Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Nejdå, min poäng är att man inte skall låta sig förledas av konspirationer. De sk ”alternativa medierna” lever på att ge utrymme åt ”alternativa fakta” och det måste man komma ihåg.
Det finns en anledning till att vanliga medier i största utsträckning håller sig ifrån detta och det är inte att alla skulle vara köpta (inkl alla renommerade universitet osv) utan helt enkelt för att de flesta vanliga medier lever på ett journalistiskt förtroendekapital.
Vetenskapligt finns det sällan någonting att hämta där och min åsikt är att vetenskapen - i all sin ofullkomlighet - är det bästa vi har.
Ny vetenskap vederlägger ibland gammal MEN det sker inom ramen för vetenskaplig metod och inget annat.
Vad gäller vaccin så har tyvärr internet medfört att många fastnar i konspirationerna - ämnet för dem skiftar över tid, tex ZOG, månlandningen, 9/11, Bilderberg, vaccin, dieter osv osv osv - men centralt är alltid att man inte kan lita på ”myndigheterna”/forskningen/de etablerade medierna/samhället etc.
Det medför tyvärr också att vi idag får utbrott av mässling i Sverige, att många dör i onödan av allehanda sjukdomar inklusive Covid-19 och att människor blir lurade på pengar av försäljare som säljer snake oil.
Det betyder inte att alla beslut alltid visar sig vara rätt i efterhand eller att makten inte får kritiseras, utan att ett vetenskapligt förhållningssätt måste vara vägledande i kritiken.
I takt med att forskningen går framåt ackumuleras kunskapen och nya rön gör behandling än mer träffsäker.
För att återknyta till val av källor så bör man oftare ställa sig frågan varför vissa nyheter inte dyker upp i de vanliga medierna utan bara hos de ”alternativa” medierna? Kan det bero på något annat än att hela världen ingår i samma konspiration att ”mörka sanningen”?
Så kan herr faktagranskare hänvisa till någon forskning som stödjer påståendet om att vaccinet minskar smittspridningen? Du har ju haft 1.5 år på dig nu att hitta stöd för det påståendet sedan jag senast ställde frågan till dig.