Höst/vinterpyssel med crossplanen !
Nya stålomspunna + bromsvätska (såklart)
Kraschpuckarna jag köpte för några månader sedan ligger fortfarande omonterade, varför ?
Hade lite idéer om kevlarprylar för ett tag sedan - Det som kostade multum bara för ett par år sedan är snudd på tokbilligt nu på E-bukten.
Sedan självklara saker som olja, filter, luftfilter, bromsar, kedjan, nytt framdäck, batterikoll......alltså normal service inför nästa sommar då det ska bankas bana utå helvete (det är så man skriver när man inte kör speciellt fort!)
Har haft en suverän sommar med hojen i år - Visst har det kommit ut en ny R1:a och visst ska jag åka och titta på den, men..............är det värt 100 000 kr för 18 nya häst och 6 kg mindre ????
Kommer jag köra fortare med en sådan ?
Svaret blir - Nej !!!
Jag kan däremot se mig själv åka och köpa en R6:a som ren racehoj nu under vintern. Vet inte varför jag är så Yamahaskadad. Drömmer mig bort på blocket.se och tittar på cbr:er, 675-trajor och zx6
r men kommer alltid tillbaks till R6:an. Har jag ens provkört en Triumph 675:a ?? eller CBR600 ?? nej det har jag inte. R6:an har jag kört och den är en fett nice lillebrorsa till R1:an. Sedan vet man inte, mycket handlar om priset också...
Vi har redan bestämt att det blir mycket banåka nästa år - Det är framförallt Gotland ring, Anderstorp och ring Knutstorp som lockar