Crutchlows besatthet av en "factory ride"?

Vid länken nedan hävdar man att Crutchlow inte kommer få fabriksmaterial från Yamaha nästa år. Man antyder också vilka katastrofala konsekvenser det skulle kunna få om han går till Ducati. Hysteriskt roligt, tror jag det skulle bli (sista stycket nedan).

”If Crutchlow does sign with Ducati for 2014 it will be an interesting situation to observe. When Valentino Rossi left Ducati he said that the difference between Ducati and Japanese factories is that when a rider tells a Japanese factory that a part of the bike is flawed and needs fixing that the Japanese take the criticism to heart and start finding solutions. At Ducati, Rossi said, criticism was met with hurt feelings and questioning the rider's reasoning.

Now apply Cal Crutchlow's very frank and public manner of criticism to the Ducati environment Rossi described.

http://superbikeplanet.com/2013/Jul/13071135.htm
 
Frågan är... säg att Yamaha skulle ha en fabrikare över till nästa år, för diskussionens skull kan vi säga att Lorenzos flyg till Spanien störtar, skulle Cal få ta över den platsen eller är Redding hetare just nu? 20 år, framstår som ett hyfsat löfte för framtiden och engelsman, om man nu är ivrig att få en representant från den marknaden?
 
Frågan är... säg att Yamaha skulle ha en fabrikare över till nästa år, för diskussionens skull kan vi säga att Lorenzos flyg till Spanien störtar, skulle Cal få ta över den platsen eller är Redding hetare just nu? 20 år, framstår som ett hyfsat löfte för framtiden och engelsman, om man nu är ivrig att få en representant från den marknaden?
Jag tror att Cal skulle få den. Bättre att sätta Redding på Cals Tech 3 i 2 år.
 
Jag hade redan vigt den till en Espargaro :)

Problemet klarnar om/när de kickar B.Smith! Rent pedagogiskt finns skälet till det i "No results after 1 year of racing".. Espargaro och Redding på varsin Tech3 cykel 2014 känns plötsligt inte så futuristiskt långsökt.
 
Problemet klarnar om/när de kickar B.Smith! Rent pedagogiskt finns skälet till det i "No results after 1 year of racing".. Espargaro och Redding på varsin Tech3 cykel 2014 känns plötsligt inte så futuristiskt långsökt.

Har de en sådan klausul i Smiths avtal? Man får ju hoppas det ifall det fortsätter se ut som det gör, snacka om vwste of prototype space. Men det är ju ingen lätt situation, finns ju fortfarande en chans att han kommer underfund med något som gör att det går bättre.
 
Yamaha kommer inte ställa ytterligare en hoj på griden nästa år.
Smith har tydligen ett väldigt säkert kontrakt så chansen/risken att han skulle petas är väldigt liten, enda är väl om Yamaha kastar en massa pengar på honom för att behålla Crutchlow men de siktar, så klart, på att behålla Lorenzo och Rossi i fabriksteamet även fortsättningsvis och det finns ju inga rimliga skäl att peta någon av dem till förmån för Cal.
 
Översättning ;)

Cal Crutchlow Ducati ryttare för de kommande två säsongerna
TORSDAG, 1 AUGUSTI, 2013 12:23 SKRIVA E-post Skriv ut PDF

Ducati kommer att tillkännage undertecknandet av Cal Crutchlow inom 24 timmar som pilot i officiella varumärket MotoGP för 2014 och 2015 säsongerna.

Det ryktas Undertecknandet mer än uppfyller strävanden brittiska, andra är inte att vara officiell drivrutin för en av de fabriker som deltar i det bästa flyg World. Crutchlow ersätter Nicky Hayden, Dovizioso Andra kompletterande med befintliga avtal med varumärket Borgo Panigale.

Med både ryttare utrymmen Yamaha och Honda täckt, till Crutchlow hade bara möjlighet att vara första svärd av italienarna, som väntas fortsätta utvecklas hans cykel och engelska kan erbjuda en konkurrenskraftig cykel som tillåter dig att kämpa för pallen i varje lopp, något som gör Yamaha satelliten.

Audi kommer att lägga alla ägg i en korg för att göra det så, annars Crutchlow s tävlingskarriär kunde tillbringa två år i skuggan, vilket har skett med multi-mästaren Valentino Rossi.
 
översättning ;)

cal crutchlow ducati ryttare för de kommande två säsongerna
torsdag, 1 augusti, 2013 12:23 skriva e-post skriv ut pdf

ducati kommer att tillkännage undertecknandet av cal crutchlow inom 24 timmar som pilot i officiella varumärket motogp för 2014 och 2015 säsongerna.

Det ryktas undertecknandet mer än uppfyller strävanden brittiska, andra är inte att vara officiell drivrutin för en av de fabriker som deltar i det bästa flyg world. Crutchlow ersätter nicky hayden, dovizioso andra kompletterande med befintliga avtal med varumärket borgo panigale.

Med både ryttare utrymmen yamaha och honda täckt, till crutchlow hade bara möjlighet att vara första svärd av italienarna, som väntas fortsätta utvecklas hans cykel och engelska kan erbjuda en konkurrenskraftig cykel som tillåter dig att kämpa för pallen i varje lopp, något som gör yamaha satelliten.

Audi kommer att lägga alla ägg i en korg för att göra det så, annars crutchlow s tävlingskarriär kunde tillbringa två år i skuggan, vilket har skett med multi-mästaren valentino rossi.

haha! :D
 
Har han skrivit under för Ducati är det ju bara att hoppas att Audi ser till att huvuden rullar om ingenjörerna gör som med Rossi
 
Har han skrivit under för Ducati är det ju bara att hoppas att Audi ser till att huvuden rullar om ingenjörerna gör som med Rossi
Med tanke på att de först förlorade Stoner och att det sedan blev fiasko med Rossi borde de självgoda italienarna ha rensats ut för länge sedan. Hoppas precis som du att tyskarna låter huvudena rulla.
 
"At the moment, my career seems to be on the up and I'm getting closer to the guys at the front and starting to challenge for wins.

"I don't want to take a step back, so the next thing is to be in a factory team, but it has to be the one with the right machinery."

Han lär inte utmana om segrar på Ducatin iaf....steg i rätt riktning? Jag e tveksam

Edit: då vill jag se espargaro på en tech3
 
Last edited:
Finns det överhuvudtaget någon förare i historien som har tacka nej till ett 2-årigt kontrakt för ett fabriksteam i MotoGP..?
 
Men... Är det egentligen så dålig styrning, när allt kommer omkring?

1 - Bra pröjs, förmodligen duktigt mer än vad en satellitstyrning ger.

2 - Den som timar sin övergång rätt har chansen att göra det Stoner och Rossi inte klarade - få tillbaka Ducati i vinnarcirkeln igen. Det finns väl inget som inte talar för att Ducati, med stöd av Audi, till slut kommer att få fram ett konkurrenskraftigt material.

3 - Går det fortsatt dåligt de kommande åren, så har man i varje fall inte lyckats sämre än Rossi och Stoner. Lyckas efterträdaren bättre kan ju ingen påstå att det inte beror på utvecklingen av hojen.

Den enda nackdelen med styrningen är att världsmästartiteln ligger längre bort än med andra alternativ. Men det finns en hel hop förare som förmodligen har mer konkurrensutsatta styrningar till betydligt sämre pröjs (Bradl, Bautista, Smith)...

Ni kan ju föreställa Er rubrikerna och Crutchlows blogg om karln plötsligt börjar vinna några race under andra halvan av nästa säsong...
 
Jag säger som Gert Fylking - äntligen...! Att slippa höra "buu huu jag har ingen fabrikare" kommer att bli som balsam för öronen.

Skämt åsido, detta var inte oväntat och känslan har varit att detta har varit klart en längre tid trots att man av någon anledning inte kunnat pressreleasa före denna månad. Mycket mer pengar till föraren och ingen risk. Går allt mot förmodan bra så blir han ju hjälteförklarad och går det åt helvete så var det ju ändå hojens fel.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top