Covid-19 viktig information!

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Och det är bara åsikter.

Örebroarna tycker si, Maggan tycker så, pensionärerna på gotland tycker si, IMF tycker så, Svenska Karateförbundet tycker si, WHO tycker så, Yeadon tycker si osv osv.
Ja och? Lyssna på vilka ni vill.
Får mig att tänka på låten Samma sak med Dag Vag.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Yeadon tyckte även som Tegnell i frågan om munskydd och lockdown, solklara foliehattar alltså. :rofl
Yeadon har sagt en del knäppa saker. Kanske rentav felaktiga, men att avfärda honom generellt över ett bräde(på grund av en wikiartikel dessutom) känns iaf för mig inte helt hållbart. Kolla referenserna i wikin förresten, jag får inte ihop påståendet i wikiartikeln med det som nämns i referensen när jag kollade ett par. Kolla första referensen tex. Det är ju någon sorts artikel liksom, jaha vad betyder det?
Generellt är wikin helt bedrövlig, påståenden och citat utan referenser och sedan referenser till något/någon(inte data) som tydligen ska motsäga citaten. Oläsligt.

Som du säger, lockdowns var han skeptisk till tex. Han flaggade också vad jag minns något om det här med cyklerna vg pcr-testen med falska positiva/falska negativa svar osv.
Det har ju Fauci tom varit inne på och han spottar ju bara fakta, eller hur.

Nej. Bemöt dumma påståenden med bättre påståenden. Så tar vi oss framåt.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Yeadon har sagt en del knäppa saker. Kanske rentav felaktiga, men att avfärda honom generellt över ett bräde(på grund av en wikiartikel dessutom) känns iaf för mig inte helt hållbart. Kolla referenserna i wikin förresten, jag får inte ihop påståendet i wikiartikeln med det som nämns i referensen när jag kollade ett par. Kolla första referensen tex. Det är ju någon sorts artikel liksom, jaha vad betyder det?
Generellt är wikin helt bedrövlig, påståenden och citat utan referenser och sedan referenser till något/någon(inte data) som motsäger citaten. Oläsligt.

Som du säger, lockdowns var han skeptisk till tex. Han flaggade också vad jag minns något om det här med cyklerna vg pcr-testen med falska positiva/falska negativa svar osv.

Canceldrevet verkar ju gärna gå via wikipedia när dom drar igång för att karaktärsmörda någon. Ser man tex texten Brooklyn kopierade in så blir det ju tydligt hur det räcker att formulera texten för att ge intrycket av att personen inte är pålitlig.

Ungefär "Yeadon tror att jorden är rund", dvs trots att han har rätt så ger formuleringen intrycket av att Yeadon inte är riktigt klok.

Väldigt väl meriterade personer kan så lätt karaktärsmördas genom att gå in i wikipedia och säga att han tror jorden är platt. Lite överdrivet kanske men det räcker i praktiken att personen har ifrågasatt nåt påstående så är han helt plötsligt en foliehatt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Enligt flera läkemedelsbolag kan flera nya vacciner finnas på plats inom bara tio år.

Moderna har genomfört flera studier på olika typer av vaccin den senaste tiden och läkemedelsföretagets chefsläkare Paul Burto, är hoppfull att man kommer kunna presentera flera nya vaccintyper före decenniets slut, skriver The Guardian.

Vissa forskare har uppgett att uppemot 15 års forskning tjänades in på bara 12–18 månader under de intensiva pandemiåren.

– Jag tror att vi kommer kunna erbjuda vaccin mot flera typer av tumörer till människor globalt, säger han till The Guardian.

En av framgångarna tillskriver han upptäckten av mRNA-vaccinet.

– Det kan appliceras på alla möjliga typer av sjukdomsområden; cancer, infektionssjukdomar, hjärt- och kärlsjukdomar och autoimmuna sjukdomar.

Även läkemedelsföretaget Pfizer säger att man fått många viktiga erfarenheter och har kunnat effektivisera sin vaccinforskning efter pandemin. I ett uttalande skriver man:

”Lärdomarna från covid-19-vaccinutvecklingen har gett oss bredare information om vårt övergripande synsätt på mRNA-forskning och -utveckling, och hur Pfizer bedriver forskning och utveckling bredare. Vi fick ett decenniums vetenskaplig kunskap på bara ett år”

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Canceldrevet verkar ju gärna gå via wikipedia när dom drar igång för att karaktärsmörda någon. Ser man tex texten Brooklyn kopierade in så blir det ju tydligt hur det räcker att formulera texten för att ge intrycket av att personen inte är pålitlig.

Ungefär "Yeadon tror att jorden är rund", dvs trots att han har rätt så ger formuleringen intrycket av att Yeadon inte är riktigt klok.

Väldigt väl meriterade personer kan så lätt karaktärsmördas genom att gå in i wikipedia och säga att han tror jorden är platt. Lite överdrivet kanske men det räcker i praktiken att personen har ifrågasatt nåt påstående så är han helt plötsligt en foliehatt.
Ja men det är ju bara att köra samma mynt, högern har missuppfattat att det är kastade handskar som gäller.

Finns hur många bra uppslag som helst bara baserat på din text ovan.

Kör hårt, mosa vänstern.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Generellt är wikin helt bedrövlig, påståenden och citat utan referenser och sedan referenser till något/någon(inte data) som tydligen ska motsäga citaten. Oläsligt.

Klassisk sh tråd, Brooklyn eller någon i hans åsiktsmylla, det har funnits gott om dem genom åren, häver ur sig något som visar sig inte stämma. Bemöts konkret och sakligt, men plötsligt går Brooklyn inte att finna längre.

Tegnell bra!
Yeadon dålig!

Det är inte så lite som hatveckan i 1984 det här, faktiskt en karbonkopia.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är ju inte det här en Covid-fråga men vad säger vaccinskeptikerna om det här vaccinet? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMeXEJ/malariavaccin-godkant-i-ghana
Malaria.

Hur tänker du nu? Inte alls? Tror du att man är emot alla vaccin bara för att man är tveksam till säkerheten hos ett vaccin som forcerats fram utan sedvanliga tester?

Jag har mycket mer förtroende för ett vaccin som jobbats fram under 30 år än ett som tagits fram på 1 år.
Det ena har tex rimligen testats under sedvanliga 3 år för fas3. Den andra har av självklara skäl inte långtidstestats.

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto 1997 Ducati 900SS
Jag var bara lite nyfiken på om skepsisen gällde alla vaccin eller just Covidvaccinerna.
Har hört bägge varianterna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag var bara lite nyfiken på om skepsisen gällde alla vaccin eller just Covidvaccinerna.
Har hört bägge varianterna.

Det är idioterna som byggt upp den halmgubben. Och det säger väl mest om hur infantila dom själva är när dom måste ta till den sortens grepp.

Dom har ju haft en lång rad lika dumma argument, tex att någon skulle vara rädd för ett nålstick. Bara jäkla trams och brist på ordentliga argument är vad det är.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är idioterna som byggt upp den halmgubben. Och det säger väl mest om hur infantila dom själva är när dom måste ta till den sortens grepp.

Dom har ju haft en lång rad lika dumma argument, tex att någon skulle vara rädd för ett nålstick. Bara jäkla trams och brist på ordentliga argument är vad det är.
Lugn nu, han undrade ju bara. ????

Case closed.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hur många gånger under 2020 sa inte Tegnell att pandemin var över? Jag antar att även han därmed alltså hör till skaran av konspirationsteoretiker.
Är det vettigt att finansiera konspirationsteoretiker med skattemedel ?
Jag tänker på Folkhälsomyndigheten ?
Dags lägga ner ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det vettigt att finansiera konspirationsteoretiker med skattemedel ?
Jag tänker på Folkhälsomyndigheten ?
Dags lägga ner ?

:tummenupp Det är den första myndigheten jag skulle lägga ner som diktator över Sverige.

Jag tror Sverige skulle ha klarat pandemin med färre dödsfall utan fohm som ständigt predikade en falsk trygghet när större delen av folket ville vara försiktiga.
Sedan börja vaccinera folket med ett icke färdigtestat vaccin samtidigt som stora delar av folket redan varit smittade och fått naturlig immunitet och dessutom den lindrigare mutationen kom.
Och då var alternativen till vaccinet helt plötsligt svår sjukdom och död.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
:tummenupp Det är den första myndigheten jag skulle lägga ner som diktator över Sverige.

Jag tror Sverige skulle ha klarat pandemin med färre dödsfall utan fohm som ständigt predikade en falsk trygghet när större delen av folket ville vara försiktiga.
Sedan börja vaccinera folket med ett icke färdigtestat vaccin samtidigt som stora delar av folket redan varit smittade och fått naturlig immunitet och dessutom den lindrigare mutationen kom.
Och då var alternativen till vaccinet helt plötsligt svår sjukdom och död.
Utan tvekan så gjorde Folk och hälsomyndigheten, eller hur de nu får till FoHM som förkortning, det mesta fel under en ganska stor del av pandemin enligt mig. Återinför smittskyddsinstitutet och låt Folk och Hälsomyndigheten syssla med märkning av nyttig mat och rekommendationer att inte äta för mycket charkprodukter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Utan tvekan så gjorde Folk och hälsomyndigheten, eller hur de nu får till FoHM som förkortning, det mesta fel under en ganska stor del av pandemin enligt mig. Återinför smittskyddsinstitutet och låt Folk och Hälsomyndigheten syssla med märkning av nyttig mat och rekommendationer att inte äta för mycket charkprodukter.

Folk-ohälsomyndigheten?

Bättre att lägga ner helt så kan man möjligen starta upp nåt annat från scratch, alla dessa kolosser till myndigheter blir bara större för varje år och producerar allt mindre nytta.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Redan de gamla grekerna tänkte till kring det här.
Bland de myndigheter som listas som möjliga att lägga ner återfinns bland andra Handelsflottans kultur- och fritidsråd, Statens kulturråd, Nordiska Afrikainstitutet och Folkhälsoinstitutet.
Det som delvis sedemera blev till det som idag är Fohm.

Nordiska Afrikainstitutet var annars en för mig ny bekantskap.
Varför ska det tvångsfinansieras via skatten? Folk har inte råd att ha lampan tänd men finansiera detta ska dom göra. Det här med att staten kanske skulle kunna kapa kostnader och lätta på skattebördan, existerar det ens i en politikers tankevärd?

Uppdraget: "Nordiska Afrikainstitutets uppgift är att främja och bedriva vetenskaplig forskning om Afrika samt främja samarbete och kontakter mellan nordiska och afrikanska forskare."
Vem kom ens på tanken att befolkningen ska tvångsbeskattas för detta? Bedrövligt.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...