CRM prestanda

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Robe skrev:
Ringde polisen och frågade om man fick montera skylten i hjulhuset.
Deras svar var ungefär: "-Ja vafan, bara den syns bra så får du väl sätta den vart du vill...".

Glöm inte att montera en lampa som lyser upp skylten, så är det lagligt... I guess? :)

/Robin

Så länge du ser skylten rakt bakifrån på 20 meters håll i vilket ljus som helst är det lagligt!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
haha!! (enligt Mätaren Prulle) ta den med laser får du se. 147 på 5an låter inte rimmligt för en CRM..

Därför jag sa mätaren.. Går klart snabbare på 5:an än 6:an = över drevad.

Tror inte heller på 147 men efter som tvålens gjorde 135 enligt mätarn (den robe har nu?) Så borde min gå bättre än den tänkte jag.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Kronen skrev:
e du rolig! robe har fan inte tvålens hoj! den var ju svart lackerad som min..

Ja men det va ju någon på forumet som köpte den men jag kan för mitt liv inte minnas vem. :huvet

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Jag köpte min hoj av någon kille i uppsala som inte hade kort = inte kört med den på över 1 år. Innan dess var det någon i sthlms området som ägde den.

I vilket fall som helst... har börjat modifiera bakskärmen nu.
Har spacklat och våtslipat klart. Ska montera mitt egendesignade baklyse (3 x 19 dioder) med glasfiber, spackel och polycarbonplast. Hålen för kåpblinkers syns bra på bilderna ;) Skylten monterad i hjulhuset med en liten stark vit diod. Sedan ska allt lackas svart.

Bilder:

Bifogat

• PICT3520.JPG
    PICT3520.JPG
    58.1 KB · Visningar: 90
  • PICT3521.JPG
    PICT3521.JPG
    52.9 KB · Visningar: 68
  • PICT3526.JPG
    PICT3526.JPG
    60 KB · Visningar: 66

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Robe skrev:
Jag köpte min hoj av någon kille i uppsala som inte hade kort = inte kört med den på över 1 år. Innan dess var det någon i sthlms området som ägde den.

Har spacklat och våtslipat klart. Ska montera mitt egendesignade baklyse (3 x 19 dioder) med glasfiber, spackel och polycarbonplast. Hålen för kåpblinkers syns bra på bilderna ;) Skylten monterad i hjulhuset med en liten stark vit diod. Sedan ska allt lackas svart.

Bilder:

Nice!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:

Bilder:
Har du något emot att jag härmar dig med blinkers stilen bak? Ser ju mycket bättre ut.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
prulle skrev:
Hur fan sågar men bort en kolv?
jag såga lite här å var, tills jag fick bort ena sidan :)

Robe skrev:

Bilder:
:yoparty fett

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Lundgren: Självklart, har inget emot att du gör likadant. Jag tycker att stjärten på crm ska vara så clean som möjligt :)

Nya bilder kommer snart...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Gött, ja jag håller helt med. men jag får se exakt hur jag gör har fortfarande en del idèer i huvet som inte är klara än.

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Mmm, vill ha blinkers just för min egen säkerhet.
Då tycker jag att kåpblinkers är det snyggaste alternativet.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Öhh nej skulle inte tro det. Var nära på att bli påkörd bara för att min blinkers inte fungerade såå tror inte det.

Det påminner mig om när jag skulle svänga vänster o gubben bakom i sin fula röda bil såg inte att jag blinka. Så idioten kör om mitt i svängen 20 meter innan 30 skylten (det var på en 50 väg och jag låg i 30, hade moppe) och dessutom var det ett krön och en skola precis framför.

Eftersom jag svängde och han körde om jävligt fort blev det kollision men inga repor på min moppe och jag klara mig som tur var men hela hans bil blev total upprepad :rofl

Kan tillägga att mina blinkers inte syntes så bra eftersom dem var vita och billiga.

Efter mycket tjaffs och bråk så förlorade jag målet bara för att jag inte hade haft tillräcklig uppsikt när ja skulle svänga (ändå hade jag kollat i spegeln :3freak) Men som tur var täckte min försäkring allt.

Då bestämde jag mig för att ALLTID ha blinkers som syns (fast dem ska ju va snygga osså) Så skippa inte blinkers för nästa gång är det din tur.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457