Solhagaracing4
Vifferist
Insanity is doing the same thing over and over again but expecting different results. -Rita mae Brown
NEVS begärt i konkurs av underleverantör idag...
Historien upprepar sig.
Insanity is doing the same thing over and over again but expecting different results. -Rita mae Brown
Fast elbilar är ju inte riktigt "the same".
Men bolaget verkar ju mest dra till sig lycksökare.
Fast elbilar är ju inte riktigt "the same".
Men bolaget verkar ju mest dra till sig lycksökare.
Klart den har, det här tar aldrig slut.De är ej beviljade rekonstruktion. Har katten fler liv nu?
NEVS has been chosen by TÜBITAK as its partner for developing a Turkish National Car
TÜBITAK, (the Scientific and Technological Research Council of Turkey) which has been assigned to develop “Turkish National Car” and realize this important mission, has chosen National Electric Vehicle Sweden AB, Nevs, as the industrial partner for the project.
En turkisk nationalbil låter i alla fall som ett riktigt roligt skämt.Turkisk industri är dock ganska välfungerande.
Jag var där för 6-7 år sedan och blev imponerad.
Men detta projektet luktar bluff och båg.
IS har kanske problem med försörjningen av Toyota Landcruiser från FN..... och som en riktig storsäljare.
Det är grunden till SAAB 9-3 som turkarna köpt.
En rätt gammal bil som de tänkt modernisera.
NEVS får in lite pengar.
Turkiet får ett nationellt märke.
http://www.dn.se/ekonomi/saab-9-3-ska-fa-nytt-turkiskt-liv/
Blir intressant att följa vad det här får för konsekvenser för NEVS. Tycker de hållt på jävligt länge nu att försöka bygga en svensk elbil. Hur svårt kan det va?
Ja, i början lät det ju som NEVS var backade av kinesiska staten som skulle gå in med enorma investeringar.En majoritet av alla dessa "stora entreprenörer" verkar vara mer intresserade av att mjölka riskkapitalister, stat och kommuner på pengar och ganska lite intresserade av att driva verksamheter.
Saab verkar ju dessutom ha dragit till sig sådana som en koskit drar till sig flugor.
Har för lite kunskap för och säga att NEVs är såna golddiggers men...
Ja, i början lät det ju som NEVS var backade av kinesiska staten som skulle gå in med enorma investeringar.
Det blev väl inte så mycket av det...
Jag känner mej överlag rätt kluven till NEVS. Å ena sidan vore det kul med lite nytänkande fordonsindustri i Sverige. Å andra sidan tycker jag SAAB tillverkade rent jävla skräp och jag vill inte veta av något som kan associeras med SAAB eller är byggt på den tekniken.
Jasså? Jag trodde SAABs image handlade om att försöka sälja bilar av pinsamt dålig kvalitet till överpris och kalla det Premium. Det enda unika deras bilar hade var att man lät första generationens barnsjukdomar överleva genom alla år modellerna hölls på marknaden.Saabs image handlade ju om att sälja bilar med unika nytänkande lösningar. Kunderna har nog alltid haft ett visst överseende med andra brister. Saab har ju delvis nästan varit lite av en lekstuga för ingenjörer.
Att kalla bilarna för skräp är inte rättvist tycker jag.
GM tog bort särprägeln och förstörde i samma sekund varumärket.
GM borde ha behållit Saab som koncernens experimentverkstad för att ta fram och i små serier testa nya ideer och produkter. De kunde rent av ha låtit Saab gå med förlust ständigt och det skulle ändå varit en god affär för GM totalt sett.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|