Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Här är en befolkningspyramid från 2002, den visar en svacka som bottnar vid 42-åringarna, dessa var alltså 38 år 1998 när vi hade förra botten i fertilitetskurvan.
Jag kan väl inte säga att jag tycker demografinkurvan tydligt pekar på att fertiliteten borde bottna just vid 1998, jag kan ju subjektivt nästan tycka att den borde bottna några år före 1998.

Att kurvan faller i början, i takt med att krigsbarnen blir allt äldre och att det borde bli en botten någonstans här är väl inte förvånande.

Sedan så är är det väl inte så konstigt att fertiliteten börjat öka här vid år 2002 då det är en förhållandevis hög andel personer just i åldern 28-38 år. Krigsbarnens barn.

Bifogat

• 2002.png
    2002.png
    161.9 KB · Visningar: 5

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det var ingen ekonomisk oro före 2000 det var tvärtom hysteriskt ända fram till våren 2000, it-kraschen kom därefter.
Nu kanske vi pratar olika tidsrymder, men vi köpte första kåken 1992, vi hade 12,75% ränta på i alla fall ett av lånen som vi spred på flera och olika bindningstid. På sommaren skulle de försvara kronan och räntorna steg skyhögt. 1995-96 tror jag att det var, grannen skulle sälja sin kåk för att flytta, ingen kom och tittade. En annan grannes dotter fick ge bort sin bostadsrätt till föreningen för att slippa avgifterna. 2000 köpte vi tomt som vi byggde hus på 2001, då hade ekonomin kommit igång igen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu kanske vi pratar olika tidsrymder, men vi köpte första kåken 1992, vi hade 12,75% ränta på i alla fall ett av lånen som vi spred på flera och olika bindningstid. På sommaren skulle de försvara kronan och räntorna steg skyhögt. 1995-96 tror jag att det var, grannen skulle sälja sin kåk för att flytta, ingen kom och tittade. En annan grannes dotter fick ge bort sin bostadsrätt till föreningen för att slippa avgifterna. 2000 köpte vi tomt som vi byggde hus på 2001, då hade ekonomin kommit igång igen.

Ja, det var en annan krasch 1992 då när styrräntan var 500% en tid innan Riksbanken kapitulerade och släppte kronan fri, därefter från kanske 1994-1995 gick allt bra för att formligen skena kring millennieskiftet då det sedan kraschen började några månader efter millennieskiftet.
2001 var ekonomin inte alls munter men som vanligt är räntorna låga i lågkonjunktur och för de som kan behålla jobbet och inte äger några aktier kan nog den personliga ekonomin kännas jättebra.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg lite TV-reklam om Covid-19 Vaccinationerna
Dagsbudet från FHM är att endast 65 år och äldre ska vaccineras
samt Riskgrupper 18 år och äldre
Tydligt är att vaccinerna har för många tråkiga biverkningar / skyddar så dåligt ?
Antagligen konstaterat genom den vaccinering som gjorts i Sverige.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag på morgonnyheterna:
Chefen för FBI säger att viruset kommer från ett labb i Wuhan. Tyvärr inga konkreta bevis.

Förvånande och intressant om det stämmer.

Raderad medlem 51742

Guest
Idag på morgonnyheterna:
Chefen för FBI säger att viruset kommer från ett labb i Wuhan. Tyvärr inga konkreta bevis.

Ja, ju mer man läser och lyssnar på experter som utrett eller är insatta i frågan desto mer redan rimligt förefaller det att vara. Tror det var ytterligare någon myndighet i USA som haft till uppdrag att utreda frågan som kommit fram till samma slutsats.

Handlar då inte om en medveten spridning utan en oavsiktlig läcka. En sak jag hade trott var forskningen kring denna typ av virus i Wuhan skedde i labbmiljöer med högsta säkerhet (nivå 4), medan det i själva verket verkar vara på nivå 2 i det här fallet.

Denna podd är rätt intressant. Dessvärre är bara första halvan gratis och mycket av det intressanta ligger i fullängdsversionen som bara är för prenumeranter. https://podcasts.apple.com/se/podcast/making-sense-with-sam-harris/id733163012?i=1000600670948

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Såg lite TV-reklam om Covid-19 Vaccinationerna
Dagsbudet från FHM är att endast 65 år och äldre ska vaccineras
samt Riskgrupper 18 år och äldre
Tydligt är att vaccinerna har för många tråkiga biverkningar / skyddar så dåligt ?
Antagligen konstaterat genom den vaccinering som gjorts i Sverige.

Man får väl skicka ett tack till alla frivilliga provkaniner som ställde upp gratis.
Tycker bara synd om alla barn som blev vaccinerade pga de vuxna i deras omgivning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Idag på morgonnyheterna:

Inte alls förvånande med tanke på att det startade i Wuhan, just där det fanns ett sånt lab. Däremot svårt för oss lekmän att egentligen veta något om utöver att just den detaljen är ganska komprometterande.

Finns väl inget mer ohygieniskt folk än kineser dessutom. Det är en erfarenhet jag tagit med mig från studentkorridorer, möten med utländska forskare och flygresor med Air China.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Idag på morgonnyheterna:

Egentligen bara en bekräftelse på vad andra påpekat (stått om i tråden)
Att man planerade i Wuhan göra vissa ändringar på Coronavirus i ett experiment (offentlig information i forskarkretsar)
Att Covid -19 har dessa ändringar
Att man alltid tidigare har kunnat hitta djuret med viruset
Att man fortfarande inte hittat ett djur med det här viruset

Och indicierna
Polisen går i taket när en läkare talar om han hittat en ny okänd sjukdom: Spridande av falska rykten
Reaktionen när det är klart att Covid-19 sprider sig i Wuhan: Svetsa igen dörrarna till hus med sjuka. Myndigheterna vet tydligen mycket om den nya okända sjukdomen.........

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Och så FHM, just nu, från idag 1 Mars !

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Glatt överraskad att Expressen plockade upp denna.

Refererar till BBC.

"Mr Hancock says: "We frighten the pants of everyone with the new strain."

The adviser responds: "Yep, that's what will get proper behaviour change."

The minister then asks: "When do we deploy the new variant."

Mr Hancock announced the new variant the following day."

Så vad handlade hela den här soppan om? Kontrollera folket? Tillskansa sig mer makt?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Glatt överraskad att Expressen plockade upp denna.

Refererar till BBC.

"Mr Hancock says: "We frighten the pants of everyone with the new strain."

The adviser responds: "Yep, that's what will get proper behaviour change."

The minister then asks: "When do we deploy the new variant."

Mr Hancock announced the new variant the following day."

Så vad handlade hela den här soppan om? Kontrollera folket? Tillskansa sig mer makt?
Utan tvekan handlar det ju om att kontrollera folket. Det var ju en pandemi man stod mitt i, och motivationen till att följa restriktionerna kanske började minska. Jag tycker att språkbruket i meddelandena är klumpigt och opassande, men om två polare diskuterar vad de ska gölra för att komma tillrätta med ett problem så är det nog knappast något ovanligt. Min Whatsapp-chatt är nog full av opassande formuleringar när jag diskuterar med mina gamla vänner.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En lättläst och bra artikel om att forskningen pekar mot att viruset kommer från djur på marknaden, inte ett labb.

Klart den är lättläst, är väl ungefär Kamratposten nivå på att föreslå något så fånigt. Har de något om att Nordkorea egentligen är världens största ekonomi också?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
En lättläst och bra artikel om att forskningen pekar mot att viruset kommer från djur på marknaden, inte ett labb.

"I remain open to any and all evidence supporting a laboratory origin of the pandemic. So far, we have no such evidence."
1) Visst finns det "evidence" Wuhan labbet planerade göra ändringar i Corona virus.
Covid-19 har dessa ändringar som Wuhan labbet planerade göra !
2) Man har fortfarande inte hittat djuret med Covid-19
3) Reaktionen när en läkare skriver om en ny sjukdom, Han grips för spridande falska rykten.
4) När den sprider sig, den okända sjukdomen svetsar man igen dörrarna till hus i Wuhan. Tydligen var den okända sjukdomen välkänd hos myndigheterna.......
:)

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Johns Hopkins-universitetet slutar att uppdatera sin covidstatistik löpande.
Det rapporterar TT.
”Efter tre år av dygnet runt-rapportering av covid-19-data från världen över, har Johns Hopkins avbrutit Corona-resurscentrets verksamhet”, skriver universitetet högst upp på sin webbplats, där man kunnat följa coronavirusets framfart.
Antalet bekräftat döda med covid har på universitetets sajt stannat på 6 881 955 människor.

Inte så jätte allvarlig sjukdom således.

Normalt avlider väll sisådär 0,1% av befolkningen varje år så det är underdödlighet.

Sedan tror jag det var drygt 100,000 anmälda Vaxin biverkningar i enbart Sverige, dom avlidna i hjärtproblem o andra orsaker kan ju inte anmäla av förklarliga skäl.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Johns Hopkins-universitetet slutar att uppdatera sin covidstatistik löpande.
Det rapporterar TT.
”Efter tre år av dygnet runt-rapportering av covid-19-data från världen över, har Johns Hopkins avbrutit Corona-resurscentrets verksamhet”, skriver universitetet högst upp på sin webbplats, där man kunnat följa coronavirusets framfart.
Antalet bekräftat döda med covid har på universitetets sajt stannat på 6 881 955 människor.

Inte så jätte allvarlig sjukdom således.

Normalt avlider väll sisådär 0,1% av befolkningen varje år så det är underdödlighet.

Sedan tror jag det var drygt 100,000 anmälda Vaxin biverkningar i enbart Sverige, dom avlidna i hjärtproblem o andra orsaker kan ju inte anmäla av förklarliga skäl.
Hmm om vi har en befolkning på 1000 pers och 0,1 % = 1 pers avlider varje år kommer det ju ta mer än 1000 år innan alla 1000 pers döda.
Tror 1 % döda varje år är en bättre uppskattning för människor, dvs drygt 100 år innan alla döda.
Och jag instämmer, inte jätteallvarlig sjukdom. Om du inte är en äldre tjockis som jag ....

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Hmm om vi har en befolkning på 1000 pers och 0,1 % = 1 pers avlider varje år kommer det ju ta mer än 1000 år innan alla 1000 pers döda.
Tror 1 % döda varje år är en bättre uppskattning för människor, dvs drygt 100 år innan alla döda.
Och jag instämmer, inte jättealvarlig sjukdom. Om du inte är en äldre tjockis som jag ....
Nja det finns ju tester som tvärtom säger att ar du lagom rund o satt och förövrigt frisk så är det en fördel vid covid.

Föresten covid märkte jag aldrig att jag har haft, men årets influensa var seg 3 veckor innan jag var helt fritt igen o feber i 7 dygn aav dessa 3 veckor..

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS