade ett stort antal.

Några smittas väl dessutom fortfarande av deltamutationen. Helst skulle man ju vilja isolera sig någon vecka nu tills omikron totalt har slagit ut deltamutationen. Nu vet jag ju inte att den kommer göra det men det är min gissning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inte så många veckor sen det talades om att vi i Sverige nu skulle klara oss bättre än grannländerna eftersom vi redan haft så stor spridning.

Nu har vi gått om Norge och Finland i smittspridning igen. Ska vi ta Danmark också innan januari är över?

Bifogat

• Norden.png
    Norden.png
    52 KB · Visningar: 10

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Inte så många veckor sen det talades om att vi i Sverige nu skulle klara oss bättre än grannländerna eftersom vi redan haft så stor spridning.

Nu har vi gått om Norge och Finland i smittspridning igen. Ska vi ta Danmark också innan januari är över?
"Tegnellkramarna" tar varje tillfälle i akt att försöka hitta något positivt som visar Sveriges förtäffliga avsaknad av strategi, eller iallafall outtalad strategi. Men verkligheten kommer hela tiden ifatt. Ändå fortsätter de att hylla en myndighet som haft 100% fel i alla estimat och konsekvensanalyser hittills. Jag är mer bestört över det faktumet, än vad jag är över att vi har en (troligen fler) pissdålig myndighet i landet. Om folk tycker att fullständigt usel är skitbra, så vet jag inte hur vi ska kunna få till något som är ens i närheten av godtagbart i framtiden.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Tegnellkramarna" tar varje tillfälle i akt att försöka hitta något positivt som visar Sveriges förtäffliga avsaknad av strategi, eller iallafall outtalad strategi. Men verkligheten kommer hela tiden ifall. Ändå fortsätter de att hylla en myndighet som haft 100% fel i alla estimat och konsekvensanalyser hittills. Jag är mer bestört över det faktumet, än vad jag är över att vi har en (troligen fler) pissdålig myndighet i landet. Om folk tycker att fullständigt usel är skitbra, så vet jag inte hur vi ska kunna få till något som är ens i närheten av godtagbart i framtiden.

Ja, det känns som när man var liten, hade gjort nåt dumt bus och försvarade sig med att kompisen som också deltog var minsann värre.
Skillnaden är att det nu är vuxna människor som resonerar så, huvudsaken man hittar någon som är sämre.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Så Tegnell hade fel!? Jag är chockad.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...