Covid-19 viktig information!

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Ajdå, TV har jag inte tittat på i säkert 20 år. Kollar youtube istället. TVn spelar jag golf på, den är inte ens inkopplad till antennuttaget.
Men någon av de tre The hangover-filmerna har du väl sett? (Baksmällan) Han spelar en rolig och jättekonstigt karaktär men det måste vara en del av han själv ;-D ..och ingen kan ana att han är läkare.

Jag tittar inte heller på TV eller väldigt sällan men ser film och Youtube.

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Förresten, är inte Tegnell pensionerad ? Dags sluta med Tegnell och tala om FHM ?!
Det spelar ju ingen roll vem som framför FHM rekommendationer, Tegnell, du eller jag. Vi har ivfsh ett manuscript att förhålla oss till när vi företräder FHM. "Jakten" på Tegnell förstår jag inte att man hänger upp sig så mycket på - den är ju för böveln generaldirektören man ska jaga med blåslampa om man tycker annorlunda.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tänk iaf ETT steg längre än magkänslan. Inte ens generaldirektören kan regeringen sparka på tre röda. https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/motion/generaldirektorers-villkor_GY02K338

DU kan göra skillnad genom att rösta bort Sossarna och på ett parti som har DET specifika ärendet på åtgärdlistan - vilket det nu kan vara.

Vem menar du att skulle sparkas? Sa du inte precis att skulden låg på hela FoHM?

Och varför får varken FoHM eller någon från personalen kritiseras av media?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är skillnad på sak och person. FHM är inte en person. Den enda som kan ta på sig ansvaret är generaldirektören, som inte kan sparkas - ens av regeringen. Ska det kritiseras är det FHM som sak eller regeringen. Jag reagerar emot att man ger sig på individer som t.ex. Tegnell som varken kan eller har bemyndigande att agera på kritik om någon anser att myndigheten agerar fel. Han kan framföra kritiken till ledningen, inte mycket mer. Gör han annat är det skäl för avsked. Begär han avsked och slutar kommer någon annan att knuffas fram att framföra "invektiven" som vissa anser det vara.

Det är iaf tur att han inte är finansminister i Turkiet, där får man sparken än hur man gör. :1pajas

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är skillnad på sak och person. FHM är inte en person. Den enda som kan ta på sig ansvaret är generaldirektören, som inte kan sparkas - ens av regeringen. Ska det kritiseras är det FHM som sak eller regeringen. Jag reagerar emot att man ger sig på individer som t.ex. Tegnell som varken kan eller har bemyndigande att agera på kritik om någon anser att myndigheten agerar fel. Han kan framföra kritiken till ledningen, inte mycket mer. Gör han annat är det skäl för avsked. Begär han avsked och slutar kommer någon annan att knuffas fram att framföra "invektiven" som vissa anser det vara.

Det är iaf tur att han inte är finansminister i Turkiet, där får man sparken än hur man gör. :1pajas

Ja, som jag sa, ryggradslöst att bara lyda order.

Om någon chef skulle sagt åt mig att jag ska gå ut och hålla presskonferens med ett budskap jag själv inte tror på så skulle jag säga till chefen att han får säga upp mig.

dvs, att Tegnell bara lyder order är ingen ursäkt. Dessutom vet vi från hans mail att HAN stått för försök att få flockimmunitet i Sverige och inte dragit sig för att varken undanhålla fakta eller sprida vilseledande information.

Vidare så har väl ingen journalist under två års tid vågat ställa kritiska frågor, eller frågor som på något sätt kunnat antyda att kejsaren är naken.
De som jag personligen anser förtjänar mest kritik under den här pandemin är nog journalisterna som aldrig ställt några svåra frågor.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inte ens efter granskningen med hård kritik från coronakommissionen blev det ju någon nämnvärd verksamhet på journalisterna.
Några små rubriker som snabbt knuffades ner från förstasidorna och ingen som helst uppföljning.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kanske för att det vid närmare granskning inte blev så hård kritik - när man läser mer noggrant.

Inte ens hyenepressen har ju lyckats hitta någon hållbar vinkel på det, det händer inte ofta.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tänk iaf ETT steg längre än magkänslan. Inte ens generaldirektören kan regeringen sparka på tre röda. https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/motion/generaldirektorers-villkor_GY02K338

DU kan göra skillnad genom att rösta bort Sossarna och på ett parti som har DET specifika ärendet på åtgärdlistan - vilket det nu kan vara.
Du har så rätt, det går inte på tre röda sekunder, det tar 2 (två) dagar !
"Försäkringskassans styrelse underrättades inte om att Begler skilts från sitt uppdrag den 25 april, utan fick besked om detta genom e-post från regeringen 15 minuter innan dess beslut offentliggjordes den 27 april. Styrelsen yttrade sitt förtroende för Begler och det arbete hon utfört vid Försäkringskassan.[19]"

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Du har så rätt, det går inte på tre röda sekunder, det tar 2 (två) dagar !
De som simmar helt motströms hamnar på ”elefantkyrkogården” och får lön i ytterligare tre år. Har man drullat riktigt ordenligt som t.ex. att äventyra Sveriges nationella säkerhet ska man se till att bli ställd framför skranket illa kvickt och få en dask på handen (typ 50,000 i böter) innan något värre händer, som att ställas till svars. Sen är det bara att luta sig tillbaks i tre år medans lönen rullar in.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Rekommenderar en lyssning på årets julsång; "It's beginning to look a lot like genocide", med Spacebusters.

Togs bort från tuben men finns på lite andra ställen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska boka boostar och fick Pfizer på de första två.
Nu kan jag välja Pfizer eller Moderna.
Vad tar man då?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ska boka boostar och fick Pfizer på de första två.
Nu kan jag välja Pfizer eller Moderna.
Vad tar man då?

Många skulle nog säga att bäst effekt får man när man kombinerar olika vacciner. Så jag skulle ta Moderna som tredje - och jag är i samma sits så det blir nog så för mig också.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA