Okej.
kabelhärvan vet jag att det inte är gjort.
Tror inte att kamkedjesträckaren Heller är åtgärdat.
Hör något knackande ljud i typ 0.5 sec när jag startar den och om jag inte har fattat helt galet så är det kamkedjesträckaren som är kass då ?
Har du/ni nån koll på om yamaha fixar detta eller får jag pynta det själv ? :/
Hojen har bara gått 700 mil om det kan hjälpa och 100 mils service en är gjord på bike
700 mil på 6 år !!!!!!!!!!! WTF
Kamkedjesträckaren beter sig på exakt det sättet du beskriver om den inte är bytt.
Tror inte du behöver bekymra dig - åk till bike så fixar de dessa fel till dig. Och skulle det vara så att de hävdar att garantin (5år) nu gått ut så tror jag de ger dig en goodwill eller åtminstone ett bra (självkostnads)pris.
I vilket fall är kamkedjesträckaren inget du ska byta själv - Finns en tråd här om det
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?253843-Akuthj%E4lp-ang-kamkedja-R1-09-s%F6kes!
Jag blev väldigt nyfiken på den hojen du köpt - Tänkte att du kunde svara på lite frågor från mig nu när jag besvarat dina.
Berätta mer om din hoj - Hur kan den ha gått så lite, 700 mil kör man ju "första veckan man äger den" med en supermaskin som R1:an
Varför i hela helsike är inte några återkallningar åtgärdade ? - Vem köpte en maskin bara för att INTE använda den ??. Och så sista frågan, vad fick du ge för den ? - Den borde ju vara i väldigt fint skick med tanke på milen.
Om du är som jag så kommer du uppskatta flera grymma fördelar med denna hoj.
Den har ett sjuhelsikes bra vrid i motorn jämfört med vanliga literklubbor
Den är väldigt förlåtande på bana. Man kan missa en växel - det skjuter på ändå..............eller rättare sagt, man kan klanta till det ganska mycket med det mesta. Den är otroligt förlåtande och lättmanövrerad. I nåt test jämförde de denna känsla med att "Bamse kan köra den - UTAN dunderhonung"
. Är man då (som jag) en ganska medioker bansmiskare så är det den perfekta hojen att få känna sig som Rossi en stund. Hojen fixar det
Crossplaneteknologin gör att känslan mot vägen är perfekt.
Väldigt jämn effektkurva utan kraftiga effektpucklar (vilket också är bra på bana). Den har ibland fått kritik för att den upplevs som förrädisk, den är FÖR snäll i sin effektutveckling. Men farten finns - bara att kolla på hastighetsmätaren.
Nackdelarna som jag upplevt är att..
den blir varm vid banåka och fläkten startar inte förrän vid 106 grader så ibland undrar man om den ens funkar.
De stora pojkarna sätter dit en extra oljekylare och det går att flashtuna fläkten att starta vid en lägre temp. Står om hur man gör i denna tråden.
Ska du skjutsa med den så funkar det utmärkt.............om du köper en annan hoj till för just det ändamålet. På R1:an åker man själv, så är det bara !.............och egentligen är det helt rätt tänkt av Yamaha. det är en rejsmaskin ju.
Här är ett par tester
http://www.bike.se/test/mc-test/yamaha-yzfr1-78
http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/820-yamaha-yzf-r1-2009
Jag gillade speciellt slutorden i detta test
"=Wow! Mitt första intryck består. Jag anser att det här är den bästa motorcykel Yamaha någonsin har tillverkat. Och om det är Yamahas bästa är den högt upp på rankinglistan totalt sett också. Enligt min ödmjuka mening finns det bara två motorcyklar i detta segment under 2009 och det är R1 och Ducati 1198.
"Crossplane" vevaxeln och motorn, brilliant chassi och manövrering. Bästa motorcykel jag någonsin kört från Yamaha. 2009 års "måste-ha-motorcykel"."