sandstream
Guest
Jag har räknat och det blir för dyrt med däck första året så jag kör utanDu skall väl inte köra på fälgen heller![]()

Jag har räknat och det blir för dyrt med däck första året så jag kör utanDu skall väl inte köra på fälgen heller![]()
Men som Axxexs skriver tar det längre tid för en bra värmare att värma eftersom det sker långsamt. Tror inte 45 minuter räcker för att få även fälgen varm.
Jämför än motogp värmare(smi med motogp tryck bara dyrare) med dyrare
värmare så fattar ni snart.
Trådarna ligger mycket längre isär på gp sen är dom dåligt isolerade utåt
så den lilla mängden värmetråd som finns måste gå extremt varmt för att
hålla däcket 80 grader.Då kan ni tänka hur varmt det är vid tråden
förmodligen betydligt mer än vad som är hälsosamt för däcket.
Själv sänkte jag temperaturen till 70 istället för 79 och blev av med blånader.
Jag har hört lite olika, men de flesta säger 1-1½ timme om däcket är kallt.Det förstod jag men vad är längre tid 100 min?
Jag har hört lite olika, men de flesta säger 1-1½ timme om däcket är kallt.
Tiden beror väl på hur varmt det är från början. Om du startar med ett 33 grader varmt däck i augusti på Mugello så går det naturligtvis fortare att värma upp det än om man står i fyra grader och blåst en tidig aprilmorgon på Anderstorp.Vad jag hörde på denna http://www.youtube.com/watch?v=lQLj_V9r11A så vämer dom max 45 min i nödfall 30min.
Det jag vill ha sagt är väl hur dom värmer upp inte hur länge enl@alfa.
Även om jag inser att deras förutsättningar skiljer ljusår från glada amatörer som dig och mig.
Tiden beror väl på hur varmt det är från början. Om du startar med ett 33 grader varmt däck i augusti på Mugello så går det naturligtvis fortare att värma upp det än om man står i fyra grader och blåst en tidig aprilmorgon på Anderstorp.
Man borde ha något som mäter däcktempen.
IR-termomtetrar finns på Claes Ohlsson (?) för en dryg hundring. De ska vara mycket precisa. Fast det är nog som du säger, att ska man mäta så skall man mäta en bit in och inte på ytan.Enligt TL Racing som sköter Dunlops racingdäck så duger inte IR-termometrar utan man måste ha en nåltermometer som man sticker in en bit. Har ingen aning om hur man får tag på en sådan och vad de kostar.
IR-termomtetrar finns på Claes Ohlsson (?) för en dryg hundring. De ska vara mycket precisa. Fast det är nog som du säger, att ska man mäta så skall man mäta en bit in och inte på ytan.
En stektermometer är nog i grövsta laget. Annars är det bara att stryka över "Skinkstek" och skriva dit Pirelli SC1 istället![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |