Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man skulle ju tycka att dödligheten borde minskat i länder som tagit det förträffliga vaccinet men här en preprint som visar att det förhåller sig precis tvärtom, länder med hög vaccinationsgrad har signifikant högre överdödlighet.

Det påminner lite om hur det förhåller sig med barnafödandet i Svenska kommuner som jag visade här i januari.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I en intervju berättar Dr. Michael Yeadon, tidigare chefsforskare och vice ordförande för allergi- och andningsforskning hos Pfizer, att man ljög för allmänheten om varje aspekt av covidpandemin.

– Vi har ljugits för av regeringstjänstemän och företagstyper om absolut allt för att hantera denna så kallade viruspandemi, säger Yeadon.

– Allvaret i hoten mot folkhälsan, nödvändigheten av nedstängning, asymtomatisk överföring, användning av masker, masstestning och slutligen vacciner. Varje enskild del av narrativet är en lögn, vetenskapligt bevisad.

Yeadon fortsätter med att mer detaljerat förklara sina fynd och betonar vikten av att alla som lyssnar på intervjun personligen sprider ordet.

– De är inte rädda för mig eftersom de tror att jag inte kommer att höras. Så snälla lyssna, det jag ber är att du ska memorera två eller tre av de kraftfulla sakerna jag just berättade för dig och berätta för tio andra personer. Massmedia kommer aldrig att berätta för dem.

Digitalt ID

Vidare säger Yeadon att globalisternas system för fullspektrumkontroll är redo att gå in i sin driftsfas och nyckelingredienserna, digitalt ID och centralbankers digitala valutor, är på väg att implementeras.

– Digitalt ID är hjärtat av tyranni, sa Yeadon.

– Vi är nära den punkt där de kommer att säga: ”Om du inte tar din nästa spruta kommer du inte att få köpa bensin, resa eller köpa mat”. Det här systemet är redo att användas.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

En riktig tungviktare alltså… och som andra konspirationsteoretiker så får de naturligtvis utrymme hos de sk ”alternativa medierna”… klippt från Samnytt?

Vi kanske befunnit oss i olika länder under pandemin men jag vill minnas att vi var väldigt nära den här digitala tyranin runt ett halvår efter att vaccinet hade introducerats. Det introducerades vaccinpass som bevis för att man var vaccinerad, inte ens de som redan varit smittade kunde få inskrivet i passet att de var skyddade.

Sedan gick drevet att alla skulle vaccineras, vår statsminister sa tex att de som var vaccinerade skulle akta sig för att krama sina ovaccinerade släktingar under Julen. En lång rad vaccinfashister ansåg att ovaccinerade skulle inte ha rätt till sjukvård eller att gå in i affärer.

Vi var alltså inte många steg ifrån detta då, men nu är det helt plötsligt en lögn att nåt sånt skulle kunna ske....

För att inte nämna denna cancelkultur där tex meriterade forskare blev paria runt om i världen ifall de ifrågasatte vissa påståenden. Alla dessa budbärare som skulle sablas ner istället för att bemöta påståenden med fakta.

Den är ju en kultur som delvis fanns redan innan pandemin men verkligen blomstrade under pandemin och fortfarande lever kvar.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nää han är en lättviktare.

"Yeadon received his PhD under Ian Kitchen at the University of Surrey in Guildford, UK"
"He served as the chief scientist and vice-president of Pfizer's allergy and respiratory research unit in Sandwich, Kent..."
"During his work at Pfizer, Yeadon was responsible for the selection of targets and the progression of new molecules into human trials."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Absolut kunde de bredda sin rapportering, men det här är något annat, nämligen rena lögner.
Jag googlade honom lite under dagen idag, tycker inte du har fog för det du skriver nu.
Jag ser att många påstår att han ljuger, men jag ser också att han påstår att många ljuger, så det blir inte så lite he said she said här.

Har du något konkret att underbygga det du skriver med eller är det DN igen? ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

En riktig tungviktare alltså… och som andra konspirationsteoretiker så får de naturligtvis utrymme hos de sk ”alternativa medierna”… klippt från Samnytt?
Å du klipper från wikipedia...
Vad hände med twitter när censurstaben fick foten? Kanske borde Elon köpa wiki också, trots min skepsis mot karln?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Har du något konkret att underbygga det du skriver med eller är det DN igen? ?
Nej det har han inte. Eller ja konkreta åsikter finns ju men vem bryr som om det map om det Yeadon säger är sant/falskt.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag googlade honom lite under dagen idag, tycker inte du har fog för det du skriver nu.
Jag ser att många påstår att han ljuger, men jag ser också att han påstår att många ljuger, så det blir inte så lite he said she said här.

Har du något konkret att underbygga det du skriver med eller är det DN igen?

Läs länken, den säger det mesta. Du googlade utan att finna att jag har fog för att påstå det jag skriver?

65b24f76ff49898d9756faeb8e6b4548.png

161010935e9bb406cbbf9469ee243428.png

Det där är ur Wikipediaartikeln.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Läs länken, den säger det mesta. Du googlade utan att finna att jag har fog för att påstå det jag skriver?

65b24f76ff49898d9756faeb8e6b4548.png

161010935e9bb406cbbf9469ee243428.png

Det där är ur Wikipediaartikeln.

Hur många gånger under 2020 sa inte Tegnell att pandemin var över? Jag antar att även han därmed alltså hör till skaran av konspirationsteoretiker.

Tegnell: ”Pandemin kommer successivt ebba ut”​

Sveriges så kallade R-tal för hur många som smittas av sars-cov-2 har legat under 1.0 sedan 21 april, enligt statistik som Folkhälsomyndigheten sammanställt. Det senaste R-talet i rapporten är från 25 april och ligger på 0,85.
- Är det under 1.0 så smittar varje sjuk inte ens en person, vilket betyder att pandemin successivt kommer ebba ut, säger statsepidemiolog Anders Tegnell till SVT Nyheter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ok, han snubblar ibland på orden, rullar mer på rrr-en än brorsdottern som precis lärt sig läsa, någon kommer att avfärda honom som konspirationsteoretiker och jag är ingen statistiker, men...jag finner det ändå intressant när han bryter ner nuffrorna. För den som vill, orkar och kan kritiskt lyssna till annat än statligt stöpta demagoger:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hur många gånger under 2020 sa inte Tegnell att pandemin var över? Jag antar att även han därmed alltså hör till skaran av konspirationsteoretiker.
Och det är bara åsikter.

Örebroarna tycker si, Maggan tycker så, pensionärerna på gotland tycker si, IMF tycker så, Svenska Karateförbundet tycker si, WHO tycker så, Yeadon tycker si osv osv.
Ja och? Lyssna på vilka ni vill.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och det är bara åsikter.

Örebroarna tycker si, Maggan tycker så, pensionärerna på gotland tycker si, IMF tycker så, Svenska Karateförbundet tycker si, WHO tycker så, Yeadon tycker si osv osv.
Ja och?

Skillnaden är att Yeadon alltså blivit definierad som en foliehatt för att han sagt samma som Tegnell sagt.
Ända fram till vaccinerna, där börjar deras åsikter skilja sig men jag tror inte vi ska ha så bråttom innan vi slår fast vem som är foliehatten i den frågan.

Att barn inte dör av covid är ju definitivt sant så ifall bara ett enda friskt barn dött av vaccinet så är det inte bara 50 gånger(som Yeadon säger) fler utan snarare oändligt gånger fler.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning