Då har man gjort bort sig igen..

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Ugluk skrev:
Länsman ryckte lappen kl 19:56 i kväll.
Övade starter vid en serie rödljus på Tycho Hedéns väg här i Uppsala. En civilbil låg visst bakom och dom mätte upp en snittfart på 102,9 km/h på 70-sträckan. Fan vad dum man kan känna sig.

Ok, bring it on..

ber att f[ beklaga den starka h;gehanden...

/)P)/

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Du har mitt största medlidande. Så här i början på sessången och allt, usch. Förstår att det måste kännas skitjobbigt. Det värsta av allt är att man inte kan skylla på någon annan heller. Och krasst sett så skulle bara polisen stå på rätt ställe så skulle man torska lappen varje gång man är ute och kör.
Håll hoppet uppe, två månader går fort. Och givetvis kommer vi se till att du kommer ut till Lunda, på ett eller annat sätt!!!

/Martin

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Oj, en så kallad moralkärring har blitt av med lappen, går det verkligen? ;)

Skämt å sido, jag lider med dig.
Och så grattar jag dig till knodden som ska komma! :tummenupp

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
John skrev:
Oj, en så kallad moralkärring har blitt av med lappen, går det verkligen? ;)
Jovisst, men lägg också märke till att jag aldrig rackat ner på hastighet, bara omdömeslöshet.. :rodnar
Skämt å sido, jag lider med dig.
Och så grattar jag dig till knodden som ska komma! :tummenupp
Tackar tackar! *stolt* :cool:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
M:et skrev:
<snip>
Och givetvis kommer vi se till att du kommer ut till Lunda, på ett eller annat sätt!!!

/Martin
Tackar. Jag övervägde en stund att hyra släp och låta tjejen skjutsa ut mig och hojen, men det skulle nog öka förväntningarna på mina resultat helt i onödan.. :D
En så slö trailerqueen skulle nog kännas dumt. Får se om jag kan rota fram någon torsdagschaffis.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Ugluk skrev:
Länsman ryckte lappen kl 19:56 i kväll.
Övade starter vid en serie rödljus på Tycho Hedéns väg här i Uppsala. En civilbil låg visst bakom och dom mätte upp en snittfart på 102,9 km/h på 70-sträckan. Fan vad dum man kan känna sig.

Ok, bring it on..

Ajajaj....Verkligen tråkigt, precis så här började jag min förra säsong....inte roligt....Fan va precis då, 101 km/h går gränsen för lappen....Bit ihop...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vad trist att bli av med lappen.. :(
Jag som hade sett fram emot några race mot din hoj vid Lunda såhär i början på sommaren. ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Segt, med hoj är det bara att vänja sig..
3xKörkortsförlust här.. tror jag minns varför jag ville köra bana istället :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Verkar som månka civilbilar/hojar är ute och snor körkort...fram tills när jag läste det här för första gången visste jag inte at det vanns civila fordon ens :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jaha, där brukar det ju kunna gå bra jäkla mycket fortare än 70 ja... Har hört om folk - ja vänner till mig förresten - som kört säkert en bit över 160 mellan rödljusen där nästan varje dag och slalom mellan bilar och allt - visserligen på ett säkert och fint sätt, men inte lagligt alls, nejdå...

Fast en civilare skulle aldrig kunna haka på i det tempot egentligen, så när ett bra tillfälle närmar sig, kan man svänga ner via diket och komma undan - har jag hört.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
TomK skrev:
Jaha, där brukar det ju kunna gå bra jäkla mycket fortare än 70 ja... Har hört om folk - ja vänner till mig förresten - som kört säkert en bit över 160 mellan rödljusen där nästan varje dag och slalom mellan bilar och allt - visserligen på ett säkert och fint sätt, men inte lagligt alls, nejdå...

Fast en civilare skulle aldrig kunna haka på i det tempot egentligen, så när ett bra tillfälle närmar sig, kan man svänga ner via diket och komma undan - har jag hört.

Allt detta är förstås rykten? :rolleyes:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Dez skrev:
Verkar som månka civilbilar/hojar är ute och snor körkort...fram tills när jag läste det här för första gången visste jag inte at det vanns civila fordon ens :confused:
Ja, dom j******* är på hugget nu när det är vår i luften :mad: , dom försöker nog sänka "olycksstattistiken" :rolleyes:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Ugluk skrev:
Fan vad dum man kan känna sig.

Ok, bring it on..

Jag ska vara snäll mot dig för en gångs skull :fakta

Det är bara att beklaga... :(
Det är ju otroligt lätt hänt... fel plats vid fel tillfälle

hoppas att du få tillbaka lappen snart.....

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Krattan skrev:
öhh, en styvdotter på 9år. Heter det så?

//Anders

Det räknas inte, när man väntar barn så händer det konstiga saker i hjärnan, vänta å se :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Krigge skrev:
Konstigt att ingen påpekar att det faktiskt var vansinne att framföra fordonet i denna livsfarliga hastighet samt att polisen inte är dum utan gör honom en tjänst samt bla bla bla bla bla...................
Moralmaffian sparkar inte på dom som ligger, Ugluk är dessutom själv en moralkärring utan dess like, visst kunde han ha smitit och kanske klarat sig, men tänk om Haffa hade torpederat honom och han hade skadat sig och ev andra trafikanter, att smita ibland en massa rödljus är inte så smart, kom in i matchen nu.

Felet med dagens generation är att ni är uppväxta med dataspel, när man klotar i GP 500, Motocross madness och liknande spel så gör det inte ont alls, man kan dessutom trycka på new game och köra en repa till utan att skada sig mer än mentalt.

I verkligheten finns inte start new game knappen :fakta

/Vassego å skölj

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM