Där LIGGER min nya Hayabusa.

Status
Ej öppen för fler svar.

Str3 R

Guest
Jag använder fyra spännband, när jag surrat fast hojen i släpet eller skåpet så kan man köra med bredställ och över gupp i fart utan att det lossar och far omkring (typ). Hoppas det löser sig även om jag tror att firman inte tar på sig ansvaret.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Många som tycker att man får skylla sig själv som låter någon annan spänna fast hojen...någon som jobbar med hojar och förmodligen har lastat ett antal hojar!

Den personen som inte vet hur man spänner fast hojen och ber handlaren om hjälp efter att ha köp sin hoj då? Få denne också skylla sig själv eftersom någon annan spände fast hojen? Eller gäller det bara dom som kan spänna en hoj som får skylla sig själv...?

Ja, sen är man ansvarig för sin egna last, att den transporteras på ett trafiksäkert sätt!! Det har inget med skador på lasten att göra, som en säljare garanterat att det inte skulle bli.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
enkelt hjälpmedel för fastsättning av hoj på släpvagn lite reglar skruv och skruvdragare

 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"Lätt hänt" - Som Linda Rosing sade.

Jag kan nog anse att butiken bör ta ett moraliskt ansvar, det är trots allt dem som fuckat upp. Dock har de ingen som helst PLIKT att göra det, din last - ditt ansvar.

Jag tror som någon sa att en kompromiss är det mest rätta. Betala nettopriset och gör jobbet själv. Då slipper du dessutom 60 mil ToR.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Är det inte lite pinsamt att så många sporthojåkare (i denhär tråden i alla fall) inte vet hur man spänner fast en motorcykel på ett släp?

Att ta några spännband extra är inte lösningen om man är osäker. Kanske läge för en minikurs? Idé till kommande mc-mässor om inte annat. :glömdet
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
så här gjorde jag med min busa..

satte ett spännband på vardera gaffel fram... och ett på vardera sida på svingen bak.. drog åt till den satt stadigt...

framhjulet låg fast mot släpkärran och busan gunga fritt... det gick bra från örebro till e-tuna.. enda kunde väl vart att jag satt nått som låste framhjulet bättre..

trist att din la sig.. självklart så provsatt vi den några ggr under färden.. =)))
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Överkurs.
Räcker ju med två korta reglar på var sin sida längs med framhjulet.

Två spännband. Idiotsäkert.

Överkurs! Kanske det, men enkelt och idiotsäkert:tummenupp

(Föresten var fäster du dom 2 korta reglarna så den inte glider i sidled?)
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Och det är såna som du ingen handlare vill ha heller!! ... Och kan förstå att ditt förstånd är mycket litet i din värld! :finger


Jaha, hur är jag som kund??

Syftet var inte att sprida skit om en specifik affär, utan för att klargöra att skillnaden mellan att behålla kunder och förlora dem kan handla om hur man bemöter dem, samt löser ev problem som uppstår.

Men spännande att det krävdes (läs räckte) ett inlägg som mitt för att få ett :finger från dig. Arbetar du som säljare?
 
Last edited:

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
enkelt hjälpmedel för fastsättning av hoj på släpvagn lite reglar skruv och skruvdragare


Så där har jag också spänt fast mina hojar när jag har dragit dom på släp eller i buss.

När man bor i Norrland så vill man vara säker att hojen står kvar, vägarna är inte direkt jämna här uppe.

Jag citerar en Smålänning på sitt första besök i Västerbotten.
"Fan, ni har ju kälskott som berg" :hihi
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Jaha, hur är jag som kund??

Syftet var inte att sprida skit om en specifik affär, utan för att klargöra att skillnaden mellan att behålla kunder och förlora dem kan handla om hur man bemöter dem, samt löser ev problem som uppstår.

Men spännande att det krävdes (läs räckte) ett inlägg som mitt för att få ett :finger från dig. Arbetar du som säljare?

Du ser ju bara här hur du är som KUND "Jaha, hur är jag som kund??":huvet Vill inte bli tillrättavisad,men du vet ju bättre än någon annan eller hur! Svider det eller? Jag kan tro att du är en "besserwisser" som står sig över alla andra. Du har inte tänkt på att den du möter inne i affären också är en KUND och varför i hela världen skulle han vara arrogat just mot dig?

Och precis som du är inne på BEMÖTANDE du kanske ska rannsaka dig själv och komma ner från pedisdalen och sluta att titta ner på människor som jag uppfattar dig att du gör!

Behandla människor som du själv vill bli behandlad, har du det med dig så kommer du att komma långt. Och du försök att använda det du har mellan axlarna :tummenupp
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Du ser ju bara här hur du är som KUND "Jaha, hur är jag som kund??":huvet Vill inte bli tillrättavisad,men du vet ju bättre än någon annan eller hur! Svider det eller? Jag kan tro att du är en "besserwisser" som står sig över alla andra. Du har inte tänkt på att den du möter inne i affären också är en KUND och varför i hela världen skulle han vara arrogat just mot dig?

Och precis som du är inne på BEMÖTANDE du kanske ska rannsaka dig själv och komma ner från pedisdalen och sluta att titta ner på människor som jag uppfattar dig att du gör!

Behandla människor som du själv vill bli behandlad, har du det med dig så kommer du att komma långt. Och du försök att använda det du har mellan axlarna :tummenupp

Vad sägs om arrogant (otrevlig) och piedestal (fotstället för en staty, byst, vas) :)
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Och precis som du är inne på BEMÖTANDE du kanske ska rannsaka dig själv och komma ner från pedisdalen och sluta att titta ner på människor som jag uppfattar dig att du gör!

Titta ner på människor?? :confused:
Jag har själv arbetat som säljare och anser att då ett problem/missförstånd uppstod tjänade jag på att anstränga mig lite extra för att lösa det, då vann jag kundens förtroende och det vann jag på i längden.
Det handlar inte om att plocka ner månen...

Jag missar kopplingen med att jag anser att ett bra bemötande är viktigt från säljares sida till att jag ser ner på människor.
Det är väl klart att kunder också ska bete sig som folk!
Sunt förnuft bör väl alla ha.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fasligt vilket tjötande det är. Om man ber nån spänna cykeln för att man är osäker själv så har givetvis den som spänner cykeln ett visst ansvar. Frågan är nu hur löser man det problem som uppstått. Jag för min del anser att ansvaret ligger 50/50
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Denna tråden visar på hur man inte bör uppträda. Bemöt andra som du själv vill bli bemött så hade vi haft en annan värld.

Tråden stängs nu oxå då den spårat ur.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Palija meddelar: "affären kompenserade mig med en ny Shoei Hjälm."

Tråd fortsätt stängd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top