Pirate-girl
Ny medlem
Krya på dig Härlig inställning
Helt riktigt, det är på tiden med en uppdatering!Hur fortlöper det hela? Över 1 månad sen uppdatering.
Förutom alla vänner som har hjälpt mig, vill jag tacka Bike redaktionen, närmare bestämt Jonathan Balsvik. Nån vecka efter att jag startade denna tråd får jag ett PM, där han erbjuder mig ett krya-på paket i form av alla nummer av tidningen för året samt en bunt med hojrelaterade filmer, från bioduksmaterial till ren racing. Att någon gör nåt sånt för en total främling får mig att tro på mänskligheten.
Haha, det kanske är så jag ska se på saken!Haha ser iaf ut som hondan tog hem ronden mot älgen nästan som man skulle kunna fråga sig vad den är gjord av. Ser nr ut som den bara har trumlat runt lite i en lätt vurpa.
tycker tvärt om, du borde skaffa dig en CX igen du har ju iaf beprövad 100% överlevnads statistik på den haha.
Det är empati om något, en sann hjälte!
Haha, det kanske är så jag ska se på saken!
Ett av huvudskälen till att jag skaffade en CX är att den är konstruerad som en stridsvagn - överdimensionerat gods, inget går sönder, obefintlig behov av service. Det märks på vikten, 230kg körklar är rejält mkt för en 500 kubikare.
Vem vet, jag kanske hade klarat mig oskadd om jag hade ingenjören som konstruerade den hojen till farsa
Kan nämna att när jag passerade london under förra årets europa runt resa så krockade jag med en lexus som svängde ut framför mig. Den vänstra cylindern åkte in i bilens högra framsida. Bilens stänkskärm blev inbucklad och stötfångaren slets loss. CXen klarade sig med endast några små repor på topplocket!
Jag kommer helt klart sakna den hojen. Att vrida på gasrullen och låta v-twin motorn varva upp med dess härliga ljud såväl som vrid fick mig att le varje gång jag gjorde det. Buffeln har fått vara med om ett antal dragrace från rödljus mot betydligt starkare fordon utan att skämma bort sig. Ett streetfighetstyre gjorde underverk för hanteringen och känslan av att sitta på en riktig motorcykel har funnits ända sen första provturen.
Men jag har ju hela vintern på mig för att fundera på en ersättare...
Jag tog körkortet på en en breva 750 så motorkonfiguration ala tvärställd v-twin med tillhörande kardan känner jag mig rätt hemma med! Den guzzin som skulle kunna bli en kandidat är v7 stone. Enkel, lätt och avskalad, precis som jag gillar det. Racerversionen är snygg men passagerarplats och möjlighet att ha bagage är ett krav.Som att dundra fram på en pansarbrytande tungstens-maskin
Själv hoppar jag fram på en Moto guzzi och vad jag tycker du ska välja för ersättare kanske inte är så svårt att gissa ....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |