Jag gissar att Kratoz enligt vissa blev ovetenskaplig samma sekund som han länkade till dr Campbell.
Flertalet av dessa anser ju inte de Campbell vara någon doktor trots att han är disputerad. Kanske iofs mest talar om kritikernas egna vetenskapliga nivå.
OH, då var det länge sedan jag blev ovetenskaplig.
Jag följe honom ganska väl under själva pandemin då jag tyckte han förmedlade vetenskapen han träffade på tydligt och enkelt.
Han har alltid referenser till hela studierna han hänvisar till så inga tveksamheter skall uppstå kring vem/vilka/vad informationen kommer ifrån.
Och följer jag någon så brukar jag ta till mig det som presenteras även om det gör lite ont i "bias" ibland.
Att i komplexa frågor genast ställa sig på en sida eller en annan för att ens "tillhörighet" är vänster eller höger har aldrig tilltalat mig.
Det finns sällan enkla lösningar på komplexa problem.
Vad gäller "vår" hantering av pandemin så tycker jag, som jag skrivit förut, att vi gjorde det katastrofalt till att börja med de första 3-5 månaderna kanske.
Här är min högst personliga åsikt att vi borde ha stängt ner mycket hårdare som våra närmsta grannar.
Men från sommaren -20 någonstans så tycker jag vi gjort det väldigt bra.
Att inte stänga ner skolor, ha mandat på mask, tvinga människor till vaccin är något jag tycker vi ska vara ganska stolta över.
Och i de fall när någon, i Sverige, tvingats sluta jobba eller inte kommit in någonstans pga "vaccin-tvång" så är det ofta pga av enskilda beslut som jag tycker
skall kunna fattas av en arbetsgivare eller småföretagare.