Cutler vinner Mr Olympia! (obs! gay-varning)

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
I skogen
Hoj
Två st.
El Torpedo skrev:
2504489 Hur fungerar det med dopingkontroller inom bodybuilding, görs det regelbundna tester på utövarna eller är det bara inför/under stora tävlingar?



Har inte helt hängt med i bb-världen på senast tiden, men jag antar att det fortfarande är så att Olympia-killarna (och tjejerna) endast testas för vattendrivande preparat, annars så hade ju en tävling som Olympia dött ut för länge sedan...
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
Cupcake skrev:
2504506
Har inte helt hängt med i bb-världen på senast tiden, men jag antar att det fortfarande är så att Olympia-killarna (och tjejerna) endast testas för vattendrivande preparat, annars så hade ju en tävling som Olympia dött ut för länge sedan...
Exakt! Dock ska man ju komma ihåg att i USA har man lite annan syn på doping m.m. och att i Sverige utförs tester då och då på tex. SM, och här tillåts inget som räknas till doping, så det gäller inte bodybuilding generellt!!!
En annan sak som vääääldigt många fortfarande tror, är att dopning i stort sett bara förekommer i bodybuilding och styrke-sporter, men så är inte fallet!!!
 
Last edited:

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
I skogen
Hoj
Två st.
Visst är det så, doping (dopning?) finns nästan överallt nu. Men växt går väl fortfarande inte att spåra, eller?
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Ben_Dover skrev:
2504136 Har diskuterat lite av detta i den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136414
med en som hävdar att han har 15 års erfarenhet inom ämnet, men när han fick lite mothugg så ville han tydligen inte diskutera mer :6surkart

:D

Doping är iofs ett ämne som är "svårt" att diskutera över nätet.. trådarna brukar dra iväg rätt duktigt och det länkas till tusentals avhandlingar om ditten och datten. Det enda som de flesta "normalfuntade" kan hålla med om är att det krävs en jäkla massa jobb och satsning - oavsett vilka tillskott man brukar.

Försvarar inte de som dopar sig, men jag har egentligen inget emot det heller. Jag skulle t.ex. bli väldigt road om de skulle skapa någon form av "Doping-OS". Hur ballt skulle det inte vara att se 100m på 9 blankt? Eller varför inte ett diskuskast som går utanför arenan?

Kan inte säga att någon av ovan nämnda personer är min förebild men nog fan är jag imponerad.. Mest imponerad är jag dock av personer som Linda Geismar och miss Fodor - snyggt jobbat!

Nu ska jag sova..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har hört att det dopas i många sporter. Spec. på den allra högsta nivån. Kan det vara så att dom som ska testa om folk dopas alltid ligger ett eller två steg efter utövarna och det blir därför svårt att sätta dit fuskarna!?

Eller, fuskar man om alla fuskar?

RMT_Racing skrev:
2504813 Hur ballt skulle det inte vara att se 100m på 9 blankt? Eller varför inte ett diskuskast som går utanför arenan?

Haha, tanken är kul! :lol

Men i teorin skulle man nog mest få ont i magen. Liv som förstörs.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Cupcake skrev:
2504571 Visst är det så, doping (dopning?) finns nästan överallt nu. Men växt går väl fortfarande inte att spåra, eller?
Har hört enligt svaga källor att Genotropin ska gå att spåra med riktigt dyra test. Iofs skulle dessutom spårtiden vara väldigt kort, så det är nog svårt.

RMT_Racing skrev:
2504813 Hur ballt skulle det inte vara att se 100m på 9 blankt? Eller varför inte ett diskuskast som går utanför arenan?

Och du tror att rekorden som är satta idag i dessa sporter är gjorde utan doping?

Vissa preparat är ospårbara 2 veckor efter avslutad kur. Och ändå åker 100m löpare fast i kontroller för doping.
 
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
stoffer skrev:
2504906
Och du tror att rekorden som är satta idag i dessa sporter är gjorde utan doping?

Inte en chans.. men det jag snackar om är att det skall vara fritt och öppet. Hur långt kan man pressa en människa innan det går helt åt skogen?
 

Pär_D

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Åbo/Miami
Hoj
CBR 600F
Ben_Dover skrev:
2504546
Cupcake skrev:
2504506
Exakt! Dock ska man ju komma ihåg att i USA har man lite annan syn på doping m.m. och att i Sverige utförs tester då och då på tex. SM, och här tillåts inget som räknas till doping, så det gäller inte bodybuilding generellt!!!

Inga tester i Sverige inom BB.
:pannkyss
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
Pär_D skrev:
2505569

Inga tester i Sverige inom BB.
:pannkyss
Nänä, och hur åker vissa dit för doping då? Har du varit på SM nån gång? Vet du över huvud taget vad du pratar om? :va
Vissa tävlingar har dom inga tester på, för det är rätt dyrt, men tester förekommer... Ja, jag vet att det gör det, då jag har varit på tävlingar där dom testat :fakta
 

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Alltså visst dom här människorna dedikerar i stort hela sitt liv till att bli så här stora och få symmetrin att stämma men det är fortfarande en sport där man måste ta olagliga preparat för att ens ha en chans att kvala in i knatteligan i Flens Kommun...Skamligt i mina ögon att en så stor "sport" tillåter det.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Quest skrev:
2506266 Alltså visst dom här människorna dedikerar i stort hela sitt liv till att bli så här stora och få symmetrin att stämma men det är fortfarande en sport där man måste ta olagliga preparat för att ens ha en chans att kvala in i knatteligan i Flens Kommun...Skamligt i mina ögon att en så stor "sport" tillåter det.

det beror på att annars hade ingen tittat på sporten. vem vill se en hög simmare som spänner musklerna
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Det är väl inte utan anledning som Svenska kroppskulturförbundet inte får vara anslutna till Riksidrottsförbundet.
 

Pär_D

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Åbo/Miami
Hoj
CBR 600F
Ben_Dover skrev:
2505623 Nänä, och hur åker vissa dit för doping då? Har du varit på SM nån gång? Vet du över huvud taget vad du pratar om? :va
Vissa tävlingar har dom inga tester på, för det är rätt dyrt, men tester förekommer... Ja, jag vet att det gör det, då jag har varit på tävlingar där dom testat :fakta

Sluta hitta på nu. På vilka BB tävlingar skulle dessa test förekomma?

Innan det gick sämre för SKKF fanns det ett fåtal tester, då testades total ca 2-3 av finalisterna. Senaste gången de testade var nog år 2001.
:rolleyes:
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Rash skrev:
2504019 Måste man inte gå på anabola för att se ut så där? Hur fan lyckas man egentligen?:jisses

Inte för att jag tänker göra en satsning:D ;)
Menar du som på första bilden ?

Finns bara ett svar och det är Självklart
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Mark skrev:
2504859 Jag har hört att det dopas i många sporter. Spec. på den allra högsta nivån. Kan det vara så att dom som ska testa om folk dopas alltid ligger ett eller två steg efter utövarna och det blir därför svårt att sätta dit fuskarna!?


Om jag inte minns fel så torskade Haga på doping typ 2001..

(Är ej säker på varken Haga el. årtal men ngn topp kille var det)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top