Håller med.Ja men återigen så är det ANDELEN av vaccinerade resp ovaccinerade som är väsentlig ifall man vill påvisa någonting. Av någon anledning "glömmer" så många bort det...
Jo så står det ju. Samtidigt som det är åldersgrupp 6-11 år som inte är relevant i denna jämförelse. Är det bara riskgrupper som vaccinerats av så små barn tro?Håller med.
Kikade bara på twitterinlägget men jag ser det som att det är så det är redovisat, alltså per capita i respektive grupp?
Vet ej hur Danmark gör.Jo så står det ju. Samtidigt som det är åldersgrupp 6-11 år som inte är relevant i denna jämförelse. Är det bara riskgrupper som vaccinerats av så små barn tro?
Det verkar som att det är en pyttedos på 1/3 som ges till yngre barn. Hur dämpningen av smitta ser ut i rena data vet man nog först efteråt.En børneformulering af Comirnaty beregnet til de 5-11-årige af Comirnaty har ikke været tilgængelig i Danmark før medio december 2021.
Sundhedsstyrelsen har derfor besluttet, at der indtil der kommer tilstrækkeligt med børneformuleringen af Comirnaty (orange hætte), kan der anvendes en vaccinedosis på en tredjedel af vaccinedosis for voksenformuleringen (Comirnaty-formuleringen i multidosis hætteglas med lilla prop, som anvendes til at vaccinere personer fra 12 år).
Dette betyder altså, at børn i alderen 5-11 år ved opstart af vaccinationstilbuddet 26. november 2021 skal have 0,1 ml Comirnaty-vaccine (lilla hætte). Når børneformuleringen tages i brug medio december, vil børn kunne vaccineres enten on-label med 0,2 mL Comirnaty (orange hætte) eller med 0,1 mL Comirnaty (lilla hætte). Sidstnævnte vil være en såkaldt off-label anvendelse af vaccinen, men som er godkendt af Sundhedsstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen,
Jag skulle vara försiktig med att använda twitterinlägg som källor.
Senare mutationer har blivit mycket mer smittsamma så där har luftburen smitta blivit en viktigare faktor antar jag. Men om du är fast övertygad om att alla vet bättre än de som vet något så är det väl inget att diskutera tänker jag. Du måste hålla i minnet att kunskapen och data om en ny mutation inte finns förrän efter ett halvår eller så. Det betyder inte att alla som är satta att hantera detta är dumma i huvudet.
Det verkar som att det är en pyttedos på 1/3 som ges till yngre barn. Hur dämpningen av smitta ser ut i rena data vet man nog först efteråt.
Nej jag tycker ingenting, hur kan du dra den slutsatsen? Saknar du förmåga att tänka annat än svart/vitt eller för/emot?Du tycker man ska ge full dos till barn som kanske väger 30 kg istället för de 80-100 kg som en full dos är anpassad till?
Känns lite som inversen av retoriken kring Ivermectin där det kritikerna ständigt pratar om doseringar lämpade för hästar.
Nej jag tycker ingenting, hur kan du dra den slutsatsen? Saknar du förmåga att tänka annat än svart/vitt eller för/emot?
Du däremot är alltid helt tvärsäker på att myndigheterna ljuger/ingenting vet/mörkar/har fel osv.
Kan vara klädsamt att även se till sin egen attityd ibland. Jag har uppfattat att du företräder vetenskapen framför spekulationerna, det är bra. Låt det märkas även under inverkan confirmation bias.
Lena Hallengren har säkert ett bra svar.En av de nya restriktionerna som trätt i kraft i veckan innebär att restauranger och krogar med serveringstillstånd ska stänga senast klockan 23.00.
Johan Giesecke säger sig vara skeptisk till hur många av restriktionerna som egentligen har en effekt som är vetenskapligt bevisad.
– Jag tycker det är en lite underlig restriktion, att plötsligt vid ett klockslag så blir man smittad. Jag vet inte om det finns någon vetenskaplig grund överhuvudtaget för att ha tidig restaurangstängning och barstängning.
Tidigare statsepidemiolog, 72 år gammal, lever som vanligt.När han får frågan om hur han själv lever med tanke på det skenande smittoläget, berättar han att han lever som förut.
– Faktiskt normalt. Jag lever som vanligt, säger han till ”Sportstudion”.
Du må kunna allt om elbilar, batterier, elnät med mera eftersom du kör elbil 5000 mil per år.Nej, jag var inte alls kritisk mot den utan det var bara ett konstaterande.
Däremot menade jag att det är svårt att dra slutsatser om Omikron redan nu.
Det gör jag med efter 3:e dosen 15 december ! Gissar samma för Giesecke trippelvaccad !Giesecke sågar kraven: ”Jag lever som vanligt”
Tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke har vid flera tillfällen under pandemin dömt ut hårdare restriktioner som giltiga skyddsåtgärder och menat att alla länder skulle komma att drabbas lika hårt oavsett. Nu riktar han återigen kritik åt regeringens nya, och hårdare, tilltag. – Jag lever...www.expressen.se
Lena Hallengren har säkert ett bra svar.
Tidigare statsepidemiolog, 72 år gammal, lever som vanligt.
Ändå rekommenderar man att ta den 3:e jabben. Har sagt det tidigare och säger det igen: De famlar i mörkret!Nej, jag var inte alls kritisk mot den utan det var bara ett konstaterande.
Däremot menade jag att det är svårt att dra slutsatser om Omikron redan nu.
Det gör jag med efter 3:e dosen 15 december ! Gissar samma för Giesecke trippelvaccad !
Varför är det praktiskt taget bara pensionerade eller som snart går i pension som offentligt går ut i media om vaccinets förträfflighet och hur viktigt det är att ta jabben? Bara en tanke.
Kanske för dom erbjudits 3 doser, tagit 3 doser och det har fungerat.Varför är det praktiskt taget bara pensionerade eller som snart går i pension som offentligt går ut i media om vaccinets förträfflighet och hur viktigt det är att ta jabben? Bara en tanke.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|