däckvärmare..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gixxer 1000 skrev:
Om jag inte minns fel så var det ngn (du) som för inte så länge sedan sa att "jag köper ALLT från USA det är mkt billigare??
Nu ska du sätta dig över alla andra och bestämma vart man ska handla ifrån, MKT dåligt. Du låter som den värsta råsosse eller kommunist som tror att man kan styra marknadskrafter.

Jag är kommunist samt råsosse. Jag älskar att bossa över alla lättlurade j-vlar på detta forumet. HAHAHA. :rolleyes:

suck du får det till vad du vill att det ska vara. pajas

kan du inte komma med något bättre än sådant kommer jag med samma svar tillbaka.

//Edit: förövrigt så vad du refererar till handlar troligen om rena R1-delar, som inte går göra gruppköp på för att göra billigare.

Nu på sistone har faktiskt vanliga MC-delar i sverige blivit lite billigare, så det inte längre blir äckelbilligt (i jämnförelse) att handla i USA.

äh, vad irriterad jag blev på dig. Fattar inte vart du kom in i bilden för att komma med ett sådant knivhugg i ryggen. Schyst i depån, på nätet en smutskastare? jaja. Då vet jag iaf.

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nu är folk och bråkar om gruppköp igen. Sicken röra ni kan få till det.
Swedie, ett litet tips kan vara att strunta i att få "sverigemarknaden att blomma". Ska du bry dig om firmor i Sverige så gör det på rätt grund, dvs om du kan få spons av dom. Låt inte röran med minimotos och annat junk avskräcka dig.
Jag tycker väl inte det är så jättebra att trådar tas bort för att det handlar om köp från "fel" firma men det är väl ett problem du får handskas med.
Sen tycker jag att du ska läsa karris inlägg igen, jag tycker du överreagerar en smula. Men det är inte mitt problem ifos.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Köper gärna värmare, råkade visst ge bort mina gamla!

Nya saker är dessutom väldigt kul.

Köper dock hellre Bandit för 5-6.000 än skräp för en 1.000-lapp.

Diamond kanske man skulle testa trots allt!

@Swedie - Vi gillar dig som du är - Puss o kram

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Swedie skrev:
Själv är jag långt från gjord av pengar och vill självklart ha allting till så billigt pris som möjligt. Men känner ändå ett ansvar att gynna svensk marknad.

Jag väljer lätt att stoppa ett gruppköp om det handlar om t.ex 1800kr från utlandet när en svensk handlare kanske tar 2100kr genom gruppköp.

De svenska handlarna är i många fall helt ute o cyklar (det gäller definitivt endast MC marknaden, utan de flesta andra också).

Om en handlare i UK tar 1000-1500kr mindre för ett par däckvärmare än vad den billigaste handlaren i Sverige kan ge så är ju nånting fel (samma produkt).

Men Greven är aldrig omöjlig att ha med att göra, han vet vad det handlar om dessutom.
Om jag nu inte redan hade tex däckvärmare skulle jag gärna köpa från Greven.

Han finns "alltid" på plats på tävlingarna om nåt skulle va fel på grejorna.
Mycket bra service, tycker jag då...

//håkan

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag är klart intreserad av ett gruppköp av däckvärmare, säsongen har aldrig slutat :tummenupp

Gärna i början av januari...

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Swedie skrev:
Jag är kommunist samt råsosse. Jag älskar att bossa över alla lättlurade j-vlar på detta forumet. HAHAHA. :rolleyes:

suck du får det till vad du vill att det ska vara. pajas

kan du inte komma med något bättre än sådant kommer jag med samma svar tillbaka.

//Edit: förövrigt så vad du refererar till handlar troligen om rena R1-delar, som inte går göra gruppköp på för att göra billigare.

Nu på sistone har faktiskt vanliga MC-delar i sverige blivit lite billigare, så det inte längre blir äckelbilligt (i jämnförelse) att handla i USA.

äh, vad irriterad jag blev på dig. Fattar inte vart du kom in i bilden för att komma med ett sådant knivhugg i ryggen. Schyst i depån, på nätet en smutskastare? jaja. Då vet jag iaf.

Jag sa att du LÅTER som en råsosse, inte att du är en. Det anser jag inte vara ett knivhugg i ryggen. Jag har inte förväntat mig att vi ska tycka lika om saker o ting däremot att man ska kunna utrycka dom. Det blev väl lite tillspetsat för att budskapet skulle gå fram ordentligt. I den positionen som du sitter kan du nog räkna med att bli granskad o kritiserad, av dom som törs.
Förövrigt är det du själv som sagt att du handlar allt i USA, och råder oss att stödja svenska handlare, det blir lite hyckleri över det hela.
Jag har själv goda relationer med svenska handlare som jag handlar 95% av allt jag köper. Men det gör jag av anledningar som : personliga relationer, service, reklamationsmöjligheter, närhet-snabbhet osv. Det finns nog inte många som handlar av svenska handlare för att stödja dom, det är i första hand den egna plånboken som styr, därefter andra värden som jag nämde.
Jag har själv som handlare blivit utsatt för paralellimport och det man kan göra är att bli så bra så att folk handlar av en pga man har snabbhet- i lager-service-generös med reklamationer etc etc. det kommer alltid att finnas dom som handlar billigt, bara ser till priset, det är upp till handlaren att visa att han är ett bättre alternativ. Men att stödja nej, det tror jag inte på.

PS. Förövrigt är du också schyst i depån, men vi kan väl försöka hålla isär person och åsikter, så kan vi nog fortsätta att ses där.

MC Doktorn

Guest
Gixxer 1000

Marknaden är ju du och jag det är väl bara att köpa dina däckvärmare på Ebay om det inte passar med det här gruppköpet via Svensk handlare.
Om dom inte är konkurranskraftiga så förlorar dom kunder.

Om ser dig omkring förstår du nog att det finns ett tryck att gynna den Svenska marknaden, rätt eller fel? jag anser att man har en valfrihet.

Personligen betalar jag gärna några 100 xtra av någon som jag erbjuda garanti och en person jag kan vända mig till.
Nästa gång kanske han kan erbjuda mig ett grymt bra pris på däck eller dyl.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, delade åsikter här. Och att dra in ett citat från mig i diskussionen där jag säger att jag köper allt från usa kändes mer som ett sätt att få mig att se dum ut i situationen.

Jag har valt att försöka gynna svensk marknad i första hand, men får skit för det nu. Mitt mål var att i första hand söka hos ett svenskt företag för att ordna ett gruppköp. Sedan om företaget i sig inte bjuder på en speciellt bra deal, att man går vidare till nästa företag. Och till sist om det verligen behövs, att man går utomlands där garantier/service m.m på sätt o vis försvinner.

Jag trodde mig valt ett moraliskt bra val som kan vara bra för alla i slutändan. Men men, känns lite som att simma i motströms.

Jag blir dragen åt alla håll och kanter. Företag drar i mig, kunder drar i mig och vill att jag ska göra som dom säger. Inte så lätt kan jag säga.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Jag blir dragen åt alla håll och kanter. Företag drar i mig, kunder drar i mig och vill att jag ska göra som dom säger. Inte så lätt kan jag säga.
En lösning kanske kan vara att du släpper alla typer av gruppköp fritt här på SH eller förbjuder dem helt. Då slipper du ta ställning varje gång.
Jag vet att det är en svår balansgång men klara regler gynnar alla.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nej, släpper inte löst helt. Vill gärna att de annonsörer som är på SH ska gynnas.

Men vill inte stoppa dem helst heller. För gruppköp är bra.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Swedie skrev:
gruppköp är bra.
Håller med dig där, och är gärna med o handlar.
Dock hellst inte de allra billigaste, lägger hellre lite extra och kommer upp en nivå tex lite sugen på mer info om SMI digital (nån som sett dem IRL)
Men som sagt skriver gärna upp mig om det blir något köp. :)

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Gruppköp

Håller med dig Swedie satsa på svenskt inte för sponsorerna men för att det
är lättare om det blir något strul med grejerna plus garanti.
Och satsa på kvalite inte lägsta pris.
Roligt att det blev en gruppköps tråd lade in iden på förslags sidan för
länge sen men du hade säkert tänkt på det tidigare.
Kan du inte dra igång ett gruppköp på däck inför racesäsongen 2006
Racetech och supercorsa.

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
R1Lillen skrev:
vart köper man bra å billiga däckvärmare??
Köp i Sverige och köp svensktillverkat. :hördu Då är det lätt att ringa direkt till tillverkaren om du inte är nöjd. Mina är nu använda en sesång och inget att klaga på. :tummenupp

Bifogat

• tyrewarmer.jpg
    tyrewarmer.jpg
    21.1 KB · Visningar: 142
Last edited by a moderator:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Hitecfrollo skrev:
Håller med dig där, och är gärna med o handlar.
Dock hellst inte de allra billigaste, lägger hellre lite extra och kommer upp en nivå tex lite sugen på mer info om SMI digital (nån som sett dem IRL)
Men som sagt skriver gärna upp mig om det blir något köp. :)

Jag har redan köpt, köpte av Greven Skönt med Garanti och dessutom på plats när man behöver det. :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Neutral skrev:
Nu är det januari. Händer det något med gruppköpet? :)

behövs det verkligen nåt? Grevens MC säljer ju för 1795:- ... med 1 säsongs garanti dessutom... sen att han är på plats under tävlingarna gör ju inte saken sämre direkt...

//håkan

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
håkan skrev:
behövs det verkligen nåt? Grevens MC säljer ju för 1795:- ... med 1 säsongs garanti dessutom... sen att han är på plats under tävlingarna gör ju inte saken sämre direkt...

//håkan
Men var det inte flera som haft problem med dem direkt. Anneli t ex eller var det ett annat märke? :va

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Neutral skrev:
Men var det inte flera som haft problem med dem direkt. Anneli t ex eller var det ett annat märke? :va

vet inte, men om man sköter dom rätt o inte tar av dom från däcken innan man kopplat ur strömmen så ska de hålla bra.
Om man sköter dom rätt så "ska" det inte va några problem, men som brukligt så är det väl "you get what you pay for"...

och.. får man trots att man skött dom rätt problem med dom så ger greven garanti på dom, 1säsong

Last edited:

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
håkan skrev:
... så är det väl "you get what you pay for"...

Exakt.

Av lågbudgetvärmarna så har vissa haft problem med MotoGP men tror nog att Öjje fått varma däck utan problem med sina MotoGP. De Motraxvärmare som vi köpt har vad jag hört också fungerat bra. Det var tillverkningsfel på ett par set men dessa fick vi byta ut så inga problem där inte.

Ett problem jag sett med lågbudgetvärmare, första värmningen på dagen är oftast inget problem men när vi pratar varmhållning mellan körpass har jag sett att det blivit en del "hot-spots". Hur detta påverkar däcken har jag inte en aningom.

/Peter

Last edited:

sandstream

Guest
håkan skrev:
Har klickat på annonsen till vänster men hittar inget :va
(Ett tips till Greven kan ju vara att man kommer direkt till den aktuella produkten när man klickar på annonsen, lär sälja mer.)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning