Crash, Boom! And Hojlös!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mr K skrev:
2096673 fan va piss. bra att du är hel ....
Ja på båda och tack.

Mr K skrev:
2096934 Eftersom du inte ska göra något försäkringsbedrägeri så gör det ju ingen skada och lägga upp bilderna om du själv vill.
Alright var inte säker på vad som gällde här så det är inget fel i att fråga och tänka före action ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Den kurvan är lite lurig dessutom är den skymd av huset, grus i kanterna och risk för att få blindmöte, bra iaf att du klarade kroppen.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ducati Girl skrev:
2096949 krya på dig!!...Otur med din hoj, :( men tur att du klarade dig så pass bra som du gjorde. :)
Tack så mycket och ja det var lite otur :(

GSXR1100R skrev:
2097023 Den kurvan är lite lurig dessutom är den skymd av huset, grus i kanterna och risk för att få blindmöte, bra iaf att du klarade kroppen.
Ja det är skönt att vara hel ;) tack
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
damn...skönt att du står på benen... :tummenupp

EDIT: var det inte i just den kurvan Gixxern låg när vi premiärgazza(deagol,el garto,willew mm)

själv sitter man ju i rullstol o glor..det e lagom kul.. :död
äntligen kommer man ngn vart med ryggskadan iallafall.. :tummenupp
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jävla otur! Men tur att du klarade. Plast och grejer kan man köpa nytt. Det ska jag göra :)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
M@rre74 skrev:
2097236 Trist att höra Cel....men som alla andra säger, skönt att du är ok :tummenupp
It sucks :( tack för omtanken och visst är det skönt att jag är hel :)

Easy_Mike skrev:
2097271 damn...skönt att du står på benen... :tummenupp

EDIT: var det inte i just den kurvan Gixxern låg när vi premiärgazza(deagol,el garto,willew mm)

själv sitter man ju i rullstol o glor..det e lagom kul.. :död
äntligen kommer man ngn vart med ryggskadan iallafall.. :tummenupp
Har en gixxer fått smaka på åkern? :D ja då ska jag fan inte klaga, stackars dig som inte får Gazza :(

[Tim] skrev:
2097428 Jävla otur! Men tur att du klarade. Plast och grejer kan man köpa nytt. Det ska jag göra :)
Ja visst är det så. Men det kostar :huvet
 

R1100S

Radical Riders
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda Hornet 600 -08 + Fiddy
Maverick_ou812 skrev:
2096423 Tjena Henke!
Bra att du tar chansen att skriva av.................


Vill bara säga en annan sak som inte alla kanske vet.
Längs den vägsträckan som Mavve visade på karta som vi ofta kör på.......
TÄNK på att det är HÖGERREGLEN i alla korsningar längs den vägen. Finns idioter som håller hårt på detta. Kolla efter skylten som ser ut enligt nedan...
Den betyder korsning där högerreglen gäller.
 

Bifogat

  • korsning.JPG
    korsning.JPG
    8 KB · Visningar: 379

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
CeltaniC skrev:
2097479
Har en gixxer fått smaka på åkern? :D ja då ska jag fan inte klaga, stackars dig som inte får Gazza :(


Får det dig på bättre humör så kan jag meddela att jag låg och käkade asfalt i korsningen längst ner på Mavves karta för 3 veckor sedan. :D
 

Bork

MooOO
Gick med
7 May 2004
Ort
Ystad
Hoj
R1
Skönt att du klarade dig "ok", hojjen går just som sagt o laga :pannkyss

Är hojjen så pass demolerad så den blir utdömd kanske?

/B
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zilversurfer skrev:
2096882 Det måste blivit grus och skit dom senaste dagarna, jag & Tobbe höll fullt spett (så gott det går iaf) i den kurvan senast Fredags
"Så gott det går" är ju rätt så relativt. Har man 1000 tals mil under hjulen på hoj och dessutom kört vägen massor av gånger så blir man inte speciellt överraskad. Kommer man från Klågerupshållet är kurvan skarp men inte hemsk.
Om man tog körkort förra sommaren och kör vägen för 2:a gången så räcker det att det går lite, lite för fort och kommer man från Assartorpshållet är det en helt annan kurva. Vi hade kört 37 mil innan på dagen på mer och mindre kurviga vägar och både Cel och Zenit kör stabilt och absolut inte huvudlöst.
Detta var en olycka och sådana händer.

Jag är jävligt tacksam att Cel inte är mer skadad än han är och det kanske du också skulle vara?
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
xyx skrev:
2098267 Får det dig på bättre humör så kan jag meddela att jag låg och käkade asfalt i korsningen längst ner på Mavves karta för 3 veckor sedan. :D
:lol ja du har i alla fall rätten att skratta åt detta ;) hellre glad och pigg än sur och bitter :pannkyss

Bork skrev:
2098369 Skönt att du klarade dig "ok", hojjen går just som sagt o laga :pannkyss

Är hojjen så pass demolerad så den blir utdömd kanske?

/B
Ja så sant, tack för omtanken :pannkyss
Jag vet inte hur det ser ut för tillfället men så fort det kommer fram mer info så kommer det upp här.

blueblade skrev:
2098536 Det var inte roligt att läsa.Men krya på dig så ses vi snart igen :tummenupp
Tack, vi ses garanterat igen ;)
 

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
BMW F 800GS
Ja det är en falig kuva var väldigt när att syna marken början av förra året, massa grus i kanterna då...

Skönt att du klarade dig ganska bara kunde ju gått mycket värre!
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Var en lagning där förra sommaren,som jag upptäckte genom att prova på speedway. :rofl
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bilder

Eftersom Cel inte misstycker så lägger jag upp två bilder fårn vurpan.
Hoppas vi inte behöver se fler av detta slaget.

1. Ni kan nog följa spåren längst med vägen.
2. Sen blev det bomstopp.
 

Bifogat

  • Spår1.JPG
    Spår1.JPG
    138.3 KB · Visningar: 185
  • Spår2.JPG
    Spår2.JPG
    134.6 KB · Visningar: 209

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Easy_Mike skrev:
2097271 damn...skönt att du står på benen... :tummenupp

EDIT: var det inte i just den kurvan Gixxern låg när vi premiärgazza(deagol,el garto,willew mm)

själv sitter man ju i rullstol o glor..det e lagom kul.. :död
äntligen kommer man ngn vart med ryggskadan iallafall.. :tummenupp

Jo det var nog där. Det var Swish som hamnade ute i leran.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Maverick_ou812 skrev:
2098481 "Så gott det går" är ju rätt så relativt. Har man 1000 tals mil under hjulen på hoj och dessutom kört vägen massor av gånger så blir man inte speciellt överraskad. Kommer man från Klågerupshållet är kurvan skarp men inte hemsk.
Om man tog körkort förra sommaren och kör vägen för 2:a gången så räcker det att det går lite, lite för fort och kommer man från Assartorpshållet är det en helt annan kurva. Vi hade kört 37 mil innan på dagen på mer och mindre kurviga vägar och både Cel och Zenit kör stabilt och absolut inte huvudlöst.
Detta var en olycka och sådana händer.

Jag är jävligt tacksam att Cel inte är mer skadad än han är och det kanske du också skulle vara?

Nu, ska jag vara lite elak! Det är xx antal som kör och vurpar varje vecka mycket p.g.a att dom kör över sin förmåga, eller kör för fort på vägar dom inte känner till. Så ser jag det även i detta fall. Kör man inom sin förmåga, eller efter omständigheterna vurpar man inte!

Att skylla på grus nu på vårkanten, eller att kurvan nyper vilket många kurvor gör ute på landsbyggden är ursäkter som jag inte köper. Vi som kör hoj vet att vägarna är i dåligt skick och ska förhoppningsvis då anpassa farten efter detta.

Jag tycker inte synd om varken mig själv eller andra för att en hoj har gått i kras, så länge man klarat sig personligen. När jag själv knäckte nyckelbenet så det såg ut som Franska Alperna och fick lappas ihop tyckte jag att det enbart var klantigt och skyller enbart på mitt egna körsätt, och att jag körde LÅNGT över min förmåga på vägar jag inte kännde till.

Du, jag och alla andra - tänk Er för innan ni gasar hårt på vägar ni inte känner till.

Jag känner inte Cel, så hur f*n skulle jag kunna veta att han kört där 2 ggr? Eller att han tog sitt körkort för 2 år sedan? Besvara det så är jag nöjd!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top