Ang hårdhet, finns det någon nackdel med super soft typ 29A (generellt alltså) utom slitaget? påverkar utetempraturen fästet (kan det va för varmt)? risken att härda däcket? däcktryck, hårdhet vs tryck?
Soft har bra grepp från nytt men dalar av ganska fort med hur långt dom rullar, inte bara att dom tar slut fortare utan att de också tappar grepp fortare.
Medium har lite sämre grepp från nya men det blir bättre till en början och börjar dala av mycke mycke senare än softdäcken.
Hard har sämre grepp men håller greppet konstant ända tills dom är slut.
Jag använder medium bak och soft eller medium fram. Måste ha medium bak annars får man byta däck varrenda gång man kommer in...
Är inget jag skulle säga gäller Michelin däck. Jag skulle aldrig välja ngt annat 29r. Iaf fram, snäppet hårdare bak för bättre hållbarhet.
Du kan köpa 3-4 st beggade av mej för samma pris som ett nytt och jag har alla märken, då kan du sen prova dej fram vad du gillar
Om du dyker upp när vi är på banan så hjälper jag till att kränga om
Tommy
Ska till linköping nästa onsdag sen kanske örebro nästa helg..
Helgen efter de ska vi ner till tyskland på race så det lär bli några träningspass den veckan oxå, vart vet vi inte än..
du kan pingla på 070-39 39 585 så får vi se vad som händer..
Tommy..
Sedär, ja örebro hade vart precis lagomt Vilken dag som helst ska jag köpa mig en däckkrängare dessutom. Känns som det är en bra investering...
Du kan köpa 3-4 st beggade av mej för samma pris som ett nytt och jag har alla märken, då kan du sen prova dej fram vad du gillar
Om du dyker upp när vi är på banan så hjälper jag till att kränga om
Tommy
Jag har beggade michelinslicks om det kan vara intressant.
Jag bor i Västerås.
Om dom inte är allt för slutkörda så. Provåkte mitt PowerOne Comp B idag på banan i örebro o det funkade perfa
Finns mycket kvar att gasa på.
Så länge det finns en del på sidorna oxo så är det intressan
Så vart får man tag på en billig däckmaskin då, har bra sett Grevens för hutlösa pengar för lite böjt rör...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|