Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Anders, visste tydligen att barn inte smittar. :3freak
Alla som lydigt satte sig framför burken och lät sig matas med absurda motsägelser, bakvända konklusioner, rena lögner(?), arrogans och försökte pränta in samt hänga med i alla kovändningar. Inte ens när han drog rappakaljan så långt att han sade emot huvudsatsen i bisatsen reagerade folk. Vilket utomordentligt och framgångsrikt lydnadstest. Nu vet de att folket går med på precis vad som helst, kastar vänner och anhöriga under bussen för "Tegnell sa...". Nu ska det köpas en plats, som inte finns, i WHO så han kan fortsätta på en global skala. Vilken makt! Prata om ett framtida jobb, finansiera det med svenska skattepengar och vips har de placerat en aktör.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Alla som lydigt satte sig framför burken och lät sig matas med absurda motsägelser, bakvända konklusioner, rena lögner(?), arrogans och försökte pränta in samt hänga med i alla kovändningar. Inte ens när han drog rappakaljan så långt att han sade emot huvudsatsen i bisatsen reagerade folk. Vilket utomordentligt och framgångsrikt lydnadstest. Nu vet de att folket går med på precis vad som helst, kastar vänner och anhöriga under bussen för "Tegnell sa...". Nu ska det köpas en plats, som inte finns, i WHO så han kan fortsätta på en global skala. Vilken makt! Prata om ett framtida jobb, finansiera det med svenska skattepengar och vips har de placerat en aktör.

WHO har nog insett att dom verkligen inte vill ha honom med på båten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Från någon viss ålder är väl rekommendationen att barn ska vaccineras. Inte för att jag skulle tillåta att mitt barn vaccineras med ett vaccin som inte hunnit testas med sedvanliga 3 år för studier för fas 3.

Fast vacciner behöver ju ändras och komma ut på marknaden snabbt om dom ska göra någon nytta.
Ska man testa i 3 år så ligger man ju minst 3 pandemivarianter efter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja jag menar mest hur Tegnell ändrade sig hela tiden.

Ja, själv har jag ju inte vaccinerat mig och istället försökt hålla social distansering.

Nu med omikron slappnade jag av och fick nog nyligen smittan, feber första och tredje dagen, som mest 38.5 grader så inte värre än att jag kunde ha jobbat om jag hade haft panik med kundjobb. Fjärde dagen feberfri men sedan trött och värk i kroppen ytterligare en vecka.

Med tanke på de biverkningar folk fått av vaccinet som ansiktsförlamningar, blodproppar, etc så är jag ganska tacksam att jag avstod från vaccinet.

Fast vacciner behöver ju ändras och komma ut på marknaden snabbt om dom ska göra någon nytta.
Ska man testa i 3 år så ligger man ju minst 3 pandemivarianter efter.

Behöver dom verkligen komma ut?

Det verkar ju mest vara riskgrupperna som har behov/nytta av vaccinet så man borde kanske begränsa sig till att dom får vaccinet.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, själv har jag ju inte vaccinerat mig och istället försökt hålla social distansering.

Nu med omikron slappnade jag av och fick nog nyligen smittan, feber första och tredje dagen, som mest 38.5 grader så inte värre än att jag kunde ha jobbat om jag hade haft panik med kundjobb. Fjärde dagen feberfri men sedan trött och värk i kroppen ytterligare en vecka.

Med tanke på de biverkningar folk fått av vaccinet som ansiktsförlamningar, blodproppar, etc så är jag ganska tacksam att jag avstod från vaccinet.

Behöver dom verkligen komma ut?

Det verkar ju mest vara riskgrupperna som har behov/nytta av vaccinet så man borde kanske begränsa sig till att dom får vaccinet.
Jag tror ändå fördelarna av vaccinet med råge väger upp för nackdelarna.
Man måste se på all data, att någon dör av vaccinet betyder inte någonting för helheten.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
......
Biverkningar verkar vara beroende på person. Här en glad(?) man
som vaccinerats sig nästan 90 ggr och sålt de blanka vaccinationsintygen vidare till antivaccare.
Som tydligen kunnat fylla i sina egna namn.

(PS Har en antivaccare i bekantskapskretsen. Hon har för ca 14 dagar sedan fått Corona och tror numera på existensen. Dagsformen varierar, känns bättre, orkar 10000 steg. Känns sämre orkar inte. Men tror numera på att Corona finns, alltid något. DS)

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Apropå att man blir olika sjuk. En nära vän till mig fick magsjuka i fredags. Hela hans familj fick magsjuka men alla utom kompisen fick normal magsjuka dvs spyr och är sjuk i 2 dagar. Kompisen är inte kry ännu, och på lördag så spydde han tills han svimmade. Spydde i 10 timmar tills han fick kramp i hela kroppen. Det finns annat att oroa sig över än covid.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Biverkningar verkar vara beroende på person. Här en glad(?) man
som vaccinerats sig nästan 90 ggr och sålt de blanka vaccinationsintygen vidare till antivaccare.
Som tydligen kunnat fylla i sina egna namn.

(PS Har en antivaccare i bekantskapskretsen. Hon har för ca 14 dagar sedan fått Corona och tror numera på existensen. Dagsformen varierar, känns bättre, orkar 10000 steg. Känns sämre orkar inte. Men tror numera på att Corona finns, alltid något. DS)

Ja, jag hoppas vi kommer få se uppföljning av den mannens hälsa framöver.

Antivaxxare, covidförnekare, vetenskapsförnekare, och personer som vill låta vetenskapen få den tid den behöver är ju lite märkligt att slå ihop till en någon slags gemensam personlighetsstörning där individen alltid lider av samtliga symptom är ju ett lite märkligt resonemang.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Åkte på Covid förra veckan jag. Dottern hade det för 1.5 månad sedan och jag fick det inte då. Men jag har spelat padel och träffa massa folk och åkt dit ordentligt.

Feber i 5 dagar, hosta och "som under vatten" och mitt tinnitusljud (allmänt brus i huvet) har ökat och är väldigt jobbigt just nu. Fortfarande segt och slemmigt snor (ovanligt segt, vill inte ut från "gommen")
Tappade även en hel del smak och luktsinne, typ 90% men anser det är på väg tillbaka nu. Kändes först bara varmt och kallt i munnen och allt smakar fortfarande lite "meh" just nu. Men känner viss smak.

Kan förstå hur svagare eller ohälsosamma personer som får det kan åka på nöten ordentligt av detta.

Vaccinerades för 10 månader sedan ungefär, så min täckning var väl "över".

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@Swedie du vet säkert redan men tinnitus kan öka under sjukdomen. Gissar på att det lägger sig men även dålig sömn, oro och annat kan förvärra tillståndet.

Tror också din täckning var över. Enligt israelisk studie ger en andra booster (4:e dos) ett kortvarigt skydd. Toppar vid ca 3 veckor och ger i snitt endast 10% extra skydd vid 8 veckor. Med andra ord behöver man vaccinera sig ungefär varje månad. Igår kunde man läsa flera svenska artiklar om att var femte med dos 3 blev smittade inom 2 månader och att omikron tar sig förbi antikroppar. Folk har samma nivåer av antikroppar även om de varit infekterad eller inte.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
@Swedie du vet säkert redan men tinnitus kan öka under sjukdomen. Gissar på att det lägger sig men även dålig sömn, oro och annat kan förvärra tillståndet.

Tror också din täckning var över. Enligt israelisk studie ger en andra booster (4:e dos) ett kortvarigt skydd. Toppar vid ca 3 veckor och ger i snitt endast 10% extra skydd vid 8 veckor. Med andra ord behöver man vaccinera sig ungefär varje månad. Igår kunde man läsa flera svenska artiklar om att var femte med dos 3 blev smittade inom 2 månader och att omikron tar sig förbi antikroppar. Folk har samma nivåer av antikroppar även om de varit infekterad eller inte.

Jo har väl vagt hört om det men mitt "tinnitus" är skumt. Det är som kolsyra + brus i huvet 24/7. Inte ett "ljud". Jag har vanligt tinnitus också som hörs mest när jag ska sova. Men i med övriga bruset är så pass högt nu så hör jag inte det lika mycket.

Jag har undersökt, haft MR i december på huvud/hjärna. Men inget hittades.

Dock hittades att jag har diskbrock i nacken samt nervslitage runt det. Jag kan bara gissa att mina nervbanor är irriterade eller något.

Jag är dock i ett läge nu jag inte vet vem eller vad för typ av klinik jag kan prata med om detta. Det är så svårt att förklara ljudet och jag börjar nu bli rätt galen på det här. Det påverkar mig i allt.

Jag är fortfarande rätt "svullen" och slemmig från Covid, så vill ju låta det gå över mer.

Har även i sig överkänslighet för ljud. Speciellt tallrikar som slår = trumhinnorna "slår" och jag känner örona nästan bli varma av reaktion. Skitskumt. Men hoppas även det går över.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har skiten nu, tre veckor efter att jag tog tredje vaccinet.

Om jag hade blivit 10% sjukare om jag hade varit ovaccinerad så har alla tre sprutorna varit värt det.
Första två dygnen var ingen lek, sedan ett förvånansvärt bra dygn och nu sämre igen.
Konditionen har fallit från dålig till obefintlig, att rasta hunden kräver allt jag har.
I morgon får jag mat levererad till dörren, inte för att jag känner någon som helst smak, men äta bör man, har levt på det jag har haft i förråden.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inne på slutet av fjärde veckan med sviterna från covid.
En vecka däckad, en vecka semi-däckad och sedan sakta bättre dag för dag.
"Lite" täppt i näsan fortfarande och torrhosta som iaf gett med sig på nätterna.
Innan covid hade jag promenerat 40-90 minuter varje morgon i ungefär sju månader.
Känner mig så pass nu att jag skall prova det imorgon bitti.
Lite orolig för när jag gick upp från bryggan häromdagen (ca 200m och ganska brant) fick jag hjärtklappning och blev andfådd så in i ...
Men nån gång lär man ju komma igång igen. :)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@Swedie
Ok, trist men tänk varje dag att det lägger sig allt eftersom du blir friskare och friskare från covid. Du återhämtar dig så småningom.
Jag har också tinnitus (ringande ljud) men störs mest av det vid sovdags. Det kan vara svårt men det gäller att inte fokusera på oljudet. Det sämsta man kan göra är att göra sig ovän med oljudet. Radio hjälper mig, fläkt etc.. luftvärmepumpen är bäst men då måste jag sova i soffan vilket jag aldrig gjort mer än att man råkat somna till.

Har du testat white noise för tillfällig lättnad?
Vet inte vad som passar dig bäst men testa: https://www.youtube.com/results?search_query=white+noise+tinnitus+relief

Musik eller en bra pod i hörlurar kan nog vara riktigt bra för att både maska och flytta fokus.
Det där men tallrikar och högt diskantljud är jag också känslig för i många år men tycker att det har lagt sig något.
Hmm, kolsyran/bruset. Om du inte kan låta bli att fokusera på ljudet när du ska sova tänk att du badar i ett stort champagneglas :-D eller att du dyker i ett fantastiskt hav med koraller och fiskar. Bruset du hör, du sitter i en ubåt, ringande toner är morsekoder som singnaleras. Fåniga tankar har hjälpt mig att sova faktist. Testa och le lite för dig själv i natt :lol

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@Kratoz det gäller att ha en bra inställning. Du kommer igen.. jag hade byggt upp konditionen igen långsamt. Kanske kortare rundor räcker till att börja med med tanke på hur du kände dig?

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende