Då har man gjort bort sig igen..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dee_cati skrev:
Ursäkta mig, men är det rött och ingen kommer så brukar jag försiktigt smita förbi, dumt enligt många kanske. MEN bara när det är helt fritt och inte i en korsning där andra ska ut på min väg eller dylikt....

/rödljusvägraren

Jag såg på din signatur att du saknar hoj nu, då är det ok, man får GÅ mot röd gubbe :D

/I.Roni
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
GSXR1100R skrev:
Jag såg på din signatur att du saknar hoj nu, då är det ok, man får GÅ mot röd gubbe :D

/I.Roni

Hehe, ok 1-0 till dig..... Men det var ju bilkörningen jag iofs talade om först och främst, när jag sitter på hoj så finns det väl inga trafikregler!?
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Ugluk skrev:
Det handlar som du säkert förstår inte om mod, utan om principer och uppfostran. ;)
Så talar en man vars uppfostran bara lärt honom att man inte FÅR (köra mot rött), men inte VARFÖR man inte får. ;)

Jaja, beklagar det med körkortet.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dee_cati skrev:
Hehe, ok 1-0 till dig..... Men det var ju bilkörningen jag iofs talade om först och främst, när jag sitter på hoj så finns det väl inga trafikregler!?

Jag har fått min nya räcer idag, ett fullblod på 145 slangpållar, jag ska ut i natt och köra, men först ska jag supa lite så jag vågar köra, banräcers har ju inget lyse, men inne i Malmö så är det massor av gatlysen, tur att man har Night vision på DV kameran, här ska slangas och inte fan ska jag ha hjälm på mig heller, jag har ju sett på video hur mina Amerikanska hjältar nästan alltid klarar sig, om jag råkar köra över en panchis så gör jag ju samhället en tjänst, en parasit mindre för staten att försörja.

Ja detta kunde ha varit jag för 10 år sedan, visst va jag cool :tummenupp
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
rerell skrev:
Så talar en man vars uppfostran bara lärt honom att man inte FÅR (köra mot rött), men inte VARFÖR man inte får. ;)

Jaja, beklagar det med körkortet.
Helt rätt, och så är oftast fallet med uppfostran. Alla VARFÖR får man söka svaren på själv samtidigt som man sorterar upp sin uppfostrans beståndsdelar i "för mitt bästa"- "föräldrarnas bästa"- högar och omprövar.
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Du vet att jag också lider med dig.. har ju vart med om samma sak själv.. dock med bilen.
som tur var så var ju min körkortslösatid slut 6:februari .

hoppas du klarar 2 månader utan körkort nu..
/z
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Fan vad trist!

Typiskt att patrullera på ställen som som är dom "rätta ställena" dvs där "busa på rätt plats" faller in.
Poliserna har kanske börjat följa sin "underbara" NOT polischefs nya mål att bli en nitisk polis som ingen tycker om!

Hoppas det ordnar sig.
När du tillbaka kortet får inviga det med en fika på haggans kafé eller vad det hette..
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Fan va trist Ugluk. Lider hårt med dig.
Förslaget om att totalrenovera hojen under tiden kanske inte är så dumt, eftersom du ändå inte kommer att ha tid/kommer att orka göra något med hojen efter ett par koliknätter efter att knodden har kommit.
Önska frugan lycka till, du har ju redan gjort ditt :D

gladh
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag har sett både den silverfärgade och en annan röd V70 stå vid mig här vid Tycho Hede'n.. Jag tror att de är här enkom för att ta oss hojar/Snabba bilar nu på vårkanten, kom själv tryckandes i hög fart i nordlig riktning och då stod de på andra sidan.. snabbt in vid mitt garage som ligger vid närmsta korsning och skulle hämta tjejen med bil... (jag bytte alltså skitsnabbt mellan hoj och bil, max 1 min.) när jag sedan kom ut var civilbilen borta.. jag tror att de hade åkt upp till nästa korsning och letat efter mig....

Så vi får ta't lugnt nu... men det är ju tyvärr en av de bästa sträckorna här i stan att trycka iväg på...

UGLUK! Sorry! Men du får ju iaf tillbaka det innan sommaren är över och när du är farsa(Grattis i förskott, håller tummarna för dig!!) så finns det säkert några dagar du kan viga åt hojen :tummenupp
 

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Man får la ta och inhandla en sån HÄR ökat skydd...

Edit: Det var en laservarnare förrut.. =(
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
GSXR1100R skrev:
Jag har fått min nya räcer idag, ett fullblod på 145 slangpållar, jag ska ut i natt och köra, men först ska jag supa lite så jag vågar köra, banräcers har ju inget lyse, men inne i Malmö så är det massor av gatlysen, tur att man har Night vision på DV kameran, här ska slangas och inte fan ska jag ha hjälm på mig heller, jag har ju sett på video hur mina Amerikanska hjältar nästan alltid klarar sig, om jag råkar köra över en panchis så gör jag ju samhället en tjänst, en parasit mindre för staten att försörja.

Ja detta kunde ha varit jag för 10 år sedan, visst va jag cool :tummenupp

Shit, nu var du min nya idol för 10 år sedan! :) Nu ska du inte tro att jag är sån ju, är så väluppfostrad så folk tror det är nåt fel på mig :rolleyes:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dee_cati skrev:
Shit, nu var du min nya idol för 10 år sedan! :) Nu ska du inte tro att jag är sån ju, är så väluppfostrad så folk tror det är nåt fel på mig :rolleyes:

Hohoho "Kör numera bara hoj på tv-spel..." :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dee_cati skrev:
Men det är en honda jag har köpt, ingen sucka jue :(

Honda har feta tillbehör, plog, harv och dyngspridare, fullt kompatibel med Enmassa Fergusson.

Jag ska nog skaffa en XR till hösten, det ser asballt ut, säg inget till RR grabbarna
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Taz skrev:
En Saab 9000 var det... jag passerade just när det hänt.

Himla tråkigt det som hände.

//D
Eh.. hrm.. så bra koll har jag på bilar.. :)

Dumstrut på! :rodnar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top