Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Lyckades få lite gjort mellan hostningar, nysningar, alldeles för mkt jobb.. m.m. Slet hela fredagskvällen+förmiddagen idag. Den bakre kröken är jag skitnöjd med! Den främre blev väl sådär, men jag hoppas att radien skall se bättre ut när grenröret blir lindat med svart avgasbandage. Det var ett helvete att svetsa i rören trots att jag slipade ned dem duktigt (rostskyddet). Svetsen dampade ur hela tiden och började skuta tråd?! Testade alla möjliga inställningar, men fick det inte att lira speciellt bra, därav alla nedslipade fogar. Kommer visserligen inte synas, men jag e perfektionist
Bild1:
Bild 2:
Bild 3:
Hur som haver så är den indelad i sektioner så att monteringen sedan kommer att vara relativt enkel. Nu blir det till att bygga en kollektor+ljuddämpare.
Ngn som har tips på hur man bygger en kollektor på enklaste vis? Detsamma gäller ljuddämpare?
Mitt första egenkomponerade avgassystem
Bild1:
Bild 2:
Bild 3:
Hur som haver så är den indelad i sektioner så att monteringen sedan kommer att vara relativt enkel. Nu blir det till att bygga en kollektor+ljuddämpare.
Ngn som har tips på hur man bygger en kollektor på enklaste vis? Detsamma gäller ljuddämpare?
Mitt första egenkomponerade avgassystem