custom vs plastraket...

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
snälla ge argument mellan custom och *plastraketerna*

jag tycker det s*ger att åka custom men ni får tycka som ni själva vill..
man blir juh lite småsur när man inte riktigt vet hur man ska argumentera emot ngn som kör custom...
nämnde det för en på bussen hem idag.. han satt och skrek åt mig i 15min..
han sa t.ex
vem fan vill åka runt med nån j*vla plastleksak..
majoriteten av alla som kör hoj kör custom om man inte räknar med crosshojjar.. med mer..

vad ska man igentligen svara emot när man hör sånt här ***snack :fatta!

kan även tillägga att han kör sin custom 125a för att han ville se stor och tuff ut på vägen...
 
Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Det är som att jämföra en Bently med en Porsche... Bentlyn kan väl ha sin charm, vara fräck på sitt sätt osv... Men Porsche är ju roligast ur körglädjessynpunkt! FAKTA.
Chopperföraren som testat plastraketer och som inte tycker en sådan är underhållande ska nog skaffa halkskydd i badkaret.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Även om man ny tycker att en racehoj är en leksak så kan man ju inte förneka att en custumhoj total saknar körglädje, den e slö, tung, har pissigt chassie, dåliga bromsar listan kan göras hur lång som helst. Det är kanske svårt att förstå för en gubbe som aldrig skulle drömma om att köra för fort vad körglädje egentilgen är. Han tycker nog att körglädje är bra komfort och mycket hur mycket krom han kan visa upp på fiket? Jag anser att folk som kommer med argument i stil med -vad ska man med 150 kusar till när man ändå bara får köra 110? inte fattat vad det handlar om utan lever i en annan värld där nollvissionen och fisåkningen härskar. :confused:
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Låt han yla, det är hans sätt att övertyga sig själv för att han inte fick köpa nåt kul för päronen. Kompenserar för nåt. :öga
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Custom 125 är ju pinsamt....

Men men, jag tycker HD och såna bågar är häftiga... *Duckar för alla flygande hjälmar*
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
custom är för folk som bryr sig mer om vad andra tycker! ingen tycker att det är skönare att köra custom än touring och ingen tycker det är roligare än sporthoj...

bently vs. porsche förklaringen gillar jag!
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
custom 125 :rofl
va en som hade en sån när jag körde upp... vilken skitgrej. lät ju som en symaskin... tar ju udden av hälften va customhoj står för tycker jag..
som nån sa... han är bitter över att han inte fick köpa nåt häftigt för mamsen...
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Ha ha ja ja det är väl bara att säga att smaken är som baken.

Men det är väl oftast bara att vända på steken, har du testat en "plast-leksak", eller vågar du inte?

Inled med att custom är tjejhojar och nybörjarhojar och att sitta på en custom är som att gå på muggen, man sitter med skit mellan benen, sittställningen är ungefär det samma. Kalla alltid hans äckliga hoj för choppern, hela tiden, fråga om han har förlängt gafflen eller köpt några nya sexiga fransar, tipsa om någon gay-affär med mycket läder typ i stil med, "Du fan, det finns en affär på den och den gatan där de säljer custom-prylar, jag gick bara förbi men det hängde lädergrejjor och fransar och sånt i skylten, har du tur går han dit.

Mjuka upp honom lite till med:
Jo du börjar väl bli i den åldern...

Sen slår man stenhårt underbältet med:
Du kanske inte får ha en sporthoj för din fru?
Avsett svar så går du bara på med, ha ha det får du inte, du är säkert stenhårt hunsad hemma, "Ja visst frun, genast frun" och skrattar åt honom.

När du ser hur han blir argare och argare så sätter du in den sista stöten:
Om ett par år är det jag som tar med din dotter på en runda på min feta sporthoj, då ska hon få något riktigt mellan benen...
Det viktiga är inte att argumentera FÖR en sporthoj utan MOT hans prylar, det ger mycket bättre effekt! :D

Jag tycker dock att man ska få tycka som man vill...:)

/fredde
 
Last edited:

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Äh! låt de ha sina fördomar,så har vi våra! i grund å botten så är det nog frihetskänslan med att köra hoj som lockar å inte farten,Den kommer ju liksom av sig själv (som tur är) :) Iof är det ganska löjligt med en mullrande? 125 custom det är ju en klar motsägelse :hihi
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag har provat Harley och en Honda soft chopper och jag kan med handen på hjartat saga at nåt sån dar skrot får ALLDRIG stå på min gård...Men va fan nån sån dar slø skit (i mitt tycke) ar ju vardeløst. sur kombin vår ar ju mera acc i..jag fattar bara inte grejen och det samma ar det nog for dom som gillar putt putt putt motorcyklar..
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
freddexwing skrev:
Inled med att custom är tjejhojar och nybörjarhojar och att sitta på en custom är som att gå på muggen, man sitter med skit mellan benen, sittställningen är ungefär det samma. Kalla alltid hans äckliga hoj för choppern, hela tiden, fråga om han har förlängt gafflen eller köpt några nya sexiga fransar, tipsa om någon gay-affär med mycket läder typ i stil med, "Du fan, det finns en affär på den och den gatan där de säljer custom-prylar, jag gick bara förbi men det hängde lädergrejjor och fransar och sånt i skylten, har du tur går han dit.

/fredde

Hahaha den va bra:rofl
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
jao :D många bra roliga tips :p han ska få det varmt imorgon :p

nu när jag tänker efter så nämnde han även det här med 2takarna låter som symaskiner... blabla.. och har du själv provat en shadow.. som han nu åker..
dom flesta 4taktarna ligger på 8-9watt men min shadow den ligger på 11 så säg inte att den är slöö...
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Rstu skrev:
jao :D många bra roliga tips :p han ska få det varmt imorgon :p

nu när jag tänker efter så nämnde han även det här med 2takarna låter som symaskiner... blabla.. och har du själv provat en shadow.. som han nu åker..
dom flesta 4taktarna ligger på 8-9watt men min shadow den ligger på 11 så säg inte att den är slöö...

förresten.. han hade en shadow 125a... custom.. han som körde upp samtidigt som jag.. han kuggade sig styggt och verkade inte ha alla hästar i stallet.. bor den där killen runt aspebodatrakten?
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
myspinnen skrev:
förresten.. han hade en shadow 125a... custom.. han som körde upp samtidigt som jag.. han kuggade sig styggt och verkade inte ha alla hästar i stallet.. bor den där killen runt aspebodatrakten?


JAPPP =D det är han DET HÄR HAN!!! HAHHAHHA jag tror han kuggade 3 ggr eller ngt..
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Rstu skrev:
JAPPP =D det är han DET HÄR HAN!!! HAHHAHHA jag tror han kuggade 3 ggr eller ngt..

världen är liten... tom körskolelärarna, alla som lyssnade på honom osv bara skakade på huvudet åt honom... kom tillbaks efter att ha kuggat manövern blänger på alla som står där och skriker "inte ett ord, inga frågor ok? nån som har en jävla telefon så jag kan dra härifrån"

:rofl

det är med all säkerhet hans raggare till farsa som tvingat in han i customträsket, eller ja... jag vet inte.. han verkade inte så bright
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Rstu skrev:
jao :D många bra roliga tips :p han ska få det varmt imorgon :p

nu när jag tänker efter så nämnde han även det här med 2takarna låter som symaskiner... blabla.. och har du själv provat en shadow.. som han nu åker..
dom flesta 4taktarna ligger på 8-9watt men min shadow den ligger på 11 så säg inte att den är slöö...

Wow jag tror inte jag skulle våga köre en hoj med hela 11kw accet måste ju vara i hästväg och toppfarten är väl nästan 110 med vind i ryggen? Min första hoj va en dt125:a med 25 kusar och den gick faan inte mycket bättre än en trimmad moppe! :D
 
Last edited:

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
Kevorkian skrev:
Begreppet Mc-relaterade diskussioner blir mer och mer luddigt

har diskutionen inte med mc att göra? isåfall ber jag om förlåtelse... men..
det har den väll???
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top