däckvärmare..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
håkan skrev:
vet inte, men om man sköter dom rätt o inte tar av dom från däcken innan man kopplat ur strömmen så ska de hålla bra.
Ja det är viktigt att plugga ur värmarna innan man tar av dom, vänta med att rulla ihop dom tills dom har svalnat, va försiktig så att inte värmetrådarna knäcks, förvara dom separat i en låda så att dom inte blir skadade.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
sandstream skrev:
Har klickat på annonsen till vänster men hittar inget :va
(Ett tips till Greven kan ju vara att man kommer direkt till den aktuella produkten när man klickar på annonsen, lär sälja mer.)

man får ringa o beställa den helt enkelt, han har den inte upplagd på hemsidan.
Han kommer lansera en ny hemsida till MC mässan, därför är väl den nuvarande mer eller mindre underhållen...

sandstream

Guest
GSXR1100R skrev:
Ja det är viktigt att plugga ur värmarna innan man tar av dom, vänta med att rulla ihop dom tills dom har svalnat, va försiktig så att inte värmetrådarna knäcks, förvara dom separat i en låda så att dom inte blir skadade.
Ställer man in dem på en lägre temperatur när man kommer in i depån igen om man ska ut igen om tex 1 timme, typ underhållsvärme?
håkan skrev:
man får ringa o beställa den helt enkelt, han har den inte upplagd på hemsidan. Han kommer lansera en ny hemsida till MC mässan, därför är väl den nuvarande mer eller mindre underhållen...
Okej :tummenupp

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Neutral skrev:
Men var det inte flera som haft problem med dem direkt. Anneli t ex eller var det ett annat märke? :va
håkan skrev:
vet inte, men om man sköter dom rätt o inte tar av dom från däcken innan man kopplat ur strömmen så ska de hålla bra.

Jag var inte ovarsam med mina precis :7peta
Till råga på allt brände mitt exemplar hål på sig när de satt på däcken, bara glad att Tobbe var där och märkte att det började ryka, samt att det fanns en (två) snäll a-förare som ville låna ut sina extra :Bugar
Som sagt kanske jag fått ett måndagsexemplar, jag vet att de fungerar för andra, men jag kan inte påstå att jag rekommenderar dom och kommer troligen inte använda dom igen.

(däremot kommer Tobbe köpa ett par om jag inte minns fel :) )

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
sandstream skrev:
Ställer man in dem på en lägre temperatur när man kommer in i depån igen om man ska ut igen om tex 1 timme, typ underhållsvärme?

inte ställa ner, de ska ju hålla sina 80 grader (eller vad det nu är)
Så det är bättre om man har håller däcket varmt den där timman istället för att låta det svalna.
Så har jag fått för mig det hela iallafall...

//håkan

sandstream

Guest
håkan skrev:
inte ställa ner, de ska ju hålla sina 80 grader (eller vad det nu är) Så det är bättre om man har håller däcket varmt den där timman istället för att låta det svalna. Så har jag fått för mig det hela iallafall...
Okej :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Blir det något gruppköp då eller kommer alla att köpa av Greven? Blir ju mindre konkurrens då när era hojar brinner upp. :hihi

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Neutral skrev:
Blir det något gruppköp då eller kommer alla att köpa av Greven? Blir ju mindre konkurrens då när era hojar brinner upp. :hihi

Jag hoppas på ett gruppköp, Känns för osäkert med motogp värmarna.Då går jag hellre upp en prisklass för att hitta nått lite bättre.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
P@trik skrev:
Jag hoppas på ett gruppköp, Känns för osäkert med motogp värmarna.Då går jag hellre upp en prisklass för att hitta nått lite bättre.
Ja, precis. 1800 eller 2500 är väl inte hela världen. Däremot är jag inte beredd att betala 6000 för Bandit, man kanske klämmer av en värmeslinga i dem ändå, vem vet. Jag vill ha SMI Digital eller Diamond, de verkar ok i mitt tycke.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Neutral skrev:
Ja, precis. 1800 eller 2500 är väl inte hela världen. Däremot är jag inte beredd att betala 6000 för Bandit, man kanske klämmer av en värmeslinga i dem ändå, vem vet. Jag vill ha SMI Digital eller Diamond, de verkar ok i mitt tycke.

Kan starkt rekommendera PD-warmers som DP #70 kränger.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Jag tycker inte moto-GP värmarna känns som bra värmare, utan nåt som man försöker sälja genom att använda sig utav motoGP-tm.
dessutom finns ju dom att köpa på eracing.se för ynka 1700kr.
Diamond värmarna tänket jag iaf köra med nästa år!

det var allt.
Bivven

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
DreeTman skrev:
Låt bara allt bli klart med gruppköpet som jag redan har igång så fixar vi det. :tummenupp

Låter bra, vill gärna ha värmare så fort som möjligt.

Orkade inte vänta längre, redan beställt av eracing...

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
P@trik skrev:
Börjar dra ut på tiden, väntar nån vecka till men sen orkar jag inte vänta längre.
Samma här. Kollade med Dreetman och han vill göra klart gruppköpet med clipon först men nu är det bara fyra veckor kvar till premiären på Sviestad.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning