2. Ska du köra bana eller tävla? I flera fall kan SC2 vara ett bättre val bak än SC1. Beror på ditt tempo, vilken temp och typ av asfalt på banan. En fråga om livslängd/ekonomi också, men det blir ju inte lika viktigt när man köper beggat.
För framdäck är det individuellt. SC2 har lite styvare konstruktion så om man som jag gillar stabilitet i bromsning och lägger mycket last på framdäcket in i kurvor etc så är SC2 the shit. SC1 skall ju ha bättre bett men är som sagt lite mjukare i stommen.
Tusen och åter tusen tack för att du tar dig tiden att svara, och vilket jäkla bra svar!
Jag ska enbart köra bana, ingen tävling, någon/ett par säsong/er, därefter smått försöka tävla . Jag får således testa både SC1 och SC2 fram för att försöka bedöma. Kan du lite närmare beskriva skillnaden mellan däcken ingående? För att på lekmannavis försöka beskriva min "stil" så är den så långt ifrån Stoner som möjligt, och så lik Lorenzo (I wish ) som det bara går: det vill säga snabb i kurvorna, tidig på gasen, långa breda kurvor, lite på räls, inte så mycket slänga sig på bromsarna och dyka in mot apex, fladdrig och bromsa in den med slir etc.
Blir inte så mycket klokare av denna beskrivning från Pirelli
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-tyres/sheet/diablo-supercorsa-sc#/technical-advice