Cyklar? Cyckel, cyklade?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tänk att hitta en sådan, pålitligare än bilen och man kommer alltid fram:tummenupp

Fy fan för dom där...

Dom väger ett ton, det finns inga reservdelar till naven och det är som att ställa upp i Elitloppet med en elefant...
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Fy fan för dom där...

Dom väger ett ton, det finns inga reservdelar till naven och det är som att ställa upp i Elitloppet med en elefant...
Vad ska du ha reservdelar till lite begagnad frityrolja före vintern och det bara rullar fram, elefanter är snabbare än du tror samt att de kommer fram.
Låter som du har lite dåliga minnen.
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Det var väll dom bilderna jag har nu, kan ta lite bättre actionpics i veckan:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_1717.jpg
    IMG_1717.jpg
    19 KB · Visningar: 52
  • IMG_1700.jpg
    IMG_1700.jpg
    19.6 KB · Visningar: 49
  • IMG_1710.jpg
    IMG_1710.jpg
    15 KB · Visningar: 51
  • IMG_1670.jpg
    IMG_1670.jpg
    25.7 KB · Visningar: 64

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad ska du ha reservdelar till lite begagnad frityrolja före vintern och det bara rullar fram, elefanter är snabbare än du tror samt att de kommer fram.
Låter som du har lite dåliga minnen.

Minnen?
Jag tvingas befatta mig med skiten nästan dagligen.
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Tänk att hitta en sådan, pålitligare än bilen och man kommer alltid fram:tummenupp
attachment.php

Ett gammalt armécykelfanskap...:gnissla Sådana har jag cyklat sönder säkert en handfull när jag var i armén... sämre skit än de har jag nu inte varit med om.... :mad:
Största ”raset” var när en svensk delegation var på besök, och vår överbefälhavare står och förklarar hur modärn och fin utrustning vi har i Finland.
I det skedet så får cykelfanskapet för sig (i full fart förståss:näsblod) att bokstavligen brista vid styrhuvudet med den påföljden att jag fortsätter springandes med styret och framhjulet... :crash tror knappast att någon av de uppställda drygt 200 personerna klarade att hålla sig från skratt när jag kommer knallandes upp ur diket:hej med halva cykeln i ena handen.... :rodnar :hihi :rofl
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
är den schyst? ska vi cykla tillsammans :D

behöver uppgradera min cykel oxå... tycker jag. Så det blir roligare att cykla.
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Ja, det verkar vara på framfart, perfekt allround cykel, här där det är mycket grusväg är det perfekt, plus att jag slipper ta bilen till jobbet. Min MTB som är kasst servad är bara tråkig att cykla till jobbet.

Vill du köra riktigt tekniskt ger mtb én dig en ytterliggare dimmension. Crossen är inte så najs på steniga,leriga och jävliga stigar. Fast på grusvägar, bättre stigar och lite lvg funkar crossen bra. Jag känner folk som inte bara använder den som en cross utan byter hjul (läs finare lvg hjul) och kör GP-lopp(varvlopp).
Sadelröret har en annan vinkel jämfört med en racer, vevpartiet sitter högre upp, styrhuvudet är längre etc. Köp en cykel med... låt säga 105 då grusväg,snö och salt sliter på kedja och kassett. Blir bara dyrare med ultegra lr dura-ace. Vissa av crossarna som säljs har fästen för skärmar...inte så tokigt då du håller skapligt torr och ren om du använder sådana.
Något klokare av detta...?
/P
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jag köpte mig en cykel igår!
Det är en DBS (DÖDEN bakom styret). Bockstyre, är inte det inne nu? I ny skick. Knappt använd, förhoppningsvis är den från 80-talet. Ska köpa ett pannband också. Pyntade 400 kr för cykeln, inkl nyckeln till låset. Kostade på 4 nya batterier till lyset också.

:yoparty

/M
 

Bifogat

  • cykeln.JPG
    cykeln.JPG
    55.3 KB · Visningar: 64

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vill du köra riktigt tekniskt ger mtb én dig en ytterliggare dimmension. Crossen är inte så najs på steniga,leriga och jävliga stigar. Fast på grusvägar, bättre stigar och lite lvg funkar crossen bra. Jag känner folk som inte bara använder den som en cross utan byter hjul (läs finare lvg hjul) och kör GP-lopp(varvlopp).
Sadelröret har en annan vinkel jämfört med en racer, vevpartiet sitter högre upp, styrhuvudet är längre etc. Köp en cykel med... låt säga 105 då grusväg,snö och salt sliter på kedja och kassett. Blir bara dyrare med ultegra lr dura-ace. Vissa av crossarna som säljs har fästen för skärmar...inte så tokigt då du håller skapligt torr och ren om du använder sådana.
Något klokare av detta...?
/P

Klokare har jag svårt att bli men jag förstår hur du menar :D
Jag cyklar inte så mycket steniga stigar utan det är mest grusväg och landsväg, så crossen är skiten för mig. Kommer troligtvis köpa LVG-däck också och cykla lite sådana saker. Jag vill ju cykla storsjön runt, kanske inte 2008 men 2009 IAF, det är ca 20mil, känns som en lagom första "tävling".

Edit: Då räcker det med andra ord med en Scott Cyclocross Comp åt mig, 2008-års vitfärgade är ju inte direkt ful heller så :tummenupp
Att den väger 3.5hg mer lär jag inte märka något av direkt ;)
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det absolut jobbigaste med att cykla är ju att man måste göra alla brum-brum läten själv.

Min leksak:

(fråga mig inte varför jag har en DH/FR i landskapet där backarna saknar lutning).
 

Bifogat

  • CA9OQ197.jpg
    CA9OQ197.jpg
    125.2 KB · Visningar: 56

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Cykel is da shit. Åka på bakhjulet helt lagligt!

Fast köra i oframkomlig terräng är nog det roligaste. När det är ljust.. :gnissla
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jo. Jag cyklar till jobbet.
Men kan bara använda det minsta drevet fram. Och även om man kör det minsta bak går det väldigt lätt. Så det går inte så fort, såvida man inte trampar utav helvete. Tur det inte är så långt.

Måste byta drivpaket. Bah.
Är det fel på framväxlingen?
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Är det fel på framväxlingen?

Mja. Mellan och stora drevet är sopslut, kedjan kuggar över. Det lilla klarar man sig hyffsat på, sålänge man inte står på med för många Kg när det går sakta.

Men själva växelföraren är det väl kanske inte nått fel på, men skulle väl vara kul med nytt... :va
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag har en Merida Speeder T3. Den kostade bara ca 7 000 kronor och funkar perfekt. Den går jättesnabbt!!!
Om man får häng på en buss eller lastbil kan man komma upp i otroliga hastigheter, slipstreaming är cool! Det är ju mest en landsvägshoj men det funkar bra att cykla på bakhjulet och göra stoppies.
Det gick faktiskt att köra ifrån snuten med den också en gång.

Som en bonus är den väldigt tyst så att man kan överraska folk när man kommer bakifrån i full fart. Att höra folk skrika "akta!", "hjälp!" eller "oiiiiiihh!" gör mig alltid lika glad.

En sak som jag undrar över är varför 99% av alla cyklar har stötdämpare och traktordäck när 98% av alla cyklar färdas på asfalterade vägar 100% av tiden.
 

Bifogat

  • cykel.jpg
    cykel.jpg
    28.2 KB · Visningar: 57

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har en Merida Speeder T3. Den kostade bara ca 7 000 kronor och funkar perfekt. Den går jättesnabbt!!!
Om man får häng på en buss eller lastbil kan man komma upp i otroliga hastigheter, slipstreaming är cool! Det är ju mest en landsvägshoj men det funkar bra att cykla på bakhjulet och göra stoppies.
Det gick faktiskt att köra ifrån snuten med den också en gång.

Som en bonus är den väldigt tyst så att man kan överraska folk när man kommer bakifrån i full fart. Att höra folk skrika "akta!", "hjälp!" eller "oiiiiiihh!" gör mig alltid lika glad.
.
Snygg! Sådan hoj skulle jag kunna tänka mig! fast strippa den på lite grejer.
Jag letar något begagnat, för jag känner mig själv, sååå mkt kommer jag inte använda en cykel tyvärr...
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Snygg! Sådan hoj skulle jag kunna tänka mig! fast strippa den på lite grejer.
Jag letar något begagnat, för jag känner mig själv, sååå mkt kommer jag inte använda en cykel tyvärr...
Vad för grejer ska du strippa bort? Det finns inte pakethållare, ringklocka, reflexer, lampor, stänkskärmar eller stöd så du får nog plocka bort sadeln eller kanske framdäcket. :hihi

Köp en fin cykel som inte går sönder direkt! Om du satsar på en lite dyrare cykel kommer det nog att löna sig i längden. Det blir ju roligare med en fin cykel dessutom. Vi som är på sporthoj.com gillar ju snabba hojar så köp en snabb cykel så att du inte blir omkörd!

Häromdagen när jag cyklade kom en fjant bakifrån med supertajta kläder, strömlinjeformad hjälm och skor som satt fast i pedalerna och försökte köra om mig. Jag accepterade givetvis inte det och satte full fart, utan specialskor och strömlinjeformad hjäm och med en jacka som var som en spinnaker bakom mig. Det tog cirka två kilometer att skaka av sig honom. När jag kom var benen helt skakiga och jag var så trött att jag mådde rikigt illa, men det var det värt!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vad för grejer ska du strippa bort? Det finns inte pakethållare, ringklocka, reflexer, lampor, stänkskärmar eller stöd så du får nog plocka bort sadeln eller kanske framdäcket. :hihi

Köp en fin cykel som inte går sönder direkt! Om du satsar på en lite dyrare cykel kommer det nog att löna sig i längden. Det blir ju roligare med en fin cykel dessutom. Vi som är på sporthoj.com gillar ju snabba hojar så köp en snabb cykel så att du inte blir omkörd!

Häromdagen när jag cyklade kom en fjant bakifrån med supertajta kläder, strömlinjeformad hjälm och skor som satt fast i pedalerna och försökte köra om mig. Jag accepterade givetvis inte det och satte full fart, utan specialskor och strömlinjeformad hjäm och med en jacka som var som en spinnaker bakom mig. Det tog cirka två kilometer att skaka av sig honom. När jag kom var benen helt skakiga och jag var så trött att jag mådde rikigt illa, men det var det värt!
haha härligt med räcer-snubbar...
Tänkte mer att strippa den lite a´la cykelbud-hoj :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Häromdagen när jag cyklade kom en fjant bakifrån med supertajta kläder, strömlinjeformad hjälm och skor som satt fast i pedalerna och försökte köra om mig. Jag accepterade givetvis inte det och satte full fart, utan specialskor och strömlinjeformad hjäm och med en jacka som var som en spinnaker bakom mig. Det tog cirka två kilometer att skaka av sig honom. När jag kom var benen helt skakiga och jag var så trött att jag mådde rikigt illa, men det var det värt!

Jag ska bli en sådan där med tajta kläder och strömlinjeformad hjälm :kär

Neh, så tajta kläder kanske jag inte ska ha, men har en känsla av att ett par riktiga cykelshorts kan vara bekvämt om man ska cykla på en cykelcross flera mil, det verkar inte vara många milimeter stoppning i sadeln. Och som sagt, sedan ska jag på med LVG hjul och cykla storsjön runt: http://hem.bredband.net/steffoboy/storsjonrunt/
Och kanske man ska cykla Lofssjön runt, en lokal 40km lång tävling med grusväg och stigar. Men den måste jag nog reka en gång först för att se om det går med cykelcross, man får kanske plocka upp den på axeln en bit men vafa, det är ju det som är cykelcross! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top