Custom Caféracer bygge

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Här kommer lite uppdates:

Bygge en ny insats, denna torde välla funka bättre? Ihopsvetsad av 3 olika rördimensioner:
panzaa_vinter101.jpg


En till:
panzaa_vinter102.jpg


panzaa_vinter103.jpg


Frågan är nu hur stora hål jag skall borra i den?
Är ute efter ett dovt ljud, inte högt och kinasmattrande.
Innebär detta stora hål?

Sjävla slutet kommer jag sedan att borra 2 st. hål i och gänga så att insatsen kan monteras i dämparen. :)

Polaren släpade hem en annan skärm för testmontage:
panzaa_vinter104.jpg

panzaa_vinter105.jpg


Vet inte vad jag tycker ärligt talat..?!
Ni?

Går i funderingar kring ngn form av ankröv...

Här var söndagens jobb, strechade polarens tank ett par tum, samt lade igen hålet i tanken:
panzaa_vinter106.jpg

Vet inte om det är ngt för mitt eget projekt, är exakt samma tank som min i grunden.

Testmonterad på min hoj
testfittin1g.jpg

Ank-:arsele e aldrig fel... Z900 kanske?
http://images.google.se/imgres?imgu...ages?q=z900&um=1&hl=sv&rlz=1T4HPNN_sv___SE223

Prova å klipp ett par wellpapp-mallar å testa :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ankorna borde dödas de är fula, bobba kortkort :tummenupp :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kanske lite i extremaste laget :)

Jag kan ju inte ha en rak limpa på ramen sluttar nedåt.. blir ngt bakom sadeln i så fall. Fan vad svårt det skall vara att bestämma sig.

Ankorna borde dödas de är fula, bobba kortkort :tummenupp :tummenupp

Fan vad jag velar.. :va
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kanske lite i extremaste laget :)

Jag kan ju inte ha en rak limpa på ramen sluttar nedåt.. blir ngt bakom sadeln i så fall. Fan vad svårt det skall vara att bestämma sig.



Fan vad jag velar.. :va

Ta av den som på 30-talshojar där de hade gångjärnet till att vika upp bakskärmen så man kunde byta däck osv.
Ingen jättebra bild men du fattar vad jag menar.
 

Bifogat

  • P1010633.jpg
    P1010633.jpg
    90.6 KB · Visningar: 118

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Yes jag fattar!

Vad sägs om den "nya" låneskärmen då? Ful som stryk?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Yes jag fattar!

Vad sägs om den "nya" låneskärmen då? Ful som stryk?

Jag har svårt för såna ,går säkert att få till men den är ju enorm.
Bygger du så där så väger den ju snart mer än en HD & det går väl inte för sig???
Det är de sån tjock som inte ska behöva stag va???
Men om du vred upp det 45g medurs så kan det nog funka fint.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Min tanke var inte att använda den som den är. Precis som du säger så väger aset röv! Skulle tippa på över 3 pannor för den bjässen. Tanken var i så fall att gjuta av den i glasfiber. Men ju mer jag tänker på det så är den där skärmen fel. Den gamla kommer nog passa fint efter lite moddning. Har inte löst problemet med vart regplåten skall placeras dock. Sidmonterad vet jag inte om det är att tänka på med tanke på att skiten säkert kommer ta i kurvorna..
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Det är ett ämne om du syftar på den gamla.

Den är inte tillkapad eller anpassad än.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ha skylten bakom fotpinnen det ser ut som 2 fästen på övre baksvingen, därnånstans skulle den inte ta i vid sväng. Inte innan du skavit bort foten iallafall.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Nu vet jag ju inte vad du har för idéer just nu men jag måste säga att den där bak skärmen inte är någonting annat än svinfet.
Den kanske inte följer det formspråk du vill ha på hojen...men jäklars alltså!!

Jag följer bygget med spänning då du har klart coola idéer:tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för de vänliga orden!

Jag tror dock att idén för bakskärmen är spikad.
panzaa_vinter107.jpg

panzaa_vinter108.jpg


Testade att bygga en mall av gamla spillplåtbitar. Ser ut som skit och är inte slutgiltiga designen, men jag ville få ett hum om hur det kan se ut. Denna design kan innebära att jag får skrota sadeln.

panzaa_vinter109.jpg

panzaa_vinter111.jpg

panzaa_vinter112.jpg


Vad tycks?

Är jag helt ute och cyklar eller har jag till slut funnit det jag letat efter?
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Det där kan nog bli riktigt bra, men skulle det inte vara snyggare om den var rundad hela vägen (tycker det ser ut så på bilderna).

Sj så tyckte jag att det var snyggt helt utan bakskärm också...
eller så skulle jag lägga en kort svartlackad skärm som
går precis utmed däcket så att den syns så lite som möjligt.

Det blev snyggt med avgaset där också :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Cheers boys!

Jodå den skall vara rundad hela vägen, detta var som sagt bara en test för att kolla om det går överhuvudtaget och det verkar det göra! Exakt hur jag skall bygga den har jag inte listat ut ännu. Ni andra verkar ha byggt en stomme först som ni sedan klätt med plåt? Eller?´

Vad tycktes om den strechade tanken då? Funkis eller inte?
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Skärmen tror jag kan bli riktigt bra men du får väl gjuta en sadelbotten i glasfiber. Ang skylt placering så tror jag att det till och med blir lagligt om du sätter den bakom och ovanför hjulaxeln.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fick tips av polaren..

Varför inte bygga hela kitet bärande med möjlighet att plöcka bört bullen bak?
På så sätt löser jag problemet med skjutssadeln! Blir mkt mer jobb, men blir nog king i slutändan.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blir knepigt att få tanken så pass smal då ramrören är ivägen. Jag kan möjligen få den lite tajtare, men bara lite. Liljerna som följer tanken ovanifrån kommer inte att stämma annars. Men jag förstår din idé!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den baken var mycket bättre. Skit i att skjutsa bygg så du kan öppna den lätt med ett spänne eller vingmutter så kan du ha med dig badkläder eller en grogg.:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top