Då har man plockat en stor vuxenpoäng!

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
När är man för gammal, när är man för ung? Saker tillfredställer olika individer helt klart. Något som vi alla som individer har gemensamt är att vi vill bestämma över våra egna liv, få något vettigt av dom. Vad som är mitt och vad som är ditt är också viktigt för oss.

Trådskaparen slår ifrån med alla sina försvarsmekanismer också. Vilket betyder att trådskaparens ideér är dom enda rätta enligt henne. Ja rätt för henne för tillfället. Har där varit tillräckligt med tid för att se över situtionen som trådskapren är påväg att gå in i?

Men frågan är, ska man tänka en massa? Är det bra att alltid göra det? Kan detta skada mig ordentligt på ett sätt jag kanske inte kan ta mig ur, finns där en flyktväg ur?
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Bikerbitch skrev:
2638461 Skrev på kontrakt idag på ett hus :rock

Känns oerhört najs! Flytt nästa vår, då lämnar vi 74kvm lägenhet mot 160kvm (+40kvm som är källaren) och en tomt på 2900kvm.
Blir 2 mil ifrån Eskilstuna, ute i Ärla. Fasiken så kul det känns!!

Är man klassad som vuxen nu? :rolleyes:


Grattis gumman!

Ja det är nog en riktig vuxenpoäng det där. :tungan

:pannkyss
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mavve skrev:
2642990 Ärla? Är det en bonnhåla eller?

Jaja, så länge man trivs där så.
Hur gammalt är huset? Bilder?

Grattis BB ;)

Ja, jag tror vi har två nära grannar. Ingen gatbelysning heller. Så det klassas nog som landet :)
En del av huset är byggt tidigt 1900-tal och sen är det tillbyggt 1980.
Bilder kommer sen när vi har flyttat, har inga nu :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......


Läste detta och tyckte det var lite kul
http://www.yttermera.se/leva_och_bo/hem_och_bostad/egna_hem.html
Rekordhöga 1,2 miljoner svenskar låtsas att de äger sina egna hem
STOCKHOLM. Trots den svaga ekonomin visar en ny rapport från Bostadsdepartementet idag att rekordhöga 1,2 miljoner svenskar nu deltar i massvanföreställningen att de, och inte deras banker, faktiskt äger sina egna hem.

"Att äga sitt eget hem är för många svenskar (i bankindustrin) en dröm och vi är glada att kunna rapportera att fler svenskar än någonsin nu kan säga att de har (hjälpt svenska låneinstitut så att de har) uppnått den drömmen", sade en talesman för Bostadsdepartementet.

Efter att ha betalat 20 % i handpenning på ett hus för 2,4 miljoner blev Britta Petersson, sjuksköterska från Falun, officiellt den 1,2 miljonte svensken som deltager i den vitt spridda och accepterade fantasin.

"Ända sedan jag var en liten flicka har jag velat (lura mig själv att tro att jag kunde) äga mitt eget hus", sade Britta, 35 år gammal. "Så se bara nu. Jag, lilla Britta Petersson, jag äger faktiskt ett hus som jag kan kalla 100 % (minus 80 %) mitt eget!"

Över hela landet har andra (personer i förnekelse angående deras status som) egnahemsägare uttryckt liknande åsikter.

"Det finns inget som går upp emot att ta en promenad runt ditt (bankägda) hus, för att sedan ställa dig på knä på din (bankägda) gräsmatta och ta en handfull (av bankens) jord. Det får en verkligen att inse hur speciellt en bit land egentligen är", sade 28-årige Mats Nordgren, som förra året (såg på när hans bank) köpte ett hus för två miljoner i Upplands-Väsby. "Det får mig att känna det som om jag har något speciellt, som ingen någonsin kan ta ifrån mig (om jag inte missar så mycket som en enda amortering)."

Anders Nilsson, som nyligen trodde att han köpte en bostadsrätt i Solna, tillade: "Förut, när jag hyrde en lägenhet, och vattnet krånglade, så fick jag hämta fastighetsskötaren så han fick laga det. Om vattnet krånglar nu, så måste jag fixa det själv!... Vänta lite, jag förlorar illusionen här... Varför är det bra nu igen?"

"Tillgångar", sade Jan Emanuelsson, bankkamrer på Anders Nilssons bankkontor i Solna. "Kom ihåg att du har tillgångar. Och näst efter rätten att som varje svensk (storföretagare) få bestämma vem som skall väljas in i riksdag och regering, så är det det värdefullaste du kan (låtsas) ha."
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Argyle skrev:
2641655 Om många av er tar 5min och tittar bak på vad har ni presterat detta året och var har skett för förändring så kommer nog flertalet märka att fan inte ett skit. Tror att det är inget någon är stolt över.........


/Robin
Nä du, det är DU som inte hittat på ett endaste skit.

Själv har jag detta året uppnåt 4 milstolpar på livets lista.
Gick ju fortare än jag trodde så nästa år just nu svårplanerad, men man hittar väl alltid på nåt ;)

Du är kass, jag är bra :banana
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
I usa verkar det vanligare med att äga hus, en tjej jag pluggade med ägde 3 hus när hon var 20 år:hihi

Syrran och hennes kille hade hus från hon var 22 år gammal. Dom renoverade huset för några hundratusen och allt var frid och fröjd. I våras blev hon tillsammans med hans kompis och bor i lägenhet med honom nu:crash Nu är hon 26 år gammal.

Lite håller jag med Matias, men vill man chansa så kan man ju göra det. Tror ingen vet förens man blivit gammal och gaggig och inte orkar byta (de är kärlek):gnissla
 
Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Mavve skrev:
2644660 Nä du, det är DU som inte hittat på ett endaste skit.

Själv har jag detta året uppnåt 4 milstolpar på livets lista.
Gick ju fortare än jag trodde så nästa år just nu svårplanerad, men man hittar väl alltid på nåt ;)

Du är kass, jag är bra :banana

Sitter säkert hemma och gråter varje dag
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mr Helmut skrev:
2644770 I usa verkar det vanligare med att äga hus, en tjej jag pluggade med ägde 3 hus när hon var 20 år:hihi

Syrran och hennes kille hade hus från hon var 22 år gammal. Dom renoverade huset för några hundratusen och allt var frid och fröjd. I våras blev hon tillsammans med hans kompis och bor i lägenhet med honom nu:crash Nu är hon 26 år gammal.

Låter som ett riktigt Ricky Lake-ämne.... :tungan
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Fürstenhoff skrev:
2642626 Ooooooohhjaaaa va skönt det vore om man kunde få ha en sådan lista lagligt för då skulle jag ha en enorm lista av hela 1 person på den samt själv förekomma på andras listor i 9911 fall!! :yoparty :yoparty :yoparty

:pannkyss

/Fürstenhoff.


:D




:tummenupp :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fick räkningen för fastighetsskatten idag; 40k+

Många vuxenpoäng där... :gnissla
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Oerhört många människor som är lite fega. Man kan inte bara tänka att "tänk om" Det som händer i framtiden det händer. Skulle det skita sig mellan mig och min sambo så den dagen den sorgen, ska jag fundera på att det kanske händer så förblir man ju skiträdd att ha förhållande för att det kanske händer.

Kram på er, lev livet vetja.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
När man sluta leka har man börjat dö! :) Det är fegt att växa upp!

Fan, jag vill också hitta ett sjysst hus! Dom vi hittat hittills har inte haft nåt garage... :p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top