CS Ikväll!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
:banana

Bifogat

• cs_office0002.jpg
    cs_office0002.jpg
    32.8 KB · Visningar: 52
  • de_aztec0018.jpg
    de_aztec0018.jpg
    72.9 KB · Visningar: 41
  • de_inferno0013.jpg
    de_inferno0013.jpg
    73.8 KB · Visningar: 45

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Nån som kan ge en kass rookie lite tips.. tror jag dödade två st igår o spelade typ 2 timmar... fattar liksom inte rikigt.. tycker man kan stå o skjuta ett mag på en kille som inte dör o han skjuter ett skott o man e död.. när man startar så kör jag ju hela tiden autobuy.. ska man välja något annat där kanske?? spelade lite själv i natt då de inte var nån inne på hubben.. o valde ett fett sniperrifle.. e de något o gå runt me?? eller vilka vapen ska man köpa??

MikkE

Guest
Maverick skrev:
Nån som kan ge en kass rookie lite tips.. tror jag dödade två st igår o spelade typ 2 timmar... fattar liksom inte rikigt.. tycker man kan stå o skjuta ett mag på en kille som inte dör o han skjuter ett skott o man e död.. när man startar så kör jag ju hela tiden autobuy.. ska man välja något annat där kanske?? spelade lite själv i natt då de inte var nån inne på hubben.. o valde ett fett sniperrifle.. e de något o gå runt me?? eller vilka vapen ska man köpa??
Då tycker jag att du kan börja med att köpa ett speciellt vapen som du kan börja exprimentera med, jag har själv AK47 som favvo. Och man kan inte skuta sönder/ihjäl någon om man mepprar ett helt mag äver om personen e bara några meter ifrån en. man får ta och skjuta max 5 salvor i taget för att få bästa resultat. Det är bara för att när man mepprar som fan så kan man inte sikta ordentligt, då rekylen gör så att det bara blir bajs av allt. Man lär sig efter ett tag hur olika vapen fungerar. Prova då med att lära dig ett fåtal vapen först, typ AK47(T) eller M4(CT), de e dom som fungerar bäst i både närstrider och på avstånd.

EDIT: Och för att få bäst kill på en gubbe... sikta på huvudet, kanske en lite bit över till och med

PROVA DIG FRAM PROVA DIG FRAM PROVA DIG FRAM PROVA DIG FRAM

Henken

Guest
Maverick skrev:

Man lär sig efter ett tag hur långt de andra hinner springa innan man möts & var man kan tänka sig att folk dyker upp. Att kuta besinningslöst och hoppas att man hinner mörda nån brukar jag göra ibland men då dör jag rätt ofta också, ser detta som mitt osjälviska sätt att mjuka upp & skada så andra kan få bättre stats (Host,sämstursäkt, host)
Sniper brukar jag iaf undvika eftersom jag ofta missar :)

Nån som är bättre kan säkerligen ge dig bättre tips men jag är julledig nu & har inget att göra. Är du sugen kan vi köra lite nu du & jag?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag kan också hoppa in en sväng nu.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Maverick skrev:

Skippa snipern. Iaf i början. Köp colt eller AK47 hela tiden i början (i mån av pengar...) och nöt in hur rekylen funkar. Bekymra dig inte om granater, låt andra göra det. Ta rygg på ngn som verkar veta hur det går till (mao inte mig). Skjut dock inte vederbörande i ryggen. Folk som dock är ok att skjuta i ryggen, i eget lag är, i fallande ordning, mmm, abs, nisse och acrid. Ingen annan. Abs går även att kniva om man vill.

De gångerna jag sköt dig igår berodde det främst på att du står still. Stillasående=akut blyförgiftning. Det är viktigare att överleva än att få en kill. Ofta kan man vara 2v1 vilket innebär att om du bara överlever och stör fi lite kan din partner ta ut honom. Och skjut. Skjut mycket. Slumpskott träffar allt som oftast.

Träna på att handla snabbt, så att du kan hänga på resten av gänget.

Ses ikväll.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Maverick skrev:

Jag är själv en nybörjare, men några tips kanske man kan komma med.

Inledningsvis, eftersom du själv säger att du känner dig grön på CS, rör dig inte själv. Sannolikheten att du överlever en fight ökar om du rör dig i grupp med dina lagspelare. Dock, klättra inte på deras axlar, håll ett litet avstånd till dina teammates så du inte begår det klassiska misstaget att blocka folks reträttvägar om fi dyker upp. Dvs, sitter en lagkamrat precis intill vägen vid ett hörn och bevakar en korridkor eller liknande - sätt dig INTE intill kompisen åt det håll som han tänker springa åt för att undvika eventuell fiendes eld, dvs där han täcks av väggen. Springer man för tätt ihop i slutet av en match riskerar man också att dö hela bunten av en välplacerad HE-granat. Onödigt.

Stanna ALDRIG i dörröppningar eller trånga passager om du och övriga i laget rushar och fi kan finnas i närheten. Att man dör p g a egen klantighet är en sak (för somliga händer det ofta), :rolleyes: men att dö p g a att en lagspelare bestämmer sig för att sätta sig ner och ta en fika i en dörröppning och därmed blocka övriga är liktydigt med att göra sig impopulär inom egna laget.

Köp alltid full skydssutrustning, alltid kevlar + väst. Dessutom, som CT, köp alltid defuse-kitet på de-banor (de banor där T ska spränga något). Det finns undantagsfall som när man kör eco etc, men det behöver vi inte på in på nu.

När du skjuter, försök gå ner på knä och skjut inte mer än två till fyra skott åt gången. Sikta på fiendes överkropp och när du väl känner dig hemma med såväl vapen som sikte, övergå då till att alltid försöka sikta på huvudet. Spelar du inte i samma lag som jag, försök sikta på mina fötter...

Jag har alltid varit vän av granater, men det är väl först på senare tid som man börjat använda dem med förnuft. Har jag full skyddsutrustning och de vapen jag vill ha f ö så köper jag alltid på mig full arsenal av granater inkl rök. Som anfallande lag är flash och rök nödvändigt på vissa, för att inte säga alla, banor för att kunna vinna terräng någorlunda säkert. HE-granater kan användas initialt för att försvaga motståndaren eller i ett slutskede för att ta ut en skadad fi. Om alla har micar kan man koordinera HE-granater och kasta två, tre styck samtidigt och sålunda kan man ta ut en fi som innan hade full health.

Dock, börja inte kasta granater omkring dig förrän du känner dig införstådd med hur kamraterna rör sig, hur du ska kasta samt hur banan du spelar ser ut. Använd gärna micen i samband med att du kastar, ange typ av granat samt riktning. Tar en sekund att säga men kan spara dina kamraters liv.

Initialt, försök bemästra någon av pistolerna samt Colt/Ak, När du känner dig trygg med dessa, gå över hela vapenarsenalen så du har koll på hur de olika vapnen fungerar och vilken skada de ger. Sträva inte efter att samla pengar till AWP i början, inte förrän du lärt dig spelet ordentligt. Jag köper själv AWP ibland men behöver träna mycket mer med den innan man kan beskyllas vara duktig med den. AWP är ett mycket dödligt vapen, men behärskar man den inte utan står och fumlar så är man a sitting duck för vem som helst med vilken ärtbössa som helst.

Har du inte mic, skaffa en. Iakttag dock radiodisciplin och håll dig till relevant info över radionätet. Dvs, du har sett fienden och hur många samt vart de är på väg. Meddela dina kompisar detta. När man börjar spela med mic är det jättekul och nyhetens behag är alltid trevligt. Det kan vara frestande att leka Jussi Björling eller Alice Cooper, men det är ofta bara kul i någon minut och för dina lagkamrater är det inte kul alls. Såvida inte Nisse är med, han har inget musikgehör alls och uppskattar allt som kan misstolkas som sång... :tungan

Skämt åsido, använd micen med förstånd. Radarn och "att lyssna" är de viktigaste hjälpmedel man har för att upptäcka en osynlig fiende. Om då alla dessa intryck dränks av att någon spammar i micen så kan man gå en onödig död till mötes.

Det finns massor mer att skriva men min lunchrast börjar ta slut och jag får knata tillbaks till jobbet. De duktiga spelarna kan och kommer säkert att fylla in de elefantstora luckor som jag missat.

Kul att du joinat oss, hoppas vi ses på servern ikväll igen! :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
abstruse skrev:
Springer man för tätt ihop i slutet av en match riskerar man också att dö hela bunten av en välplacerad HE-granat. Onödigt.
Bra exempel på detta:
he.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar