Nej det är mest för säkerhets skull, det tar bara 10 minuter att byta bromsvätskan och är så lätt att jag tycker det är dumt att inte hellre göra det för ofta än för sällan.
De stålomspunna bytte jag på min Fzr1000 och fick en i det närmaste ny maskin (tillsammans med nedplockning och renovering av bromsoken + nya originalbelägg - renoverade framgafflarna med - och shit vilken skillnad i uppförande och bromskraft det blev) - Därför tänkte jag slänga in stålomspunna på YZF:en med bara för att.
Annars tycker jag att det är rätt hyggliga hejdare de där 6-kolvsoken ändå. Men vi kör nästan alltid i medelgruppen så det indikerar väl en del att jag inte är snabbast på banan.
När vi ändå snackar lite bromsar så anser jag efter att testat flera leverantörers bromsklossar att original nästan alltid är bäst (oavsett vad cykel man än kör) - Vissa "pirat" dammar och skitar ner, men kanske bromsar utav helsike - Andra slits för fort, vissa äter skivor etc etc - Men originalklossar håller alltid den där jämnheten där (när man lägger ihop samtliga delar) de alltid är hyfsat bäst på samtliga punkter.
Dessa stålomspunna hade jag tänkt köpa är av fabrikat Wezmoto - Köpte likadana till Fzr:en - Banjobultarna håller dock inte Yamahakvalitet så jag behöll original.
Nice price tycker jag - Och så blir det racedragning med separata slangar + bakre när jag ändå är i farten
http://www.ebay.com/itm/Wezmoto-Sta...torcycle_Parts_13&hash=item1e8128da90&vxp=mtr
PS - Jag ville också ha min R1:a i finrummet, min fru tyckte det vore en ännu bättre idé att ha den i sovrummet
Fan vad nice sa jag
- Visst vi bär ut sängen i garaget med en gång
BTW
Trodde du sålt din R1:a och var på jakt efter 2015 års modell !
De stålomspunna bytte jag på min Fzr1000 och fick en i det närmaste ny maskin (tillsammans med nedplockning och renovering av bromsoken + nya originalbelägg - renoverade framgafflarna med - och shit vilken skillnad i uppförande och bromskraft det blev) - Därför tänkte jag slänga in stålomspunna på YZF:en med bara för att.
Annars tycker jag att det är rätt hyggliga hejdare de där 6-kolvsoken ändå. Men vi kör nästan alltid i medelgruppen så det indikerar väl en del att jag inte är snabbast på banan.
När vi ändå snackar lite bromsar så anser jag efter att testat flera leverantörers bromsklossar att original nästan alltid är bäst (oavsett vad cykel man än kör) - Vissa "pirat" dammar och skitar ner, men kanske bromsar utav helsike - Andra slits för fort, vissa äter skivor etc etc - Men originalklossar håller alltid den där jämnheten där (när man lägger ihop samtliga delar) de alltid är hyfsat bäst på samtliga punkter.
Dessa stålomspunna hade jag tänkt köpa är av fabrikat Wezmoto - Köpte likadana till Fzr:en - Banjobultarna håller dock inte Yamahakvalitet så jag behöll original.
Nice price tycker jag - Och så blir det racedragning med separata slangar + bakre när jag ändå är i farten
http://www.ebay.com/itm/Wezmoto-Sta...torcycle_Parts_13&hash=item1e8128da90&vxp=mtr
PS - Jag ville också ha min R1:a i finrummet, min fru tyckte det vore en ännu bättre idé att ha den i sovrummet
Fan vad nice sa jag
- Visst vi bär ut sängen i garaget med en gång
BTW
Trodde du sålt din R1:a och var på jakt efter 2015 års modell !