Ok intressant! En liten filmsnutt om Motogp värmare inget direkt nytt men lite rolig ändå
http://www.youtube.com/watch?v=lQLj_V9r11A
Förra året köpt jag Greven MotoGP värmare. Jag fick blåflamiga mönster på däcken. Ringde och snackade med Greven; Enligt honom så är det ingen fara med blånaderna. Vad tror ni?
//cob
Det skrivs som sagt en del om det tidigare i tråden och att det skulle vara vanligt på Pirellis däck men frågan är om det inte är något fel på MotoGP-värmarna eftersom det bara verkar var de som ger de blå ränderna.Förra året köpt jag Greven MotoGP värmare. Jag fick blåflamiga mönster på däcken. Ringde och snackade med Greven; Enligt honom så är det ingen fara med blånaderna. Vad tror ni?
Du menar om de sitter för löst, eller?Jag får blåa ränder med mina Motrax om man inte är noggrann när man sätter på dem.
Ja, de har för mig åtminstone lite risig passform.2750965Du menar om de sitter för löst, eller?
Kanske kan vara det som är problemet med MotoGP-värmarna, dålig passformJa, de har för mig åtminstone lite risig passform.
Se Axxexs svar ovan.Förra året köpt jag Greven MotoGP värmare. Jag fick blåflamiga mönster på däcken. Ringde och snackade med Greven; Enligt honom så är det ingen fara med blånaderna. Vad tror ni?
Det blir ett blått mönster som syns direkt när man ta av däckvärmaren (samma mönster som trådarna i däckvärmarna) och som sedan brukar finnas kvar på däcket till viss del oavsett om det är varmt eller kallt.Är det någon speciell blå eller mönster ni syftar på som skulle vara problemet?
..samma mönster som trådarna i däckvärmarna.
Däck ska värmas "försiktigt" upp till sin arbetstemperatur. Är bl.a en skillnad mellan vissa som är "billigare" värmare att dom chockvärmer däcken. Vilket inte är bra. Att en däcksvärmare skulle vara bra för att dom blir jättevarma och får däcken varma snabbt på kort tid är helt fel!
Är samma åt andra hållet med att däck ska helst svalna av långsamt med för att vara bäst till nästa gång om man ska andvända dom fler gg.
Men som Axxexs skriver tar det längre tid för en bra värmare att värma eftersom det sker långsamt. Tror inte 45 minuter räcker för att få även fälgen varm.Kanske värmarna sitter på för länge ? mer än 45 min på full värme är väl inte att rek, en god grundregel är väl att när fälgarna känns varma är det tillräckligt lr ?
Men som Axxexs skriver tar det längre tid för en bra värmare att värma eftersom det sker långsamt. Tror inte 45 minuter räcker för att få även fälgen varm.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|