Cr 500

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Båtsman skrev:
Ja det är väl inte att rekommendera om man vill ha en bra placering :hihi

Jag vet inte om 5 varv och 133 plats av ca 850st är bra i motion på GGN? :confused:
(en del sa det iaf,kan kanske bero på min taniga kroppsbyggnad,vad vet jag?) :tungan

//doordie
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
doordie skrev:
Jag vet inte om 5 varv och 133 plats av ca 850st är bra i motion på GGN? :confused:
(en del sa det iaf,kan kanske bero på min taniga kroppsbyggnad,vad vet jag?) :tungan

//doordie
Ja Kawan är ju lite grövre än dig :banana
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Hulkster skrev:
Ja Kawan är ju lite grövre än dig :banana
LOOOOLLLL :D :D :D

En landsvägare med en ram som passar min kroppsbyggnad :tummenupp !


//doordie
 

Bifogat

  • kawasaki0ao.jpg
    kawasaki0ao.jpg
    39.9 KB · Visningar: 107

Ante500

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
blic skrev:
Att kicka tvåtakt är bara att trampa till ordentligt. Ge lite gas om motorn är varm, choke och ingen gas om motorn är kall.
Inga problem att starta med gympadojor..om man vågar, så du behöver ju knappast förlänga kicken.
Stora fyrtaktare är det viktigare att hitta rätt läge och kicka med lika mycket kraft genom hela rörelsen.

Jag har faktiskt fått igång min CR500:a med Birkenstocksandaler på fötterna en gång! :banana Fast det gör man bara en gång, hålfoten blir lite öm.

Annars är det som sagt var ingen större konst att få igång dom när man lärt sig snitsen. Viktigt att man "kickar" hela vägen ner till fotpinnen. Bättre några kraftiga kickar, och sedan vila, än att bara nöta på.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Om du är intresserad av bestyckning sök på ordet "luftdensitet" här på forumet så kommer du kunna läsa dig till allt du behöver veta. Det finns inget magiskt munstycke. Bestyckning är individuell från motor till motor. Orsaken till att man behöver bestycka är att mängden bränsle måste matchas mot mängden tillgängligt syre i luften.
 

Demon of Dirt

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Alunda
Hoj
Honda cr 125 / Yamaha rd 125 twin
Om du ska köpa en gammal cross så ska du inte köpa en 125 för den måste du cpvarva om det ska gå fort och då sliter det mkt på motorn.. köp 500 eller minst 250 iaf :tummenupp
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Båtsman skrev:
Hur cpvarvar man? :va

Man kör på 1an hela tiden?
Kanske 2an på raksträckorna... :va

Har precis själv köpt en kawwa 250 kx 90a att ha att köra me på isen i vinter.
Finns tillräckligt med effekt för dom däckena jag har på nu men skulle verkligen inte rekomendera en 125a på isen lite för klent.
Köp dig en 500 lr kanske en "klen" 250 :rolleyes:
Man kan aldrig få för mycket effekt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top