Jo.... men om man har röv-däck på hojen, och inte har råd att byta, så ska man kanske inte åka och träna utan vänta tills det flutit in pengar. Visst, man kan åka dit och mysåka, kanske åka till en bana man inte kört tidigare för att lära sig den eller åka för att lära sig sladda. Men åk inte dit för att sätta pb, för att köra ifrån han som brukar köra ifrån dig, för då slutar det nog snart i lecan. Och det kan bli DYRT!
Jag köper din och mångas syn rakt av.. Men för mig handlar det typ om att lära sig köra hoj
.. Jag är väl sådär 1036 sekunder långsammare än dig.
Jag säger ju inte att jag ska rulla runt på gat-touringdäck
.. Men att köra 60 min per 4000-kronors set finns inte.
Huvudfrågan i tråden (som jag bara delvis fått svar på), var vad som döljer sig bakom alla beteckningar och modeller. Även om jag köper beggade däck är det ju bra att veta vad jag åker på
. Jag visste t.ex inte skillnaden mellan D211 Racer och D211GP.. Trodde Racer var the shit, och GP visste jag inte ens existerade
.. Lärdomar!
Men Pirelli har ju tydligen bra däck också, och det finns väl fler som inte skäms för sig antar jag. Och vad är egentligen vilken hård-/mjukhet på respektive modell?
Jag är ju fortfarande typ 10% långsammare än dig på sviestad (som är min bästa bana, och geografiskt antaget inte din?), går det lika bra med endurencedäck ett tag till då och fortfarande kunna utvecklas?
Som Otto sa, han körde Rookie och vann (gjorde han väl?) på beggade däck. Då duger det nog åt mig också