Sådär ja. Uppdatering agaton!
Jag lämnade iväg halva hojen för kromning för 2 månader sedan, killen som skulle kroma allt åt mig var tydligen något av ett stolpskott så han kom tillbaka efter två månader med allting... och han hade inte gjort ett dugg... rätt surt. Förlorade inga pengar, bara massa tid
Så istället för temat svart + krom så lackade jag det mesta svart istället.
Kommer nog köra svart + mörkrött istället. Får se, men nu är grunden iaf klar.
Har slängt på en 30 mm förgasare oxå. Lite nät i hålen (moppe-styling, I know, men fan ja giller skiten
).
13/40 drevning.
Det som är kvar att göra är:
Ska på med en cykeldator eftersom hastihetsmätaren inte visar korrekt hastighet med den nya fälgen. Har cykeldatorn hemma, ska fixa två-komponentslim bara.
Bakdäcket skall börnas bort (har börjat lite där hojen står) och på ska ett lågprofildäck. Det som sitter på nu är 140 brett. Ska ha samma bredd men lägre, så det passar in bättre med framdäcket.
Nytt baklyse och nya blinkers bak (det som sitter på nu är hemmagjort i glasfiber och kommer garanterat aldrig klara besiktningen). De kåpblinkers som sitter på nu syns även så jävla taskigt på dagen. Har diodblinkers hemma som ska på.
Blir nog även ett nytt framlyse, får se vad det blir.
Bakramen och framgafflarna ska lackas svart och den stora ramen ska lackas mörkrött i vinter.
Bilder från projektets gång
Enjoy!
/Robin