CS Ikväll!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Anton_Ljunghusen skrev:
Fyfan vad jag hatar nya cs..

i 1,3 lirade jag med en 1000mhz, 256 mb ram, gf4 mx och hade konstant 100 fps
nu sitter jag på 1,8 ghz, 1 gig ram, gf3 tit och det hackar balle
jävla skitspel, fattar att folk slutar lira det
Säg efter mig Anton:

JAG SKA KÖPA NY DATOR... INTE HEMMABIO

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
abstruse skrev:
Jaja, sparka på den som ligger bara...

Vad har ni två drontar för grafikkort och CPU?

Grafikkort=dyrt. FPS fortfarande 60, försökte ändra enligt konstens all regler igår, men det gick inget vidare. Fan vet vad jag gjort för fel. Har en TFT-skärm, kanske är det som spökar. Meckade v-synk och körde fps_max 100. Hjälpte inte.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Anton_Ljunghusen skrev:
Väääldigt skumt tycker jag

gav bort ett Gf4 MX 440 till yaz för ett tag sen :va

Kazmur: Kom hit och kika på en het actionrulle, sen kan du få äta upp din kommentar :arsele :D
Fixar du chipsen så fixar jag dippan... :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Sålänge skärmens uppdateringsfrekvens (hz) ligger på 100 ska det inte spela någon roll med v-synd av eller på

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
t-rex skrev:
Grafikkort=dyrt. FPS fortfarande 60, försökte ändra enligt konstens all regler igår, men det gick inget vidare. Fan vet vad jag gjort för fel. Har en TFT-skärm, kanske är det som spökar. Meckade v-synk och körde fps_max 100. Hjälpte inte.
Du har Vsync på... det måste vara det...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Anton_Ljunghusen skrev:
Sålänge skärmens uppdateringsfrekvens (hz) ligger på 100 ska det inte spela någon roll med v-synd av eller på
Men 100hz på en TFT-skärm är väl ganska ovanligt?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
t-rex skrev:

Mitt problem var att jag körde D3D istället för Open GL men det har du väl koll på? Jag körde fps_max 300 och då kom det upp i 200 korta stunder... oftast står det och hoppar på 99 och sen sjunker det lite när det händer nåt. 40 när jag sprang igenom rök.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Rigge skrev:
Mitt problem var att jag körde D3D istället för Open GL men det har du väl koll på? Jag körde fps_max 300 och då kom det upp i 200 korta stunder... oftast står det och hoppar på 99 och sen sjunker det lite när det händer nåt. 40 när jag sprang igenom rök.

Nä, glömde ändra det. Skall testa ikväll.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:

Jag köpte ett GeForce 5200 128MB för något år sedan, men det är marginellt bättre än mitt gamla Geforce 2MX. Ska man köpa ur 5000-serien så är det tydligen minst ett 5700- eller 5900-kort som är ett måste, övriga är snikkort. Iofs, mitt moderkort går att köra upp till 4x-AGP, men ställer inte om sig trots olika patchar samt fixar och kör istället bara på 2x-AGP. Frågan är hur mycket prestanda jag tappar pga detta då nya kortet är ett 8x-AGP. Troligtvis gör det en del, men å andra sidan har jag sett tester på Toms Hardware där 5200-kortet är högst marginellt snabbare än gamla GF2 MX (och AGP8x utnyttjas fullt ut).

Det är väl bara att konstatera, burkfan är gammal, långsam, trist och grå. Precis som sin ägare... :tomten

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Du var precis på konusm å handlade lite, såg att det fanns två POLLYpåsar för 35:-spänn är det dyrt? Du som e i branschen menar jag..... :D

abstruse skrev:
Det är väl bara att konstatera, burkfan är gammal, långsam, trist och grå. Precis som sin ägare... :tomten

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024