Med Michelin Pilot Power 2 CT känner jag igen behovet av mycket vikter typ 30 gram.
Michelin är ju så noga tillverkade (enligt Michelin) att man inte behöver märka ut var däcket är som lättast.
Och resultatet är att det går inte att "matcha" däckets lättaste punkt mot fälgen tyngsta punkt.
Jag brukar alltid märka ut fälgens tyngsta punkt genom att hänga tomfälgen i balanseraren.
Tyngsta punkten har hittils hamnat vid ventilen + - 90 grader dvs inom ena halvan av fälgen, sällan vid ventilen.
Med Metzeler M7RR som jag har på Sprint RS har jag 10 gram fram och 15 gram bak . På GSX1300R har jag 15 gram fram, 20 gram bak. (varit och kollat)
Goda omdömen, klart att Dackonline får goda omdömen.
Dackonline använder Trustpilot som garanterar Företagen goda omdömen.
Genom att Företagen som använder Trustpilot endast ber om omdömen från kunder där allt funkat som det verkat bra....
Get great reviews by making it easy for customers to leave reviews
Beställde ett gatgodkänt däck (slick med mönster) från Dackonline. Fick slicksdäcket utan mönster.
När jag packat upp däcket, sett att det är fel däck kontrollerat min beställning, ja då trillar det in ett mail där man ber om 5 * omdöme om allt gått bra. Nåja efter mail, telefonsamtal, mera mail så fick jag rätt däck och packade in det felaktiga däcket, slicket, med flera lager Gladpack, skrev en egen retursedel på en A4 och klistrade på ena sidan av däcket på Gladpacken. Däcket som nu med Gladpack såg ut som en stor plast Diskus. Och så kom Postnord och hämtade det för retur till Dackonline.
Mitt omdöme på Trustpilot var inte så bra. För den leveransen.
Nästa däck (helt OK) bad inte Dackonline om något omdöme från mig.
Men nästa däck ( helt OK) igen bad de om omdöme men då hade jag slutat lämna gratis omdömen......
Ett problem är att sportdäck är känsliga för kyla. Får lätt sprickor om de förvarats för kallt. På en Michelindag lärde jag mig att Michelin fått skrota ett lastbilslass sportdäck som gått till Finland under vintern.
Jag beställ Metzeler M7RR i Januari Februari och ett av dom däcken fick en spricka längs 2 / 3 delar av omkretsen efter ca 100 mil.
Ungefär som slitbanegummit och sidogummit släppt från varandra. På ena sidan av däcket.
Körde sedan ytterligare ca 200 mil med däcket
Brukar alltid byta däck under vintern så jag beställde nya M7RR däck nästa gång redan på hösten.
Och i dom M7RR som ligger på nu har det inte blivit någon spricka !
Så beställ inte sportdäck under vintern.
Förvara däcken och hojen i varmgarage eller Lokal som aldrig går under 5C.
Har aldrig under +5C i vårt garage så +5C verkar vara OK.
Dackonline levererar med Postnords företagspaket. Jag har alltid haft leveransadress till jobbet. Så någon tar emot däcket när det kommer.
Och på samma sätt kunde jag lämna plast Diskusen på jobbets varor IN / UT
för returen. Annars kan det bli att sitta hemma.
Och uppleva att Postnord inte kunnat leverera för porten till gården var låst.
(Finns ingen låst port till gården där jag bor.)
Så bor man i stan, och Postnord inte brukar leverera paket till dörren utan skylla på ingen kontakt med mottagaren, OCH man inte kan ta leveransen till jobbadressen.
Ja då skulle jag inte handla hos Dackonline !
(Jag har inga problem med DHL, UPS som leverantör hem till dörren, bara Postnord !) Och hämta paket hos Schenkers ombud funkar också bra.