Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du har alltså en förmåga att se in i framtiden?
Det är rätt intressant, jag råkar också ha det, tar gärna en session där vi jämför framtiden
Är bara en vanlig ordinär person. Sysslar inte med sessioner. Har aldrig gjort det och jag är inte heller intresserad av att göra det.

Jag läst och läser mycket. Skillnaden kanske är att jag inte bara läser en massa som så många andra gör, och sedan tror mig veta bättre än alla andra (Besserwisser). Det räcker inte. Jag måste även studera och meditera över det jag läst. Liknande dem som gör på börsen. Analytiker kallas de visst. Så gjorde man ju i skolan. Och så gör även forskare uppfinnare, ingenjörer m fl.

Det är inte omöjligt att Tsm här som är ingenjör har och har haft egna lösningar i sitt arbete. Men stannade han där och nöjde sig med detta.? jag hoppas att han inte gjorde det.

Varför? För att det kanske inte är omöjligt att han kan tjäna pengar på det. Kanske rent av ta patent.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
- Hjärt och kärlssjukdomar
- Tumörer
- Lungssjukdomar
- Psykiska sjukdomar
- Nervsjukdomar
- Matsmältningsorganens sjukdomar

För att nämna de vanligaste.

Fråga nr 2, är redan besvarad i inlägget du citerade.
När vi ändå inne på detta ämne.

Inom en snar framtid kommer de homosexuella drabbas av en obotlig sjukdom (dock inte alla). Det kommer inte att finnas någon medicin att bota sjukdomen med. Mycket värre än AIDS. De kommer att önska döden men det kommer inte att ske förrän sjukdomen gjort sitt.

Det finns tecken på dem som kommer att utveckla sjukdomen redan idag. Jag stoppar här.
Och släpper detta.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Omikron-vaccin.
Var det inte dem som sade att en jabb räcker av deras vaccin mot Covid-19.?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Inom en snar framtid kommer de homosexuella drabbas av en obotlig sjukdom (dock inte alla). Det kommer inte att finnas någon medicin att bota sjukdomen med. Mycket värre än AIDS. De kommer att önska döden men det kommer inte att ske förrän sjukdomen gjort sitt.

Det finns tecken på dem som kommer att utveckla sjukdomen redan idag. Jag stoppar här.
Och släpper detta.
När kommer detta ske? Har en kollega som är homosexuell, känner att jag måste försöka omvända han nu, han får ju inte dö,,,,

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är bara en vanlig ordinär person. Sysslar inte med sessioner. Har aldrig gjort det och jag är inte heller intresserad av att göra det.

Jag läst och läser mycket. Skillnaden kanske är att jag inte bara läser en massa som så många andra gör, och sedan tror mig veta bättre än alla andra (Besserwisser). Det räcker inte. Jag måste även studera och meditera över det jag läst. Liknande dem som gör på börsen. Analytiker kallas de visst. Så gjorde man ju i skolan. Och så gör även forskare uppfinnare, ingenjörer m fl.

Det är inte omöjligt att Tsm här som är ingenjör har och har haft egna lösningar i sitt arbete. Men stannade han där och nöjde sig med detta.? jag hoppas att han inte gjorde det.

Varför? För att det kanske inte är omöjligt att han kan tjäna pengar på det. Kanske rent av ta patent.
Vad kallar ni morgonsamlingen om inte session?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA

Och släpper detta.
Som vän av ordning så måste jag fråga - Trollar du eller har du kommit över psykedelisk svamp…??
:jisses

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Komplement till TS:

Problems are not forever ….there is always one solution
The only thing that you can’t solve is the death.

Life is short……Love it!

Be always happy and smile

Live insensitively and remember

Before talk……listen

Before write….think

Before criticize …..look at yourself

Before hurt …feel

Before waste …..invest

Before give up……try hardest

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Förstår inte vad du pratar om
... "vän av ordning "..
Du med dina förmågor att sia om framtiden borde ju kunna se att Sverige kommer övergå till presidentialism inom kort och där jag kommer bli högsta hönset - det har jag redan kunnat förutse utan medial förmågor....
<--------

:rolleyes:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Var det inte dem som sade att en jabb räcker av deras vaccin mot Covid-19.?
Pfizer har nog aldrig sagt att en dos ska räcka utan att två krävdes. Det man kan ha synpunkter på är att de inte förutsade hur snabbt effekten gick ner, att efter 6 månader verkar det mesta av skyddet ha försvunnit varför booster behövs.

Att dom kunde relativt snabbt ta fram nya varianter om viruset muterade till en form som dom inte längre rådde på har dom också sagt hela tiden, så inget nytt under solen. Av någon anledning tog man inte fram sådan variant för Delta, antagligen tyckte man gamla var tillräckligt bra. Och tydligen inser man att gamla inte ger skydd för omikron och därför kan man tänka sig att ta fram variant för den. Vilket stämmer helt med vad dom tidigare sagt.

Frågan är om det är så många osmittade kvar när dom väl har fått fram varianten. 40000+ konstaterat smittade om dagen och då testas långt från alla. Kanske är det nu Tegnell får sin önskade flockimmunitet, två år för sent.

Last edited:

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Varför envisas alla med att kalla det "jabb", förresten? Vad är det för fel på "spruta" eller "dos"?
Oavsiktlig(?) ironi? :7peta
Jabb
— Synonymer, betydelse och användning
Vi hittade 2 synonymer till jabb. Se nedan vad jabb betyder och hur det används på svenska.

Jabb betyder i stort sett samma sak som luftslag. Se fler synonymer nedan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag får ursäkta min tidigare rapportering från ourworldindata, dom redovisade ett tag felaktigt att vi hade 100% omikron 10 januari, det verkar senare ha reviderats till 79%.
Nu 24 januari verkar vi vara uppe i 92%.

Egentligen är det väl de 8% deltasmittade som jag bedömer vara det man ska oroa sig över. Det skulle handla om ca 300 per dag och 100000 invånare.
Förra vintern toppade smittspridningen kring 600-700 smittade per dag och 100000 invånare.

Delta är alltså ännu inte nere på försumbara nivåer så man ska nog fortsätta vara försiktig och hålla distans.

10 januari, var 21% av 1410 smittade av delta, vilket är ganska exakt samma nivå 300 per dag och 100000 invånare. Delta har alltså varken ökat eller minskat sedan dess.

Och 27 december skulle det handlat om 230 deltasmittade per dag och 100000 invånare.

Andra mutationer negligerade.

Bifogat

• omikron_220124.png
    omikron_220124.png
    47.8 KB · Visningar: 10
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du med dina förmågor att sia om framtiden borde ju kunna se att Sverige kommer övergå till presidentialism inom kort och där jag kommer bli högsta hönset - det har jag redan kunnat förutse utan medial förmågor....
<--------

:rolleyes:
Var har jag sagt att jag har mediala förmågor..?

Och om jag säger att 6,6 miljoner människor kommer att dö av viruset räknat från 20220101-20230101. Vad säger du om det? Är det medial förmåga.?

Ett barn i mellanstadiet skulle kunna svara på den frågan om hur det är möjligt genom att bara...resten får tänka ut själv.

Beklagar att det "stör" dig vad jag säger. Men det är ditt problem. Annars har du ju funktionen "Ignore".

När du ändå är inne på regeringen.

Inom en snar framtid kommer USA att få en kvinnlig President. Värre eller bättre än t ex Margaret Thatcher.? Sant eller falskt?

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...