däckvärmare..

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jodå
Swedie skrev:
Greven MC ringde just upp mig och ville berätta att han kan erbjuda MotoGP-däckvärmare för 1800kr (+frakt inom Sverige). Är det av intresse? Han kunde lägga beställning väldigt snabbt. Och kan även ge garanti på så sätt att om de går sönder (naturligt) så byts de ut direkt.

Jag är intresserad :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
björn.e skrev:
Låter vettigt, nu är jag ju viserligen inte intresserad för än jan/feb men endå :tummenupp

björn

Han kan nog säkert erbjuda samma pris då som nu så länge du signar upp dig som intressent på listan som skapas i det nya gruppköpsforumet. Det hela sköts genom mig, men kan organiseras av annat företag. Jag är endast mellanhand.

När gruppköpsperioden är över tar jag den samlade listan med namn, antal orders m.m till det företag som tillhandahåller erbjudet.

Fast först vill jag höra hur intresset är.

Last edited:

sandstream

Guest
Jag är fortfarande intresserad, oavsett märke, om priset är bra.

Angående att företag hör av sig och vill att Swedie ska stoppa gruppköp så får jag rysningar längs hela ryggen och tänker på hur det var i min egen bransch, hemelektronik, för bara ett par år sedan (och till viss del fortfarande).
I Sverige sitter ett antal företag och tycker att vi konsumenter ska betala mer för en produkt bara för att den säljs av ett svenskt företag.
De måste inse att deras priser måste sänkas och att de måste ge ett mervärde för kunden på något sätt.
Tyvärr så förekommer det ständigt ett spel bakom kulisserna där svenska generalagenter lever på lånad tid, handlar via bulvaner för att stoppa importen osv.

@Swedie: Jag tycker att du ska lägga ut info om vilka som är på dig, då lär de tystna illa kvickt!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte stoppa gruppköp, men gynna Svensk marknad mer! Vilket jag inte ser som något fel. Jag har inte fått hot. Det är bara att jag fått det önskat. Sporthoj.com är så pass stor sida nu att gruppköp härigenom seriöst begränsar marknaden en hel del för kanske mer seriösa affärer som livnär sig på att sälja MC-delar. Något jag inte vill stå bakom. Jag vill se svensk marknad blomma.

Och jag hatar oxå de som driver upp priset helt i "onödan" för att bara tjäna pengar. Ser jag att det är anledningen bakom kontakten med mig så lägger jag på luren. Men så har det iaf inte varit hittills bland de som kontaktat mig.

Jag lägger inte ut namn. Det är att smutskasta. Inte min stil.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Swedie skrev:
Greven MC ringde just upp mig och ville berätta att han kan erbjuda MotoGP-däckvärmare för 1800kr (+frakt inom Sverige). Är det av intresse? Han kunde lägga beställning väldigt snabbt. Och kan även ge garanti på så sätt att om de går sönder (naturligt) så byts de ut direkt.

och hur funkar dom har väl fått en del Kritik här på forumet

Edit: varför ge sig vi kan ju faktiskt påverka dom svenska priserna som sagt en del av våra handlare här hemma i sverige tar rediga överpriser på det mesta i racing och mc väg så om jag förstår rätt så försöker dom tysta dej vilket är för jävligt

tycker vi ska locka lite utlänska företag till sverige iställe då pressas nog priserna

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gör jämnförelser med utlandet och Sverige. Så får vi se hur det verkligen ligger till.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Jag vill se svensk marknad blomma.
Jag lägger inte ut namn. Det är att smutskasta. Inte min stil.
Jag vill också att det ska gå bra för Sverige men inte på ett konkurrenshämmande sätt.
Vi i Sverige vill ju gärna exportera produkter och tjänster till andra länder men vi gillar inte när det importeras.
Sverige kommer alltid att kunna ta lite mer betalt av svenskar men blir det för stora skillnader ser jag ingen anledning till att gynna svenska företag.

Jag tycker inte att det är att smutskasta att lägga ut info om det skulle vara någon som är otrevlig mot dig.

Men nog med OT :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är ingen som varit otrevlig mot mig. Jag lägger mig inte heller direkt för sånt här. Tycker bara det som sagts varit värt att lyssna på. Det är alltid konsumenten det är mest synd om eller?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Swedie skrev:

Definitivt intresserad!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dessa MotoGP-värmare är billiga och behöver behandlas med varsamhet. Dyrare däckvärmare för 4000kr har en helt annan kvalite och klarar mer stryk. Men som rookie och någon som inte satsar på att det ska hålla i evigheter, kan utan problem köpa dessa och vara glad.

Och garantin oxå där om de går sönder av naturlig orsak, så får du nya.

Jag får INGET ut av det här. Vill bara hjälpa till och försöka få till så att svensk marknad hjälps lite.

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
.......
Swedie skrev:

Ok.
Men vad har han för ordinarie pris på dom då?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
bra fråga faktiskt. Osäker just nu på om det var så bra pris. Grupp ska ändå vara SÅ BRA PRIS SOM MÖJLIGT UTAN KONKURS :D och 1800kr säljer faktiskt W-motoracing.se dom för utan att behöva ett "gruppköp". Så jag avvaktar nog detta tills erbjudande om bättre pris inkommer.

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
.......
Såg att w-motoracing hade Moto-gp däckvärmare, om det är dom som menas.
Låg på 2195:-.

SMI digital ligger ju på 2900:- per sats ordinarie, nu 2465:-.
Jag har ett bud från ett ställe på 2000:- per sats.
Man får ju kolla hur stor differansen är mellan det priset man kan få utan gruppköp mot de vi kan få genom ett gruppköp.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det florerar så mycket märken att man blir helt :confused: . Är det någon som har något att säga om de där MotoGP? I en annan tråd dissades ett par märken som klart undermåliga, var MotoGP ett av dem? Hittar inte tråden.

För mig är det viktigare att köpa rätt produkt till ett bra pris än att köpa fel produkt till ett bättre pris.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Förhoppningsvis tillåter Swedie detta men jag (E-racing) kan erbjuda er följande:

Diamondvärmarna: 2000-2100:- (då skickar jag med svenska kontakter från Nea)
Moto-GP värmarna: 1300:- ( Kan även bli lite billigare beroende på frakt till Sverige)
Sparco's värsting värsting med ställbar temperatur på båda sidor av däcket: ca 6000:- :)

Kommer dock bara ställa upp på ett av dessa märken och en gång. Kan ni få nått av dem billigare någonstans... KÖP! :)

Obs... vissa förkortade garantier osv kan komma på tal då jag inte har någon marginal att täcka det med.

mvh Calle.

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
.......
DreeTman skrev:
Förhoppningsvis tillåter Swedie detta men jag (E-racing) kan erbjuda er följande:

Moto-GP värmarna: 1300:- ( Kan även bli lite billigare beroende på frakt till Sverige)
Sparco's värsting värsting med ställbar temperatur på båda sidor av däcket: ca 6000:- :)

Kommer dock bara ställa upp på ett av dessa märken och en gång. Kan ni få nått av dem billigare någonstans... KÖP! :)

Obs... vissa förkortade garantier osv kan komma på tal då jag inte har någon marginal att täcka det med.

mvh Calle.

Låter ju bra. :)
Men är dom E-märkta? Eller va de CE-märkning som behövdes?
Var väl nån incident på Gelleråsen har jag för mig.
Kom att tänka på det nu.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
the_wall skrev:
Låter ju bra. :)
Men är dom E-märkta? Eller va de CE-märkning som behövdes?
Var väl nån incident på Gelleråsen har jag för mig.
Kom att tänka på det nu.

finns det någon märkning som säger något nu för tiden? CE kan väl vilken tillverkare som helst skriva dit på sina prylar utan kontoll om jag inte mins helt fel.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
DreeTman skrev:

mvh Calle.

Kan väl inet va opratisk i den här frågan efter som e-racing ställer upp för mej..men jag tycker det låter som ett bra alt iaf så som jag ser det ett par Dimond är nog helt klart värt dom pengarna änndå 1200 W och är bevisade att dom funkar kanon

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Swedie skrev:
Själv är jag långt från gjord av pengar och vill självklart ha allting till så billigt pris som möjligt. Men känner ändå ett ansvar att gynna svensk marknad.

Jag väljer lätt att stoppa ett gruppköp om det handlar om t.ex 1800kr från utlandet när en svensk handlare kanske tar 2100kr genom gruppköp.

Om jag inte minns fel så var det ngn (du) som för inte så länge sedan sa att "jag köper ALLT från USA det är mkt billigare??
Nu ska du sätta dig över alla andra och bestämma vart man ska handla ifrån, MKT dåligt. Du låter som den värsta råsosse eller kommunist som tror att man kan styra marknadskrafter.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning