Cyklar ni?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej.

Däremot använder jag alltid vindrutespolningen när jag kör om en klunga spandexmuppar. :hihi

Och spandexmupparna använder alltid vindrutespolarna när dom i sin bil blir omkörd av en motorcyklist....

:huvet

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
SNygga, men jag har inte riktigt fattat grejjen med fixies. Verkar opraktiskt och farligt.
Vilken är tjusningen? Att man inte kan bromsa på ett vettigt sätt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
SNygga, men jag har inte riktigt fattat grejjen med fixies. Verkar opraktiskt och farligt.
Vilken är tjusningen? Att man inte kan bromsa på ett vettigt sätt?

Ungefär så...

Jag påbörjade ett fixiebygge men la ner när jag fick ett bud på grejorna, jag har egentligen inte heller sett tjusningen.

Cyklarna ser jävligt cleana ut IOFS, det skulle väl vara det...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fy fan vad jag inte gillar cyklister.

Ingen gissade väl nåt annat heller? Jag skulle vilja se dig starta en tråd där du skriver upp allt du gillar. Det skulle nog bli den kortaste tråden sporthoj skådat.

EDIT:
Jag kom precis på hur tråden skulle se ut.

1.) Rosa skjortor

Last edited:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Vad är en Fixie? Vad är tanken med den? Det ser ut som en tävlingscykel utan växlar och utan bocka-styre? :va

Fast rätt balla var de ju ....

Cykla fort som fan i princip. Själv är jag inne på trickdelen.. Så skön känsla att susa genom stan bara.
Kanske är därför man har sporthoj iof.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fy fan vad jag hatar bilister som inte fattar hur man gör när man passerar en cyklist...HÅLL AVSTÅND!!!

Haha, jag har fått två att stanna hittills denna vecka. När de skall ta sig över vägen, där de förstås inte får, så kan man liksom täcka dem och justera farten så de varken hinner före eller efter så de måste stanna mitt i vägbanan, där de förstås inte får vara. :D Näst efter att köra nära och tuta på dem är det min favorithobby, den här nya blockeringsleken är dock mer raffinerad och kräver viss finess. Köra nära får man göra när man inte hinner irritera. :D

Cyklar kan få vara på cykelbanor, på sin höjd, och i cykelställ. I övrigt:

vik hädan, studenter!

@nna

Let´s go
Gick med
6 Dec 2009
Hoj
ooo
Haha, jag har fått två att stanna hittills denna vecka. När de skall ta sig över vägen, där de förstås inte får, så kan man liksom täcka dem och justera farten så de varken hinner före eller efter så de måste stanna mitt i vägbanan, där de förstås inte får vara. :D Näst efter att köra nära och tuta på dem är det min favorithobby, den här nya blockeringsleken är dock mer raffinerad och kräver viss finess. Köra nära får man göra när man inte hinner irritera. :D

Cyklar kan få vara på cykelbanor, på sin höjd, och i cykelställ. I övrigt:

vik hädan, studenter!

Hahahah, du e en sån där man pekar finger åt alltså, oh min uppfattning om dig var att du var den där trevliga medtrafikanten:krama.., akta kanske hamnar det någon gång en mindre sten i bakrutan och den får ett helt nytt utseende:D,

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Hahahah, du e en sån där man pekar finger åt alltså, oh min uppfattning om dig var att du var den där trevliga medtrafikanten:krama.., akta kanske hamnar det någon gång en mindre sten i bakrutan och den får ett helt nytt utseende:D,

I stan är det rätt enkelt att köra ifrån bilar i vilket fall.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Helt okej, på tjänstebil betalar man inte ens självrisk och man får tillbaks den nytvättad.

Jorå, ett å annat finger har man sparat ihop till. :D

Jag är en underbar medtrafikant, men inte för cyklister. :ajjabajja

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Bra början:
1.) Rosa skjortor
2.) George W. Bush
3.) Basshunter

Rättelse:

1) George W. Bush i rosa skjorta
2) Basshunter i rosa skjorta
3) Rosa skjortor
4) George W. Bush
5) Basshunter

Det är faktiskt rätt mycket du gillar :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Cyklarna ser jävligt cleana ut IOFS, det skulle väl vara det...
Då kan man ju lika gärna strippa skärmar och kedjeskydd och trams från en vanlig gammal herrcykel. Och ändå ha bromsar.

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Ontopic

Cyklar manuell mackaper ja, dock inte låtsas cyklar vad det där nu var till för. ;)

Tänkte mest typ generellt. Diskussionen svävade iväg all världens väg som inte handlade om just cykel i fråga.

Men vad tror ni. Är det något att satsa på eller ska jag börja jaga andra prylar "made in taiwan"
typ, hoj grejer?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tänkte mest typ generellt. Diskussionen svävade iväg all världens väg som inte handlade om just cykel i fråga.

Men vad tror ni. Är det något att satsa på eller ska jag börja jaga andra prylar "made in taiwan"
typ, hoj grejer?

Vad är freeride, Fixies och singlespeed?

Finns det högväxlade MTBs?
Får trampa som ett anus för att komma någon vart :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

typ, hoj grejer?

Jag tror inte det är någon affärsidé.

Vilken klumpskalle som helst kan skruva ihop en cykel av bitar köpta svinbilligt, och folk har insett att man inte ska betala MER för en cykel som är mindre tekniskt avancerad.

Dessutom är ju grejen att komponera bitarna själv.

Bygg åt dig själv och närmaste polarna, men räkna inte med att tjäna pengar på det.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Har sett ett par sånna cyklar i skolan men de verkar ju bara läskiga, inga bromsar, nää de är spännande nog ändå :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad är freeride, Fixies och singlespeed?

Finns det högväxlade MTBs?
Får trampa som ett anus för att komma någon vart :D

Fixie är kelt mekanislkt förbunden mellan hjul och pedaler, singelspeed är i princip samma sak fast med frihjul, dvs en växel.

Högväxlad MTB?
Finns det högväxlade terrängbilar?
En MTB är gjord för att användas i terräng, det är på sin höjd en dålig kompromiss att köra den på vägen.

Det finns "SUV" varianten 29" (som egentligen är 28" med breda däck) MTB och det finns hybridcyklar.

Hybridcyklar kan antingen vara byggda mer mot MTB hållet eller mer mot landsvägshållet.

Sen finns förståss Cyklocross-cyklarna, en bockstyre räser med grövre däck.

Visst är det solklart?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...