Covid-19 viktig information!

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Intressant, skummade bara igenom beskrivningen och måste kika på videon senare men detta är nog vad jag ville veta förut och vi har tagit upp det i tråden. Den kontroversiella Lars Bern nämnde att i samband med svininfluensan var det en politiker som var högst delaktig i vaccineringen som nämnde för honom att hon själv inte skulle ta vaccin för att det försämrar immunförsvaret.

Risken för att bli allvarligt sjuk kan ju ändå vara lägre för just covid men jag tänker även på om immunförsvaret rent generellt påverkas och hur länge. Folk har vittnat om att vaccinerade i deras omkrets ofta åker på förkylningar, sen vet jag inte om det finns någon som helst sanning i det.

Vaccine doses versus risk of covid during the 3-month study period
One dose, 1.7 times more likely to test positive for covid
Two doses, 2.63 times more likely to test positive for covid
Three doses, 3.1 times more likely to test positive for covid
More than three doses, 3.8 times more likely to test positive for covid
So compared to the unvaccinated
1, x 1.7
2, x 2.36
3, x 3.1
4, x 3.38
(Ehhh? Tror han mixar siffrorna nu lite)

P = 0.001 means 999 out of 1,000 likely to be a genuine result That 99.9% likely to be a genuine result

Edit: ok, Youtube tog nog bort videon. Fan, undra vad det var för studie.

Last edited:

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Som sagt, vad är det du argumenterar för egentligen?
Inte för. Emot. Jag argumenterar MOT ditt påstående att genterapin mot COVID19 är säkra och effektiva pga att vetenskapen saknas på ämnet. Kan du inte styrka ditt argument med vetenskap, saklig fakta eller bevis så har du fel i sakfråga. Som du kan se så har jag mfl levererat tonvis med vetenskaplig evidens som motsäger ditt påstående. När ska du komma med ditt första logiska motargument?
Att vi inte skall lyssna på universitet, WHO och andra hälsomyndigheter runtom hela världen utan på en känd konspirationsförespråkare och vaccinmotståndare i Florida?
Definitivt inte WHO och nej vi ska inte ha förtroende för myndigheter. Det är det största problemet. Auktoritetstro är ett hot mot vetenskapen precis som dina icke-argument när du bara skriver "fake-news" så fort du blir motbevisad med varifierbar fakta.

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Med facit i hand går det ju att säga ganska väl vad som gjordes rätt resp fel. Men det funkar ju inte så.
Man visste detta när det utspelade sig. Du kanske bara hade 1 källa för nyheter.Inte undra på att din bild är så enkelspårig och fel.
... tack vare det snabba utvecklandet av vaccin (!) så har man sannolikt sluppit många dödsfall. Se där en effekt av vaccin!
Källa på det?
Mer grundlös ryktesspridning och falska påståenden från din sida. Så ologiskt och ovetenskapligt. Hittar du bara på eller upprepar du bara rykten du hör från tv?

Att smittan skulle komma in till Sverige stod helt klart från början, man stoppar inte en pandemi med stängda gränser... Evidens för det har funnits i mer än ett halvt årtusende.
Inte så tydligt för Svenska myndigheter:
“Ingen risk att svenskarna kan sprida Corona-viruset. Risken är obefintlig”/Anders Tegnell, 2 februari.

Så här enkelt är det att motbevisa fake-news och falska påståenden idag.Man har inte en chans så länge man inte håller sig till sanning, fakta eller vetenskap.

Experten: Ingen risk att svenskarna kan sprida coronaviruset

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Du tänker att de länder som stängde gränserna fick mindre smittspridning? Exempelvis Italien, Frankrike, Spanien?

Vad hade skett om vi inte fått vaccin tror du?
Det såg vi redan bevis på INNAN vi fick "vaccinen" när smittspridningen och inläggningar på IVA minskade KRAFTIGT.

Folk hade mått bättre och fler hade förmodligen överlevt om vi hade sluppit de här experimentella genterapisprutorna som inte ens är ett vaccin.

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Det är inte missvisande utan genom hela historien har man aldrig kunnat stänga ute virus från ett land. Nya Zeeland försökte tex länge men nog kom det in även där.

Så att det skulle komma in var helt klart, särskilt som svenskarna är ett mycket resande folk, till skillnad från tex norrmän och finnar.
Motsätter du dig alltså konceptet "karantän" och dess effekter aom är grunden för social distansering?
Din kappa vänder många gånger här i forumet. Hur ska du ha det? Är du för eller emot myndigheter och deras råd och uttalanden?

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Men visst, jag kan inte hindra er att sprida antivax-propaganda, konspirationsteorier och alternativa nyheter. Det är ju bara det lilla faktumet att de är felaktiga. Vill ni tro det så… tja. :)
Ursäkta men injektionerna är genterapier och inte ett Vaccin. Alltså är det ingen som sprider "antivax-propaganda" trots att man är emot det så kallade "COVID-vaccinet".
Propaganda är desssutom inte samma sak som att hänvisa till vetenskap, fakta och statisktik som motsätter sig narrativet. Att falskt påstå att en experimentell drog är säker och effektiv utan att kunna styrka det, däremot. Det är propaganda.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Man visste detta när det utspelade sig. Du kanske bara hade 1 källa för nyheter.Inte undra på att din bild är så enkelspårig och fel.

Källa på det?
Mer grundlös ryktesspridning och falska påståenden från din sida. Så ologiskt och ovetenskapligt. Hittar du bara på eller upprepar du bara rykten du hör från tv?

Inte så tydligt för Svenska myndigheter:
“Ingen risk att svenskarna kan sprida Corona-viruset. Risken är obefintlig”/Anders Tegnell, 2 februari.

Så här enkelt är det att motbevisa fake-news och falska påståenden idag.Man har inte en chans så länge man inte håller sig till sanning, fakta eller vetenskap.

Experten: Ingen risk att svenskarna kan sprida coronaviruset
Ja det var tider det ! Våren 2020.
Vår expert (FHM's expert) anade att toppen kunde vara nådd redan i Mars 2020.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
HNeLEAf.jpg
Ja, det finns några som läser SportHoj och tagit beslut därefter! :tummenupp
1673459016711.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har någon lust att sammanfatta vad diskussionen syftar till nu? Pandemin är över, med eller utan vaccin, vad är grejen och vem bryr sig?

Tack på förhand.

Det är många som inte anser den vara över. För att komma till Filippinerna måste man fortfarande ha intyg på ett negativt gentest max 24h innan avresa.

Samtidigt som de flesta i Sverige slutat erbjuda sånt. Jag hade så svårt hitta att jag frågade i en grupp för svenskar boende i Filippinerna. Det gav inte mycket hjälp men däremot drog det igång en jäkla cirkus från vaccintalibaner av den mest obildade och obegåvade sorten.

Nu är jag ju som den där grisen i svinstian som man man bara blir smutsig av att bråka med så det roade mig mest.
Men min poäng var att det uppenbarligen inte alls är över för väldigt många.

Dessutom så är det ofta lärorikt att titta tillbaka på historien. Det gillar du ju själv också att göra ibland ifall det kan smutskasta något annat parti än sd.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Har någon lust att sammanfatta vad diskussionen syftar till nu? Pandemin är över, med eller utan vaccin, vad är grejen och vem bryr sig?

Tack på förhand.
Antar att det är samma syfte som många andra diskussioner. Vädra tankar och ideer, uppmärksamma på saker som händer, kanske lära sig ngt(som tvåtaktarn säger i sista stycket) osv. Syfte kan finnas oberoende av pandemistatus.

Intressant hur lätt det är att skapa masshysteri och osämja bland befolkningar, hur man pss kan roffa åt sig mer makt. Människors fria liv vägde lätt visade det sig. Vilken syn, moral och vilket värde sätter man på andra människors liv egentligen. Var ju helt galet i tex kanada och australien, folk behandlades mlm som ägodelar. Och alla som "sitter i samma båt" slöt samman. Lex mitt senaste inlägg som eld på den brasan.

Hela den diskursen finns det nog saker att titta på kopplt till "covid" som någons sorts gemensam nämnare.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antar att det är samma syfte som många andra diskussioner. Vädra tankar och ideer, uppmärksamma på saker som händer, kanske lära sig ngt(som tvåtaktarn säger i sista stycket) osv. Syfte kan finnas oberoende av pandemistatus.

Intressant hur lätt det är att skapa masshysteri och osämja bland befolkningar, hur man pss kan roffa åt sig mer makt. Människors fria liv vägde lätt visade det sig. Vilken syn, moral och vilket värde sätter man på andra människors liv egentligen. Var ju helt galet i tex kanada och australien, folk behandlades mlm som ägodelar. Och alla som "sitter i samma båt" slöt samman. Lex mitt senaste inlägg som eld på den brasan.

Hela den diskursen finns det nog saker att titta på kopplt till "covid" som någons sorts gemensam nämnare.
Låter som det kommer hålla delar av forumet sysselsatt i åratal då, härligt!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men magnetiskt kan väl ingen tro på? Det är ju på nivån jorden är platt?
Resten av grejerna där är väl i princip belagt av allehanda "sidor"?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS