Men du fattar väl att det är rena dumheter som den där anonyme tomten (troligen sk rysstroll) postat på sin blogg?
Mycket möjligt. Jag har inte sagt att det är sant men fått en massa känsloargument om att det är falskt. Jag säger varken bu eller bä. Det är det ni som gör, för att det känns fel för er. Och som vi alla lärt oss i dagens samhälle så är ju känslor så viktiga i en argumentation.
Men visa det då, jag fattar inte de här vänsterkänsloargumenten.
Skulle också vilja veta varför han troligen är ett rysstroll? Det bara känns så eller?
Såväl ordval som innehåll är ju som ett skolexempel på "(rysstrollfabriks-) påverkan via sociala medier, i syfte att skapa osäkerhet och förvirring". Tydligt riktat mot den kategori människor som hämtar sin verklighetsbild från sk "alternativa media".
Förändrar det siffrorna?
I Sverige är i stort sett allt offentligt, det finns register för fan och hans moster och Sverige anses internationellt också ha mycket hög tillförlitlighet på sina siffror. När det gäller hur Covidvaccinationerna organiserats och utförts så skall man väl ha legat under en sten sedan strax före jul 2020, eftersom tidningar, press och TV varit fullsmockat med uppgifter om hur det fungerar - och inte fungerar för den delen.
Har du missat några ord? Legat under en sten om man vadå...eftersom tidningar, press och TV varit fullsmockat med uppgifter om hur det fungerar - och inte fungerar för den delen.?
Det är ju just officiella siffror med där om du faktiskt skulle orka läsa och inte bara reflektivt spy galla över någon som inte tycker lika som du.
Det är samma visa som de där som försöker bevisa att de nazistiska koncentrationslägren aldrig funnits, eftersom gaskamrarna inte skulle ha x eller y kapacitet, eller att Twin Tower aldrig kunde ha rasat utan att sprängämnen varit utplacerade eller eller eller. Oldest trick in the book och lika förvånande varje gång att vuxna människor faller i fällan. Ett underbetyg åt svensk skola är det i alla händelser.
Att du säger att det är samma visa betyder inte att det är det.
Det är din kompis statens egna uppgifter på vaccinerade, sedan presenterade i doser/timme vid en normal arbetsvecka.
Varken mer eller mindre. Fan vad ni verkar få ont i magen av detta.
Här man man se hur många doser som fördelats, doser är inte detsamma som människor. Tomten lägger ihop dos 1 och 2 och förfasar sig över att vi inte är 13 miljoner människor i Sverige...
Nej. Nu ljuger du igen.
Man skulle kunna tro att du är någon sorts statligt propagandatroll som du håller på.
Ta av dig foliehatten nu.
Angående hur många som vaccinerats när så går det också att få fram, eftersom alla doser registreras i realtid och den enskilde medborgaren kan omedelbart efter sin första dos begära ut ett vaccinationsintyg via webben. Mycket smidigt.
Jag har redan länkat till den datan. Den används i bloggen...
Så vad har vi kommit fram till.
Ni säger att det är fake news för att något vaccinationsställe haft söndagsöppet? Att något annat ställe haft stängt onsdag spelar ingen roll?
Det är ni som argumenterar emot något här, inte jag som argumenterar för. Men ni har ingen som helst data att visa som pekar på att det som skrivs i bloggen är fel.
Edit. Jag tror som ni, dvs att det är fel. Men till skillnad från er håller jag käften eftersom jag inte har någon data som visar på att det just är fel, vilket ni inte heller verkar ha.