Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja. Fyllemailen om hur man skulle få flockimmunitet i Sverige snabbast möjligt är ju rent skrämmande brist på respekt för livet hos sina medborgare.

Dessutom väntar vi fortfarande på den här flockimmunitet som herr T påstod sig se redan i mars 2020.

Därefter skulle den ju vaccineras fram, och den vetenskapliga strategin gick ju inte heller så bra.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ok, men om du tycker överdödlighet är representativt för hur Sverige lyckats så är vi ju skitusla på 170e plats, med bara 29 länder som lyckats sämre än oss. Trots att vi har vad vad många hävdar vara världens bästa sjukvård.
Det är iofs inte omöjligt att vi har världens bästa sjukvård. Frågan är hur man ska kunna veta, eftersom så få kommer i åtnjutande av den.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är iofs inte omöjligt att vi har världens bästa sjukvård. Frågan är hur man ska kunna veta, eftersom så få kommer i åtnjutande av den.

Jag säger inte emot den saken, men om så är fallet så är det så mycket mer beklämmande att vi alltså hör till världens 30 sämsta länderna enligt den statistik Brooklyns hänvisar till.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag säger inte emot den saken, men om så är fallet så är det så mycket mer beklämmande att vi alltså hör till världens 30 sämsta länderna enligt den statistik Brooklyns hänvisar till.
Den finns, för några få. Känner de som både gett och fått vård där ingen möda sparas. De som får den tror, eller väljer att tro, att så är det för alla. Nix.
Vad som skedde under pandemin är bara för mörkt och nu är det mer eller mindre norm.
Så lätt det blivit att devalvera människovärde.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dr Cambell sjunger D-vitaminets lov (jag tar fortfarande min dagliga dos :) ).
Enligt en studie gjord i Italien så minskar risken för av avlida med ca 50%!

Han är samtidigt skapligt emotionell över att vi inte gör mer för att sprida denna billiga försäkring.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja. Fyllemailen om hur man skulle få flockimmunitet i Sverige snabbast möjligt är ju rent skrämmande brist på respekt för livet hos sina medborgare.

Dessutom väntar vi fortfarande på den här flockimmunitet som herr T påstod sig se redan i mars 2020.

Därefter skulle den ju vaccineras fram, och den vetenskapliga strategin gick ju inte heller så bra.
Hur gick det för han matematikern?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Se tidigare bild om överdödlighet. Exempelvis.
Men nog hade vår överdödlighet varit lägre om vi inte hade påstått att viruset inte kommer hit? Om vi krävt munskydd i vården? Om vi infört besöksförbud på äldreboenden? Om vi uppmanat till hemarbete första veckorna? Exempelvis.

Tack gode Gud att det var ett för många, men långt från alla, ett relativt ofarligt virus. Vår fd regering och dess tjänstemän misslyckades med precis allt, strategi, vad är det liksom?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dr Cambell sjunger D-vitaminets lov (jag tar fortfarande min dagliga dos :) ).
Enligt en studie gjord i Italien så minskar risken för av avlida med ca 50%!

Han är samtidigt skapligt emotionell över att vi inte gör mer för att sprida denna billiga försäkring.

Ja, vitaminer var ju ytterligare en av de där sakerna som det helt plötsligt saknades evidens för att det hjälpte. Något som i alla tider stärkt immunförsvaret skulle helt plötsligt inte fungera mot covid?
Eller det ordet som spreds var väl som hela tiden det saknas evidens för att det hjälper mot covid.
Vilket skulle i vanlig ordning tolkades som att vitaminer inte hjälper mot covid.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han var väl i alla fall inte lika långt ute och cyklade i alla fall som jag minns det. Tror rent av att han fick ganska rätt till slut? Eller minns jag fel?

Men med matematiska formler så brukar man ju säga skit in ger skit ut även om formlerna är bra.
Jag minns att han sade tidigt, i ca maj 2020, att vi snart har flockimmunitet.
Vad jag vet var han lika bra på killgissa som Tengele.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vilken gräns åsyftas?

Jag gissar att Kratoz enligt vissa blev ovetenskaplig samma sekund som han länkade till dr Campbell.

Flertalet av dessa anser ju inte de Campbell vara någon doktor trots att han är disputerad. Kanske iofs mest talar om kritikernas egna vetenskapliga nivå.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag gissar att Kratoz enligt vissa blev ovetenskaplig samma sekund som han länkade till dr Campbell.

Flertalet av dessa anser ju inte de Campbell vara någon doktor trots att han är disputerad. Kanske iofs mest talar om kritikernas egna vetenskapliga nivå.
OH, då var det länge sedan jag blev ovetenskaplig. :)
Jag följe honom ganska väl under själva pandemin då jag tyckte han förmedlade vetenskapen han träffade på tydligt och enkelt.
Han har alltid referenser till hela studierna han hänvisar till så inga tveksamheter skall uppstå kring vem/vilka/vad informationen kommer ifrån.

Och följer jag någon så brukar jag ta till mig det som presenteras även om det gör lite ont i "bias" ibland.

Att i komplexa frågor genast ställa sig på en sida eller en annan för att ens "tillhörighet" är vänster eller höger har aldrig tilltalat mig.
Det finns sällan enkla lösningar på komplexa problem.

Vad gäller "vår" hantering av pandemin så tycker jag, som jag skrivit förut, att vi gjorde det katastrofalt till att börja med de första 3-5 månaderna kanske.
Här är min högst personliga åsikt att vi borde ha stängt ner mycket hårdare som våra närmsta grannar.
Men från sommaren -20 någonstans så tycker jag vi gjort det väldigt bra.
Att inte stänga ner skolor, ha mandat på mask, tvinga människor till vaccin är något jag tycker vi ska vara ganska stolta över.

Och i de fall när någon, i Sverige, tvingats sluta jobba eller inte kommit in någonstans pga "vaccin-tvång" så är det ofta pga av enskilda beslut som jag tycker skall kunna fattas av en arbetsgivare eller småföretagare.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Du är jävligt nära gränsen nu Kratoz.
Och vilken sida om gränsen befinner han sig på?
Indeed, indeed.
Jag brukar ofta stå i mitten och ha en fot på varje sida om "gränsen" i olika frågor.
Om det är för att jag är obeslutsam, lättövertalad eller kanske helt enkelt lyssnar på båda sidor och tar till mig argument må vara osagt.

Ibland känns det jävligt ensamt i "den breda mitten"...:rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var fick han information om vad han skulle sätta för input i sina formler?
Som jag avslutade, skit in, skit ut.
Det var ju kanske inte i huvudsak en matematisk fråga, det var inget direkt fel på datan han hade vad jag vet. Det som var fel var någon fantasi om att om man väl exponerats så kunde man inte smittas igen, det var också många Tegnellska fantasier om vem som är smittsam och när, hur länge osv.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Kul och otroligt hur viktigt det är med d-vitamintillskott. 51% minskad risk att dö i covid tex. 72% mindre risk att hamna på IVA. 5000ui mot 1000 ui vilket är 125 mot 25 mikrogram.
Mitt intresse för d-vitamin började innan pandemin men blev mer aktuellt under själva pandemin. Samtidigt som Finland rekommenderade högre doser såg jag bara avrådande av tillskottet i Sverige.

Värt att nämna är att 100 mikrogram är rekommenderad högsta dos i EU men det krävs minst det dubbla under lång tid för att eventuellt utveckla hyperkalcemi.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...