Covid-19 viktig information!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Kanske blir en bra hojsommar med fester på campingar som förr , massa:tuttar:fyllisar:tomten:dricka:Rockbanan.

Folk kan ju antagligen inte dra utomlands , bara och hoppas på att det inte blir
skitsommar med regn utan en het fan.

Dock finns det lite signaler på mögsommar från diverse källor.
Vi rider ut från solarminium och förra gången regnade det oavbrutet
1 år(iaf västkusten) och sedan kom dom här kalla vintrarna 09 och några år frammåt.

Fan om Coronan skulle toppas med en sån sommar :ätapiller

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan du inte bara skriva nån mening om vad länken handlar om är du snäll?
Annars blir det lite "click-bait" á la slaskpress. ;)

Vad är betet som lockar till klick menar du? Clickbait är väl när man lägger till en flashig bild eller halvsann rubrik till en länk/artikel i syfte att på den potentiella läsaren att klicka vidare?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad är betet som lockar till klick menar du? Clickbait är väl när man lägger till en flashig bild eller halvsann rubrik till en länk/artikel i syfte att på den potentiella läsaren att klicka vidare?

Betet är en länk utan förklaring som du vill att man skall klicka på.
Det var bara en önskan, inget försök till påhopp. :)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Betet är en länk utan förklaring som du vill att man skall klicka på.
Det var bara en önskan, inget försök till påhopp. :)

Ok. Förstår hur du menar. Avsaknaden av info blir en sorts variant av clickbait i sig.
Ska tänka på det framöver.

Vill och vill. Jag postar sånt som jag finner intressant och som jag upplever andra kanske också kan finna intressanta.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ok. Förstår hur du menar. Avsaknaden av info blir en sorts variant av clickbait i sig.
Ska tänka på det framöver.

Vill och vill. Jag postar sånt som jag finner intressant och som jag upplever andra kanske också kan finna intressanta.

Jag tycker också det du postar är läsvärt/tänkvärt men orkar inte alltid klicka om jag inte vet vad det innehåller.
Min lättja kan göra att jag missar något...:rodnar

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kan du inte bara skriva nån mening om vad länken handlar om är du snäll?
Annars blir det lite "click-bait" á la slaskpress. ;)

:tummenupp
Jag klickar också hellre på något som verkar intressant. En länk utan förklaring minskar mitt intresse så vill man att länken ska läsas av flera bör man berätta vad den handlar om.

Detta! :fakta :mattias

Extra plus för att du länkar in Lemmy! :rock

Tackar! Lemmy är saknad men finns i våra hjärtan. Jag försöker leva efter Lemmys devis...

"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done."

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Saxat ur aftonbladet..

en färsk lägesbild från MSB pekar myndigheten på konsekvenserna av brist på läkemedel, sjukvårdsmateriel – och inte minst skyddsutrustning.

“I och med att situationen försämrats sedan föregående vecka, liksom att graden av påverkan bedöms öka ytterligare, är risken påtaglig att hälso- och sjukvård i vissa delar av landet inte kan upprätthållas”, skriver MSB.

Det hade varit bra att ha militärens mobbförråd nu men dessa såldes ut skitbilligt till andra länder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Saxat ur aftonbladet..

en färsk lägesbild från MSB pekar myndigheten på konsekvenserna av brist på läkemedel, sjukvårdsmateriel – och inte minst skyddsutrustning.

“I och med att situationen försämrats sedan föregående vecka, liksom att graden av påverkan bedöms öka ytterligare, är risken påtaglig att hälso- och sjukvård i vissa delar av landet inte kan upprätthållas”, skriver MSB.

Det hade varit bra att ha militärens mobbförråd nu men dessa såldes ut skitbilligt till andra länder.
Fast nu sprider du bara högerextrema lögner, det vet alla att det var William Hahne som sålde ut alla svenska beredskapslager.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Finland ligger lite efter och har fortfarande ett beredskapslager!

Historiskt när hemliga förråd öppnas - 5 frågor om Finlands beredskapslager
https://svenska.yle.fi/artikel/2020...d-oppnas-5-fragor-om-finlands-beredskapslager

För er som misstror svensk media och andra intresserade finns det fler nyheter på svenska här.
https://svenska.yle.fi/

Har man läst den här tråden https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288813-Covid-19-viktig-information! så är den här länken https://www.bbc.com/sport/northern-ireland/motorbikes också intressant även om den inte är på svenska...

Raderad medlem 51742

Guest
För att mångfald berikar så klart.

Eller för att panikslagna människor som inte får vård riskerar att bli arga. Arga människor i grupp är lättare för polisen att kontrollera om man sätter upp staket.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller för att panikslagna människor som inte får vård riskerar att bli arga. Arga människor i grupp är lättare för polisen att kontrollera om man sätter upp staket.
Det är ingen slump att dessa problem uppstår där de gör.

Raderad medlem 51742

Guest
Det är ingen slump att dessa problem uppstår där de gör.

Man får väl utgå från att man vid bedömningen om man skall sätta upp kravallstaket eller inte kanske har utgått från i vilken utsträckning det tidigare (före Covid-19) har förekommit polisinsatser pga. att arga människor i grupp har dykt upp på dessa akutmottagningar och skapat oreda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Konstigt att moderaterna också numera praktiserar dessa hat och hot mot Tegnell.

Ska annars bli intressant att se nyvakna lufsen till att det var detta han menade hela tiden.

Krig är fred.
70953b65658489b5ce10edf22324336c.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man får väl utgå från att man vid bedömningen om man skall sätta upp kravallstaket eller inte kanske har utgått från i vilken utsträckning det tidigare (före Covid-19) har förekommit att arga människor i grupp har dykt upp på dessa akutmottagningar och skapat oreda.
Ja de har ju inga fall i Skåne nästan, var det där de hade staket? På Danderyds sjukhus är inga staket. Jag ska dit och lämna skydd ikväll förresten, hur ynkligt är det inte är de vädjar efter privatpersoners utrustning? Vilken spillra till stolt rike detta är. Måtte vi få ett regimskifte efter detta fiasko.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så vidrigt, hoppas Tegnell åtalas och döms.
1f44daa3c4f8b27337c0882e202327b0.jpg
b85822ea4a981ab32e7f608bd54d8ba6.jpg

Raderad medlem 51742

Guest
Ja de har ju inga fall i Skåne nästan, var det där de hade staket? På Danderyds sjukhus är inga staket. Jag ska dit och lämna skydd ikväll förresten, hur ynkligt är det inte är de vädjar efter privatpersoners utrustning? Vilken spillra till stolt rike detta är. Måtte vi få ett regimskifte efter detta fiasko.

På Sahlgrenska i Göteborg satte de upp kravallstaket redan för några veckor sedan. De har även låst alla entréer till sjukhusen och placerat ut "entrévärdar".

Sedan vet jag inte om det bara går att se till förekomsten av tidigare problem som indikator kring om skyddsåtgärder behöver sättas in vid sjukhusen. En sån här kris med massor av stress och oro kan få människor som inte tidigare agerat aggressivt att börja göra det. Igår när jag kom hem efter att ha varit ute flög en dörr i trapphuset upp och en granne (som jag inte känner men som jag inte har något otalt med och som alltid brukar hälsa trevligt) klev ut, illröd i ansiktet och stinkandes alkohol, och började skälla ut mig för att jag hade sprungit upp och ner i trapphuset och smällt i dörrar hela dagen (vilket jag inte hade, detta var enda gången jag varit ute). Har aldrig sett honom i det tillståndet förut.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha