CRM prestanda

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:
Okej. Kommer du ta bort all original instrumentering då eller? Jag tänkte behålla min, men sätta datorn bredvid hastighetsmätaren. Blir för mkt bök att göra helt nytt tycker jag :)
Men man ska aldrig säga aldrig... Så fort man tycker att man är klar med hojen, så får man en idé att göra nått annat på den... hehe :)

/Robin
Precis, sådan idèer får jag hela tiden hehe, nja jag vet inte om den blir så väldigt snygg, men det blir dioder ny mätare och ny tempmätare, men jag behåller varvräknaren
 

mrt4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Ort
sthlm
Hoj
suzuki rg 125
tänkte återuppväcka den tidigare diskussionen i tråden ang toppfart honda crm.

En god (sjuk) vän till mig hade en sådan, årsmodell 91. Vet inte vad den toppade, men garanterat minst 140. men det var bara strypt i avgasröret, jag var själv med när vi slog bort pluggen. innan gjorde den strax under 120.


\Robin
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Okej, har du nån aning om vad han hade för dreving?
Vi får se vad min orkar upp i med 13/45... I´ll be back...
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
asså jag har problem.. jag vet inte hur distanserna till bakhjulet på CRMen ska sitta? har någon bild på hur det ska se ut?
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Jag kan fixa bild imorgon (lördag) åt dig. På eftermiddagen.
:)

/Robin
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
asså jag har problem.. jag vet inte hur distanserna till bakhjulet på CRMen ska sitta? har någon bild på hur det ska se ut?
Öhh, ja hur var det nu då, lång på höger tror jag och kort på vänster.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Ja, det är fixat nu.. drog i gång den idag. provkörde också.. Fan va den gick! Tog en bild också.
(lite dålig kvalle)
 

Bifogat

  • DSCF0600.JPG
    DSCF0600.JPG
    36.3 KB · Visningar: 87
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
Ja, det är fixat nu.. drog i gång den idag. provkörde också.. Fan va den gick! Tog en bild också.
(lite dålig kvalle)
Jävlar vad fräsch den blev! Mycket snygg! Ser fram emot att se den liva någon gång i sommar förhoppningsvis.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
snygg, kan ju nästan mäta sig imot en DT nu... :hih
skoja ne men den va jävla cool
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mr EmCom skrev:
snygg, kan ju nästan mäta sig imot en DT nu... :hih
skoja ne men den va jävla cool
Du den är snyggare än dt! Dessutom är denna mycket äldre än dt(den nya dt alltså) Och denna är 1000 ggr snyggare än gammla dt:n. Det är bara att inse Yamaha tar efter Honda. Honda will RULE. :tungan :tungan :hihi
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Lundgren skrev:
Du den är snyggare än dt! Dessutom är denna mycket äldre än dt(den nya dt alltså) Och denna är 1000 ggr snyggare än gammla dt:n. Det är bara att inse Yamaha tar efter Honda. Honda will RULE. :tungan :tungan :hihi

... inga komentarer..


(Yamaha äger allt)
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jag fixade kopplingen idag också.. den slirade så in i helvete.. så nu är den fixad och jag har kollat vad min CRM gör.. den gör 135 -140km/h :yoparty

/ THX for the comments!

/ Robe. du sa innan att din gör 110 fortfarande. och du har 13/38 drevningen.. det låter skumt tycker jag. den borde tya varva ut! Är du säker på att du satt den nya avgasportsvajern rätt? Jag skulle nog kunna dra på ett 14 drev fram och min tyar varva ut. för 6an på min är ren överväxel just nu & Axxet är fett
 
Last edited:

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Kronen: Japp, det går inte att sätta vajern fel :)
Jag har inte kört med hojen på typ två månader, väntar på delar.
Dock så vet jag nu att den har gått alldeles för fett. Min krök tryckte oljeblandaren åt sidan så den var maxad :/
Sen har du även större munstycke på förgasaren än vad jag har... och jag får inte tag på något nytt heller! Har mailat geweiz men dom har inte svarat, va sugen på 30mm:arn till CRM... men men.

Får nog tillbaka delarna i veckan... så då kan jag svara på om den fortfarande gör 110 eller ej =)

/Robin
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:
2237111 Kronen: Japp, det går inte att sätta vajern fel :)
Jag har inte kört med hojen på typ två månader, väntar på delar.
Dock så vet jag nu att den har gått alldeles för fett. Min krök tryckte oljeblandaren åt sidan så den var maxad :/
Sen har du även större munstycke på förgasaren än vad jag har... och jag får inte tag på något nytt heller! Har mailat geweiz men dom har inte svarat, va sugen på 30mm:arn till CRM... men men.

Får nog tillbaka delarna i veckan... så då kan jag svara på om den fortfarande gör 110 eller ej =)

/Robin
Tänk på att den har sm fälgar nu också så du inte tycker att hastgheterna verka skumma :tummenupp
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Sådär ja. Uppdatering agaton!

Jag lämnade iväg halva hojen för kromning för 2 månader sedan, killen som skulle kroma allt åt mig var tydligen något av ett stolpskott så han kom tillbaka efter två månader med allting... och han hade inte gjort ett dugg... rätt surt. Förlorade inga pengar, bara massa tid :mad:

Så istället för temat svart + krom så lackade jag det mesta svart istället.
Kommer nog köra svart + mörkrött istället. Får se, men nu är grunden iaf klar.

Har slängt på en 30 mm förgasare oxå. Lite nät i hålen (moppe-styling, I know, men fan ja giller skiten :p ).

13/40 drevning.

Det som är kvar att göra är:

Ska på med en cykeldator eftersom hastihetsmätaren inte visar korrekt hastighet med den nya fälgen. Har cykeldatorn hemma, ska fixa två-komponentslim bara.

Bakdäcket skall börnas bort (har börjat lite där hojen står) och på ska ett lågprofildäck. Det som sitter på nu är 140 brett. Ska ha samma bredd men lägre, så det passar in bättre med framdäcket.

Nytt baklyse och nya blinkers bak (det som sitter på nu är hemmagjort i glasfiber och kommer garanterat aldrig klara besiktningen). De kåpblinkers som sitter på nu syns även så jävla taskigt på dagen. Har diodblinkers hemma som ska på.

Blir nog även ett nytt framlyse, får se vad det blir.

Bakramen och framgafflarna ska lackas svart och den stora ramen ska lackas mörkrött i vinter.

Bilder från projektets gång :) Enjoy!

PICT3498.jpg


563fa713.jpg


PICT4157.jpg


PICT5779.jpg


P07-01-06_11.jpg


P07-01-06_15.jpg


PICT5926.jpg


PICT5929.jpg


PICT5930.jpg



/Robin
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top