sandstream
Guest
Jag har räknat och det blir för dyrt med däck första året så jag kör utanDu skall väl inte köra på fälgen heller
Jag har räknat och det blir för dyrt med däck första året så jag kör utanDu skall väl inte köra på fälgen heller
Men som Axxexs skriver tar det längre tid för en bra värmare att värma eftersom det sker långsamt. Tror inte 45 minuter räcker för att få även fälgen varm.
Jämför än motogp värmare(smi med motogp tryck bara dyrare) med dyrare
värmare så fattar ni snart.
Trådarna ligger mycket längre isär på gp sen är dom dåligt isolerade utåt
så den lilla mängden värmetråd som finns måste gå extremt varmt för att
hålla däcket 80 grader.Då kan ni tänka hur varmt det är vid tråden
förmodligen betydligt mer än vad som är hälsosamt för däcket.
Själv sänkte jag temperaturen till 70 istället för 79 och blev av med blånader.
Jag har hört lite olika, men de flesta säger 1-1½ timme om däcket är kallt.Det förstod jag men vad är längre tid 100 min?
Jag har hört lite olika, men de flesta säger 1-1½ timme om däcket är kallt.
Tiden beror väl på hur varmt det är från början. Om du startar med ett 33 grader varmt däck i augusti på Mugello så går det naturligtvis fortare att värma upp det än om man står i fyra grader och blåst en tidig aprilmorgon på Anderstorp.Vad jag hörde på denna http://www.youtube.com/watch?v=lQLj_V9r11A så vämer dom max 45 min i nödfall 30min.
Det jag vill ha sagt är väl hur dom värmer upp inte hur länge enl@alfa.
Även om jag inser att deras förutsättningar skiljer ljusår från glada amatörer som dig och mig.
Tiden beror väl på hur varmt det är från början. Om du startar med ett 33 grader varmt däck i augusti på Mugello så går det naturligtvis fortare att värma upp det än om man står i fyra grader och blåst en tidig aprilmorgon på Anderstorp.
Man borde ha något som mäter däcktempen.
IR-termomtetrar finns på Claes Ohlsson (?) för en dryg hundring. De ska vara mycket precisa. Fast det är nog som du säger, att ska man mäta så skall man mäta en bit in och inte på ytan.Enligt TL Racing som sköter Dunlops racingdäck så duger inte IR-termometrar utan man måste ha en nåltermometer som man sticker in en bit. Har ingen aning om hur man får tag på en sådan och vad de kostar.
IR-termomtetrar finns på Claes Ohlsson (?) för en dryg hundring. De ska vara mycket precisa. Fast det är nog som du säger, att ska man mäta så skall man mäta en bit in och inte på ytan.
En stektermometer är nog i grövsta laget. Annars är det bara att stryka över "Skinkstek" och skriva dit Pirelli SC1 istället
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |