Då har man plockat en stor vuxenpoäng!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Det är inte lätt när det är svårt.
 

Bifogat

  • sandlåda.jpg
    sandlåda.jpg
    40.8 KB · Visningar: 113

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Argyle skrev:
2641655Det är så att för eller senare kommer någon part i förhållandet att börja känna sig vingklippt, hon/han kommer få lite ångest över sin vardag och börja se sig omkring.. Fan, fan, fan vad har jag gjort, var är jag, vad har jag gjort med mitt liv?
Om många av er tar 5min och tittar bak på vad har ni presterat detta året och var har skett för förändring så kommer nog flertalet märka att fan inte ett skit. Tror att det är inget någon är stolt över.........
/Robin

Om jag tittar bak på mitt liv detta år har jag presterat jävligt mycket som jag är stolt över. Till och med två år tillbaka.
Alla människor är olika vetdu, alla tycker om olika saker och alla kommer inte att känna sig vingklippta :)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Bikerbitch skrev:
2641813 Om jag tittar bak på mitt liv detta år har jag presterat jävligt mycket som jag är stolt över. Till och med två år tillbaka.
Alla människor är olika vetdu, alla tycker om olika saker och alla kommer inte att känna sig vingklippta :)


Däm rajt! Världen kryllar av kärringar av båda kön... Skönt att du rockar till det lite. Jag är bara avundsjuk att jag inte hade möjlighet med hus i din ålder. Hade kanske inte funkat eller blivit fantastiskt bra, men vilken erfarenhet.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Argyle skrev:
2641655 Är ingen gammal uv själv men har sett det som kallas Svensk frihet! Min pappa har varit lantbrukare hela sitt liv och hans pappa har varit det. Dom bor i hus mina föräldrar, han har gått till bondgården varje dag och visst han bestämmer över sin egna tid men va fan har han att berätta för någon om sitt liv? En jävla massa lån, verksamheten går dåligt ibland och ångesten kommer krypande.

Det är så här att det trådskaparen gör är inget nytt och inovativt. Cirkus hur många svenskar som helst gör detta, men det skapar bara en tillfällig lycka om man inte har något i bagaget med sig innan det är dags att binda upp sig.

Det är så att för eller senare kommer någon part i förhållandet att börja känna sig vingklippt, hon/han kommer få lite ångest över sin vardag och börja se sig omkring.. Fan, fan, fan vad har jag gjort, var är jag, vad har jag gjort med mitt liv?

Jag skyller faktiskt lite på samhället idag, det har för mycket krav och prestationer ifrån oss, vi som människor vi klarar inte att hantera detta. Stämpeln, villa, volvo, två barn och hus måste bort, det är inget trevligt liv att leva det är ett rätt meningslöst liv. För fan, den enda frihet vi har är 4veckor på sommaren, DEN SVENSKA FRIHETEN!

Jag förespråkar att vi ska självklart ta hand om oss själva, låta tiden gå utan krav och dela sina erfarenheter fritt med sin partner, för självklart skall man ha en partner. Majoriteten av oss här på denna sidan är fortfarande unga människor och det är fan nu man lever det liv som skall heta att man är i sin fysiska topp och mest tålig. Låt inte denna "tålighet" förstöras redan som ung.
Undvik depression!!

Om många av er tar 5min och tittar bak på vad har ni presterat detta året och var har skett för förändring så kommer nog flertalet märka att fan inte ett skit. Tror att det är inget någon är stolt över.........


/Robin
Bygger väll på med att säga att varför måste alla vara vuxna och politiskt korekta? små tjejer ska se ut som fotomodeler, alla ska ha flick/pojkvän och inte ge upp även om man tröttnat på varandra, det är vuxet att bråka, alla måste vara perfekta, bäst betyg etc gå en linje som ger väll betalda jobb trots att man hellre skulle vilja syssla med något annat.
Man ska gifta sig å skaffa barn innan 20 hällst.
Man ska vara small och tränna på gym och äta sockerfritt trotts att det smakar skit, man ska gilla abdullah bara för han heter abdulah, man ska knega 8-17 och klaga, en dag kanske du också blir chef! Belåna dig upp till öronen, bara du kan köpa större tv än grannen, men du ska inte titta på tv! Det är ohälsosamt. Du ska ta bussen trotts att det tar en kvart längre tid och att det luktar boskapstransport och du bara vill ut, för det är miljövänligare!
Prata inte med någo okänd då verkar du knep men va inte tyst för då är du skadad.

Hallå realistiskt nu vem har råd med vila vid 20 års ålder? Vad är odsen för att första offret för ens hormoner ska vara den rätta resten av livet? Vem fan mår bra av att bråka och kämpa för något konstgjort? Kan 9 miljoner mäninskor vara chefer inom it? Varför ska man se ut som en vandrande pinne med silicon både här och där? Mår man så mycket bättre av att äta lite socker? Är det så hemskt att ha lite deplacement?
Alla kan inte ha best betyg eller vara lämpade att bli advokat! Abdulah kanske inte är trevlig, varför måste jag då tycka om han? Är glädjelinjärt med tum på tvn? Är det inte värt nånting att få lite tid för sig själv, slippa trängseln och vara fräsh när man kommer fram?

Folk springer hela livet för att "komma vidare" synd att dom glömmer leva under tiden.

Sammtidigt så värderar vi bensin högre än mänisko liv.

/Prulle
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Grattis Jannica! Känns det rätt så är det nog det! Alla är ju olika. Själv tyckte jag att det var ett stort steg att köpa hoj ihop. Men man kan ju inte gå och oroa sig för något som kanske aldrig händer! Lycka till med huset! Det blir nog jättemysigt! :pannkyss
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag hoppas du pratar rent allmänt nu och inte om mig bara för att jag startade tråden. Realistiskt, vem har råd med villa vid 30 års ålder, vid 40?
Allt hänger på ekonomin och om man får lån av banken. Är man två stycken i ett förhållande med bra inkomst funkar det.

Alla springer inte hela livet. En del kanske gör det och missar allt det bra för att de inte hinner stanna upp. Jag springer inte, jag följer bara mitt hjärta.


prulle skrev:
2642087
Hallå realistiskt nu vem har råd med vila vid 20 års ålder?
Folk springer hela livet för att "komma vidare" synd att dom glömmer leva under tiden.
/Prulle
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
2642057 Däm rajt! Världen kryllar av kärringar av båda kön... Skönt att du rockar till det lite. Jag är bara avundsjuk att jag inte hade möjlighet med hus i din ålder. Hade kanske inte funkat eller blivit fantastiskt bra, men vilken erfarenhet.
Rockar till det med villa? Nu är du allvarligt miljöskadad, sök hjälp.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bikerbitch skrev:
2638461 Skrev på kontrakt idag på ett hus :rock

Känns oerhört najs! Flytt nästa vår, då lämnar vi 74kvm lägenhet mot 160kvm (+40kvm som är källaren) och en tomt på 2900kvm.
Blir 2 mil ifrån Eskilstuna, ute i Ärla. Fasiken så kul det känns!!

Är man klassad som vuxen nu? :rolleyes:

Ärla!? Haha. Jättefint därute. Känner en snubbe som bor där. Han har Rinkesta slott. Massor med fina vägar därute! Fin flygraka att öva på dessutom!
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jag har precis tagit samma steg som BB gjort. Ser bara fördelar med det.

Lugnt och skönt område, stort garage. Trädgård där man kan släppa ut hunden mm. Hade jag haft råd i BB ålder hade jag garanterat köpt en barre redan då.

Mvh Tjoffe
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Grattis Tjoffe! :tummenupp
Det kommer vara en enorm frihet att kunna släppa ut hunden så att han får springa runt på tomten och leka, helt perfekt.


Tjoffe skrev:
2642409 Jag har precis tagit samma steg som BB gjort. Ser bara fördelar med det.
Lugnt och skönt område, stort garage. Trädgård där man kan släppa ut hunden mm. Hade jag haft råd i BB ålder hade jag garanterat köpt en barre redan då.
Mvh Tjoffe
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Grattis till huset.:tummenupp

Sen kan man ju fundera varför folk är negativ till att BB och Depåbitchen skaffar hus?:va
Om de känns rätt för dom att göra detta (oavsett åkder) så är det ändå bara dom som kan känna att det är rätt att skaffa hus och bygga upp sitt liv tillsammans.

Vuxenpoäng hmmmm tja en halv då den andra kommer när vattnet fryser eller liknande. :D

Glömde jag å säga att hus ÄR kul tills de händer nå :yoparty :rolleyes:

Grattis igen då.:pannkyss
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fürstenhoff skrev:
2641782 Va "oväntat" :rolleyes: att Valmers andra hälft skulle göra sig hörd!! :tummenupp

Tur att du inte ligger långt efter Valmers då!! ;)
Ligger långt efter var då? På din dödslista?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bikerbitch skrev:
2642196 Jag hoppas du pratar rent allmänt nu och inte om mig bara för att jag startade tråden. Realistiskt, vem har råd med villa vid 30 års ålder, vid 40?
Allt hänger på ekonomin och om man får lån av banken. Är man två stycken i ett förhållande med bra inkomst funkar det.

Alla springer inte hela livet. En del kanske gör det och missar allt det bra för att de inte hinner stanna upp. Jag springer inte, jag följer bara mitt hjärta.
Ja jag pratar rent allmänt och i nattmössan.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Villa är ett jättebra sätt att förvalta sina pengar, allt man investerar i villan ger värdeökning till den dagen den ska säljas.

Gamla villor kan dock efterliknas med universums svarta hål, alla pengar slukas av det svarta hålet, fritidsproblemen är oxo lösta samma dag som man skaffar villa.

Fördelen med villa är att man oftast får ett garage med på köpet, nackdelen är att man sällan har tid att meka med något i garaget om man nu ens har råd att ha något att meka med.

Om man å andra sidan bara bor i villan och låter den förfalla så sjunker den i värde men du har iaf tid och pengar att göra annat än att bo upp pengarna.

Men det är helt klart en intressant tid ni har framför er, lycka till med villan.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
GSXR1100R skrev:
...

Gamla villor kan dock efterliknas med universums svarta hål, alla pengar slukas av det svarta hålet, fritidsproblemen är oxo lösta samma dag som man skaffar villa.

...


Är inte det RR du beskriver där?

Markus skrev:
2641506 Att köpa hus är väl ganska okej sätt att skaffa bekräftelse på i så fall? Det är ju inte direkt så man riskerar någons liv eller profiterar på kriminalitet (t.ex.)

Humor!!
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
t-rex skrev:
2642653 Är inte det RR du beskriver där?
Ja men i RR får man oxo räkna med fysisk smärta, förnedring samt annat som gör livet värt att leva.

Exempel: Du löser ut din licens 2550:-, du köper en skaplig RR hoj 50.000:-, du åker ner till Cartagena på träningsläger 10.000:-, dag 1 vurpar du i första kurvan och mular hojen totalt, nu har du kastat 62.550:- i sjön plus att du bröt nyckelbenet och måste vara sjukskiven i sex veckor.

Din chef tröttnar på att du aldrig är på plats så du får sparken, nu tvingas du leva på en parkbänk med tidningar som täcke och dricker T-röd till frukost.

Det är då du önskar att du köpt en villa istället...
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
2642671 Ja men i RR får man oxo räkna med fysisk smärta, förnedring samt annat som gör livet värt att leva....
Så det gäller inte för villa?
Såga sig i tummen och bli omplåstrad av hånleende fru och höra glada tillrop från grannnen som vidbränner en flintastek medans man själv håller på att gräva ett plinthål lika djupt som Kirunagruvan i stenig jord...
Jag tycker RR låter mycket enklare!

Edit; Grattis till huset BB!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ärla? Är det en bonnhåla eller?

Jaja, så länge man trivs där så.
Hur gammalt är huset? Bilder?

Grattis BB ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top