Covid-19 viktig information!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det här förklarar Tegnells ofta helt vansinniga uttalanden, som tex att det inte finns något bevis för att Covid-19 sprids under flygningar. Allt som inte är fullständigt bevisat skulle man alltså bortse ifrån enligt det Tegnellska evangeliet. Precis som jag trodde, men ändå tyckte verkade för dumt för att vara möjligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det här förklarar Tegnells ofta helt vansinniga uttalanden, som tex att det inte finns något bevis för att Covid-19 sprids under flygningar. Allt som inte är fullständigt bevisat skulle man alltså bortse ifrån enligt det Tegnellska evangeliet. Precis som jag trodde, men ändå tyckte verkade för dumt för att vara möjligt.

Ja, nu börjar man nästan tro att det låg i agendan under hela pandemin. Jag menar lite konspiratoriskt kan man ju tro att det gjorde i ett syfte att få ökad makt.

Trots att smittskyddslagen gav och ger stora befogenheter så användes inte dessa utan det tjatades bara om brist på evidens varje väckelsemöte.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har en polare som fått covid för sjunde ggn.
Han är tydligen på delad 13'de plats i världen på någon obskyr lista. :3freak
Ingen aning om platsen stämmer men covid har han titt och tätt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Nu är det lite utanför tråden men ändå inte, typ, asså, ba.
Det handlar om ivermektin.
Såg Mel Gibson hos Rogan.
Mel sa sig ha tre kompisar med "stage for cancer" som blivit friska av ivermektin.
Möjligen var också hydroxychloroquine och metylenblått(!?) Också inblandat.
Rogan sa att han hört en del om detta också.
Nu har jag inte hållit koll på detta men är det någon annan här som hört Något liknande?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Mel sa sig ha tre kompisar med "stage for cancer" som blivit friska av ivermektin.
Nu har jag inte hållit koll på detta men är det någon annan här som hört Något liknande?

Jag frågade ChatGPT:

”Ivermektin är en medicin som används för att behandla olika parasitinfektioner, såsom skabb, löss och vissa typer av maskar. Effektiviteten av ivermektin beror på vilken sjukdom det används för och hur det administreras.

Godkända användningsområden

Ivermektin är effektivt och väl beprövat för följande:
• Behandling av parasitinfektioner som onchocerciasis (flodblindhet), lymfatisk filariasis, och strongyloidiasis.
• Behandling av skabb och huvudlöss.

Ivermektin och COVID-19

Under COVID-19-pandemin undersöktes ivermektin som en möjlig behandling för viruset. Laboratoriestudier visade att det hade en viss effekt på viruset i cellkulturer, men dessa nivåer är inte möjliga att uppnå säkert i människor med de doser som används kliniskt. Kliniska studier och granskningar av forskningen har inte visat övertygande bevis för att ivermektin är effektivt mot COVID-19. Flera hälsomyndigheter, inklusive WHO, EMA och FDA, rekommenderar inte ivermektin för behandling eller förebyggande av COVID-19 utanför kliniska prövningar.

Slutsats

Ivermektin är effektivt och säkert när det används för de rätta indikationerna enligt medicinsk praxis. Det bör dock inte användas för andra ändamål, som behandling av COVID-19, utan starkt vetenskapligt stöd och medicinsk vägledning.”

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag frågade ChatGPT:

”Ivermektin är en medicin som används för att behandla olika parasitinfektioner, såsom skabb, löss och vissa typer av maskar. Effektiviteten av ivermektin beror på vilken sjukdom det används för och hur det administreras.

• Behandling av parasitinfektioner som onchocerciasis (flodblindhet), lymfatisk filariasis, och strongyloidiasis.

Ivermektin och COVID-19

Under COVID-19-pandemin undersöktes ivermektin som en möjlig behandling för viruset. Laboratoriestudier visade att det hade en viss effekt på viruset i cellkulturer, men dessa nivåer är inte möjliga att uppnå säkert i människor med de doser som används kliniskt. Kliniska studier och granskningar av forskningen har inte visat övertygande bevis för att ivermektin är effektivt mot COVID-19. Flera hälsomyndigheter, inklusive WHO, EMA och FDA, rekommenderar inte ivermektin för behandling eller förebyggande av COVID-19 utanför kliniska prövningar.

Slutsats

Ivermektin är effektivt och säkert när det används för de rätta indikationerna enligt medicinsk praxis. Det bör dock inte användas för andra ändamål, som behandling av COVID-19, utan starkt vetenskapligt stöd och medicinsk vägledning.”

Mvh
Läste du nåt av vad du citerade? Jag ser inte att ditt svar från chatgpt en nuddar ens i periferin av Kratoz inlägg som du citerar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mel Gibson verkade påtänd i intervjun.
Men det är nog inget att bry sig om, bättre hamna i vårdköerna i Sverige och dö än att undersöka något nytt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sjukt kul, tänkte också på det, scrollade fram och tillbaka några gånger utifall jag missat något inlägg. 😅

Det är det vanliga, regimen says.

Man kunde tro att han jobbade som informatör på någon myndighet. :rofl

Jag bör väl tillägga att jag har svårt och tro att Ivermektin skulle bota cancer men jag känner mig tillräckligt ödmjuk för och erkänna att det är utanför min proffesion att bedöma.

Och Mel Gibson är väl inte heller den första jag skulle rådfråga ifall jag drabbades av cancer.
Så tills vidare följer jag utvecklingen från sidlinjen.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag frågade ChatGPT:

Ivermektin och COVID-19

Slutsats

Mvh
Jo, jag vet vad ivermektin är men tänkte om det var någon här som hört något kring det som togs upp av Mel och Rogan.
Vi alla, eller iallafall jag, höll lite koll på ivermektin under covid.
Jag släppte det efter pandemin men tänkte om någon här fortfarande tittade på sina gamla källor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kunde tro att han jobbade som informatör på någon myndighet. :rofl

Jag bör väl tillägga att jag har svårt och tro att Ivermektin skulle bota cancer men jag känner mig tillräckligt ödmjuk för och erkänna att det är utanför min proffesion att bedöma.

Och Mel Gibson är väl inte heller den första jag skulle rådfråga ifall jag drabbades av cancer.
Så tills vidare följer jag utvecklingen från sidlinjen.
😅

Låter ju så klart skumt men har en egen erfarenhet av en nära vän som var dödsdömd i Sverige, åkte på något hokus pokus i Tyskland och överlevde. 2004 hade de gjort allt som gick i Sverige. Han lever fortfarande.
Så man behöver inte veta så mycket om man inte vet.
Skulle Mel hittat på detta? För att? Förstöra för folk som är cancersjuka?
Häxbål kan andra hålla på med.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...