Ja, det som är irriterande är alla motsägelsefulla nyheter man tar del av...
Jag är beredd att följa den linje Sverige väljer, om dom motiverar sig bra med sakliga argument, oavsett om linjen blir totalisolering eller att återgå till det normala.
Men då vill jag gärna att rönen som dom underbygger besluten med ska ha bättre hållbarhet än mjölk....
Som sagt, vi är på Flat Earth med FHM.
Tino nyss:
Det experter varnat för är här: ”Coronapatienter i Stockholm, som i vanliga fall skulle ha goda chanser att överleva viruset, nekas intensivvård. Det uppger flera läkare för P3 Nyheter. I stället erbjuds patienterna morfin och syrgas”
Detta har även massa svenska professorer varnat för, inkl. de i Nobelkommittén, vilket inte stoppade ledarskribenter, ståuppkomiker och nöjeskolumnister som inte ens följer ämnet att förlöjliga mer insatta medborgare. Det är dags att vakna:
• Det är aldrig för sent att få ned kurvan, när Italien väl agerade började smittan minska rejält, vilket märks i dödstal några veckor senare.
• Andra länder satsar inte på flockimmunitet då de insett att vägen till flockimmunitet är massdöd.
• WSJ använde Bergamo som experiment, där det hann spridas. De hade en överdödlighet utöver normala som för Sverige skulle innebära 40,000 döda, 40 gånger över värst säsonginfluensan senaste år. Detta är ingen jävla influensa.
• Det går fortfarande för Sverige att sätta Lagen om Upphandling ur spel, satsa miljarder och utse logistisk skickliga att rusta vården, vad det än kostar. Chartra plan till Sydkorea & köp det om det behövs. Mask till alla vore också bra. Tro inte panikslagna paralyserade som insisterar att det inte går, det sker inte då vi inte försökt. Massor med företag vill sälja utrustning men stoppas av byråkrati.
• Svensk kultur skyddar inte mot denna smitta, det är en egendomlig teori utan belägg, vi har samma kurva som Italien i samma fas av smittan.
• När vi är smarta nog att sätta upp dagliga masstester som nobelpristagare Paul Romer föreslog knäcks smittan utan speciellt många fler döda.
• Sparsamhet är normalt en dygd men nu livsfarlig dumsnålhet. Sverige kan inom 1-2 veckor ha full utrustning för alla i vård och äldreomsorg - bara vi vill.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk